Toon posts:

[OC] Peltier koelen met Thermaltake Aquarius II

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik wil mijn op mijn AMD 1800Xp graag een Peltier inbouwen.

Nou was mijn vraag kan ik dat koelen met Thermaltake Aquarius II???

En wat voor Peltier heb ik nodig, 226 Watts ?

Alvast bedankt,
NiR0 :>

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:27
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 19:30:
Hi,

Ik wil mijn op mijn AMD 1800Xp graag een Peltier inbouwen.

Nou was mijn vraag kan ik dat koelen met Thermaltake Aquarius II???

En wat voor Peltier heb ik nodig, 226 Watts ?

Alvast bedankt,
NiR0 :>
226 watt ja, maar met een aquarius II kan je dat wel vergeten, stel dat je proc 80 watt afgeeft, en die pelt van 226 drop, komt er dus ong 300 watt op je aquarius. No way dat dat setje dat weg kan trekken.

ik zou ook even in de DOC FAQ kijken en ff de search gebruiken, want ik denk dat als je ff had rongevist dat je dr wel uit was gekomen dat 300 watt nooit te doen is met een aquarius II, wil je dat voor elkaar krijgen dan moet je toch echt aan een beter blok (maze 3 of 4 van dangerden) en een betere radiator (cuplex evo 240/ black ice extreme (2)).

[ Voor 29% gewijzigd door Henk op 14-02-2004 19:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus komt er op neer dat ik gewoon een compleet ander WC setje moet kopen dan..? :(:(

• Henk
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 19:35:
Dus komt er op neer dat ik gewoon een compleet ander WC setje moet kopen dan..? :(:(
Jup, zoals je hierboven leest zal het ook wel een serieus setje moeten zijn ;) maar je moet aquarius II gewoon zien als iets wat leuk koelt voor een leuk bedrag. Ga je veel eisen stellen dan zul je echt een hele nieuwe set aan moeten schaffen.

offtopic:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif is gedaan :)

[ Voor 13% gewijzigd door Henk op 14-02-2004 19:37 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

NiR0 .. Ik denk dat een aquarius II setje niet genoeg koelt....

Voor meer info over peltiers en hoe je eraan moet rekenen enzo verwijs ik je graag naar deze twee topics:

Technische Peltier FAQ
Het inbouwen van een Peltier -> ervaring en mini FAQ

Vooral de eerste is voor jou wel interessant denk ik :)

RedXRad.. er komt zelfs nog meer watt op :) zo'n 480+ watt :)

En als je een TR gedaan hebt hoef je dat er niet bij te zetten.. Is niet erg als mensen het dubbel doen en het is nou een beetje verklikkend/vervelend voor de TS...,

[ Voor 25% gewijzigd door Apen-nootjes op 14-02-2004 19:40 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Henk
apen-nootjes schreef op 14 februari 2004 @ 19:39:
NiR0 .. Ik denk dat een aquarius II setje niet genoeg koelt....

Voor meer info over peltiers en hoe je eraan moet rekenen enzo verwijs ik je graag naar deze twee topics:

Technische Peltier FAQ
Het inbouwen van een Peltier -> ervaring en mini FAQ

Vooral de eerste is voor jou wel interessant denk ik :)

RedXRad.. er komt zelfs nog meer watt op :) zo'n 480+ watt :)

En als je een TR gedaan hebt hoef je dat er niet bij te zetten.. Is niet erg als mensen het dubbel doen en het is nou een beetje verklikkend/vervelend voor de TS...,
over die TR, dat doe ik puur om ervoor te zorgen dat er UTFS's oid komen, maar xallut nie meer doen hoor :>

enne... misschien dat [rml][ WC] Het grote waterkoelingstopic deel VII[/rml] ook interessant is voor de TS? aangezien hij een nieuwe set aan wil gaan schaffen? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt!

Ik weet genoeg :)
Pagina: 1