Videorecorder rechtstreeks aansluiten op beamer?

Pagina: 1
Acties:
  • 512 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-02 18:38
Ik heb de videorecorder JVC HR-J428E en de Epson beamer EMP-52.
Nu heb ik me laten vertellen dat je de videorecorder gewoon op de beamer kunt aansluiten.
Dat heb ik dus gedaan. Maar het schijnt niet te werken. Op de videorecorder heb ik een RF-uitgangskanaal. Het 1e plaatje hieronder is de pagina uit de handleiding van de videorecorder. Op de beamer heb ik een S-video ingang, een composite-video ingang en audio ingang. Zie het tweede plaatje (je kunt beide plaatjes aanklikken).

Wat ik heb gedaan is een kabel aangesloten van de RF-uitgang van de videorecorder naar de composite ingang van de beamer. Maar ik krijg totaal geen beeld. Aan de beamer kan het (volgens mij) niet liggen. Daar valt weinig aan in te stellen, je kunt alleen de source wisselen tussen computer of video. Dat helpt niet. Dus het moet ergens anders aan liggen, maar ik heb helaas geen flauw idee waaraan :( . Ik heb wel ergens gelezen dat je een RCA video cable nodig zou hebben, is dat een speciale kabel? Zou het daar misschien aan kunnen liggen?

Afbeeldingslocatie: http://www.bonten.net/wim/scan0001.GIF
Afbeeldingslocatie: http://www.bonten.net/wim/scan0002.GIF

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

OK. wat je nu dus probeert is een RF-signaal (oftewel een bundel signalen) naar een poort te sturen die maar 1 signaal aan kan. Dat gaat dus niet werken. Wat je dnek ik het beste kunt doen is een kabel kopen, die aan de ene kant een scart-blok heeft zite en aan de andere kant 3 tulpstekkers (rood/wit/geel) voor a/v. Die zet je op je audio en video poort.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Wim8282
Ah ja natuurlijk, daar heb ik helemaal niet aan gedacht.

Maar als ik zo'n kabel ga kopen, dan stop ik de scart in de videorecorder en een tulp-stekker in de beamer (want ik hoef eigenlijk alleen maar beeld). Dan heb ik 2 tulp-stekkers over. Kan dat gewoon?

Zou ik dan een van die 2 die over zijn voor normale boxen kunnen gebruiken?

• Tco
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:49

Tco

Voor een beter beeldkwaliteit kun je het best zo'n soort scart blokje kopen,
En dan met een s-video kabel op dit blokje naar je beamer.
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/scartblok_voor.jpg

Vervolgens kun je als je ook nog geluid wilt een simpele kabel halen die je op de witte en rode tulp aansluiting aansluit en op je video in op je stereo installatie

Je video moet wel s-video via scart uit ondersteunen, anders kun je gewoon zoals the eagle zij, een simpele video coax kabel kopen, met aan elke kant een tulp stekker en deze op het scart blokje aansluiten.

• Wim8282
Ik ga maandag even naar de winkel om de spullen te halen.
Bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Maak je zo'n mooie openingspost, 1 reply en je bent klaar. lol

Maar ik laat hem nog wel even open :)
Pagina: 1