Beste mensen,
Ik ben voor m'n nieuwe mailserver (Debian Linux) naar pop-before-smtp aan het kijken. Nu werkt dat kleine programmatje met expressies: de maillogs worden iedere x seconden doorgelicht, om te kijken of er een POP-login (of IMAP) is geweest. Als dat inderdaad zo blijkt te zijn, dan mag het IP van die POP-login (IMAP) een half uur lang SMTP gebruiken.
De expressie die gebruik wordt is
En daarmee moet de volgende regel 'gevonden' worden:
Volgensmij zou het moeten werken, maar dat doet het dus niet (anders open ik ook geen topic
). De volgende log-regel wordt overigens wel geaccepteerd door die regexp:
Er wordt geen foutmelding gegeven, dus de regexp zit grammaticaal goed in elkaar, maar wat doe ik verkeerd?
Ik ben voor m'n nieuwe mailserver (Debian Linux) naar pop-before-smtp aan het kijken. Nu werkt dat kleine programmatje met expressies: de maillogs worden iedere x seconden doorgelicht, om te kijken of er een POP-login (of IMAP) is geweest. Als dat inderdaad zo blijkt te zijn, dan mag het IP van die POP-login (IMAP) een half uur lang SMTP gebruiken.
De expressie die gebruik wordt is
code:
1
| '^(... .. ..:..:..) \S+ (?:cyrus/pop3d|cyrus/imapd)\\[\d+\]: ' . 'login: \S*\\[(\d+\.\d+\.\d+\.\d+)\] \S+ \S+'; |
En daarmee moet de volgende regel 'gevonden' worden:
code:
1
| Feb 14 18:47:34 donkey cyrus/imapd[4748]: login: donkey.localcomain.0.168.192.in-addr.arpa[192.168.0.2] pietje CRAM-MD5+TLS User logged in |
Volgensmij zou het moeten werken, maar dat doet het dus niet (anders open ik ook geen topic
code:
1
| Feb 14 18:16:16 donkey cyrus/imapd[4541]: login: localhost[127.0.0.1] cyrus DIGEST-MD5 User logged in |
Er wordt geen foutmelding gegeven, dus de regexp zit grammaticaal goed in elkaar, maar wat doe ik verkeerd?