Toon posts:

Sweex wireless adsl modem/router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een wireless sweex annex-b adsl router/modem gekocht, ik volg de handleiding, er staat dat ik het internet stekkertje erin moet doen en dat het ADSL lampje dan moet gaat branden. Maar als ik het stekkertje erin doe blijft de sync knipperen ipv dat ie gaat branden, weet iemand wat ik moet doen, want mn oude usb modem doet het op hetzelfde signaal wel goed(niet knipperen dus)

• NestorY*K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-12-2022
Gaat ie niet pas stoppen met knipperen als je de inloggegevens juist hebt ingevoerd? Wat doet dat ADSL-lampjes precies dan? Mijn ADSL-lampje gaat overigens branden ongeacht de inloggegevens...die checkt gewoon of de lijn goed is o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat moet ie dus doen, branden ongeacht de inlog blabla, maar dat doet ie niet :S

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:08
Ik heb wel een ANNEX A , maar bij mij ging de allereerste keer het lampje 10 sec ,en daarna bleef hij gewoon branden.

je zou kunnen proberen je kabel van je adsl opnieuw te knijpen, misschien dat er een contact niet goed is

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien even checken of er nieuwe firmware voor is. Wellicht zal het macadres nog geregistreerd moeten worden bij je provider.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ok... waar download ik die firmware en hoe zorg ik ervoor dat dat mac adres wordt geregistreerd?

Verwijderd

Topicstarter
EDIT: ondertussen ben ik in de setup, maar nadat ik alles heb ingevuld werkt het nog steeds niet, wat moet ik doen?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 16:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
weet niemand wat ik moet doen? :(

Verwijderd

Dit is een vreemd gedrag, kan je het op een andere adsl lijn proberen bij iemand?

Of anders eens bellen met je provider. Misschien dat er ergens iets niet goed is.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke ADSL-verbinding heb je ? En welk type Wireless/Router ? Heb je al eens gekeken of je met je oude modem nog wel verbinding hebt ? Als je modem namelijk rechtstreeks aan internet hangt zal er namelijk nog wel het een en ander ingesteld moeten worden. Provider-specifiek. Hierover kan je op de support-site van je provider denk ik wel meer vinden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:18
Denk ook aan je telefoon / adsl splitter. Ik had hetzelfde probleem, even bij Primafoon mn 2 jaar oude splitter ingeruild. Kreeg gratis een nieuwe mee. (inmiddels wel 6x zo klein ;) ) Verbinding loopt nu helemaal top, check lampje blijft nu voordurend branden.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Verwijderd

Topicstarter
@alexknight: mogelijkheid om bij iemand te testen heb ik niet en mn oude modem doet het op precies dezelfde verbinding wel(daarmee typ ik dit dus)
@sanfranjake: ISDN adsl, als je ISP bedoelt; ik heb Planet.
het is een sweex adsl wirelles annex b modem/router, type nr. cd400010
ja, met mn oude USB modem zorg ik dus dat ik dit kan typen.
dit heb ik tot nu toe ingesteld bij WAN settings:
Per VC Settings

Enabled? VPI VCI Static IP Address Subnet Mask Gateway
Yes 8 48 0.0.0.0 255.255.255.0 0.0.0.0

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

MAC SPOOFING
Mac Spoofing Disable

ATM
Service Category UBR
Bandwidth kbps
(nix aan veranderd)

ENCAPSULATION PPPoA VC-Mux

BRIDGE Disabled

IGMP Disabled d

PPP
Service Name (leeg)
Username have0320@adsl-standard
Password ******
Disconnect Timeout 0seconds (Max:32767) (standaard
MRU (standaard)
MTU (idem)
MSS (standaard)
Authentication Auto
Automatic Reconnect aan

DHCP
DHCP client enable aan

Dit alles volgens de handleiding. http://www.sweexeurope.co...nfiguratie_ADSLRouter.pdf
@roberth: Zou het echt aan de splitter kunnen liggen? mn oude USB modem doet het dus nog gewoon en het adsl lampje knippert alleen een beetje als ik heel zwaar aan het downen ben, daarbij is mijn splitter pas 1 jaar oud:P

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 12:58

ralpje

Deugpopje

Is die sweex wel geschikt voor ADSL over ISDN?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
ja, er staat annex-b onderop en in de router zelf ook, dus dat denk ik wel

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:14
Sweex problems, weet er alles van

[rml][ Adsl] Sweex Modem/Router onbereikbaar[/rml]

Onverklaarbaar soms. Maar gelukkig had ik een goed oplossing >:) de prullenbak :9

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Verwijderd

Topicstarter
Dat probleem heb ik niet, ik krijg alleen geen ADSL verbinding, ik kan wel in de router komen

Verwijderd

weet ondertussen al iemand iets hierover? Ik heb met mijn Sweex precies hetzelfde probleem :'(

Verwijderd

ik ben er achter! Ik heb ADSL over ISDN en niet ADSL over een analoge lijn.

Ik heb dus de Annex-B versie nodig van de Sweex ipv de Annex-A.

Verwijderd

duh

Verwijderd

Was dit dan zo dom dat niemand anders dit als oplossing kon verzinnen? ;)
Pagina: 1