Abit NF7-S V2.0 piept bij booten (geen beeld)

Pagina: 1
Acties:

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 13:28
Mijn Abit NF7-S mobo geeft bij het aanzetten van de pc alleen maar pieptonen als in:
Lange piep, lange pauze, lange piep, lange pauze, etc.
Kan iemand mij vertellen wat deze piepjes betekenen, ik ken het niet vinden... :(
Het is een nieuw moederbord. M'n oude NF7-S had ik al teruggestuurd, omdat ik dacht dat die dood was. Had het geheugen en cpu al uitgetest op andere pc's, en dat mankeerde niets. Maar nu heb ik een nieuwe NF7-S terug gekregen, en weer exact dezelfde symptomen. Ik snap er nu helemaal niks meer van! ;(
Na een bios reset kan ik weer in de bios komen, dan stel ik alles weer goed in. Dan opnieuw opstarten, wat resulteerd in lange piep, lange pauze, lange piep, lange pauze, etc.
Soms wil het nog wel eens lukken met de cpu op 1250 mhz (het is een xp200o+) in windows te komen, en dan draaid het ook allemaal stabiel. Dus je zou denken cpu kapot, maar dat is het dus niet. Met een ouwe TB1200 krijg ik delfde symptomen...

Verwijderd

Dit klinkt als een geheugenprobleem: www.memtest86.com Hier kun je een programma'tje downloaden waarmee je je geheugen kunt testen. Het is een van de beste en meest gebruikte tools hiervoor.

Overigens is een lange piep in een eindeloze loop bij de meeste ABIT borden een geheugenprobleem.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 02:05 ]

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 20:28
Zonder enige twijfel geheugenprobleem. Trek je geheugen er maar eens uit en start hem dan eens op. Zelfde piep. Is overigens algemeen bekend, lange piep pauze, lange piep= geheugen probs

Kan overigens ook een compatibiliteitsprobleem zijn. Dus combinatie mobo type/merk geheugen.

[ Voor 21% gewijzigd door MacDokie op 15-02-2004 06:06 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Domus schreef op 15 februari 2004 @ 06:04:
Zonder enige twijfel geheugenprobleem. Trek je geheugen er maar eens uit en start hem dan eens op. Zelfde piep. Is overigens algemeen bekend, lange piep pauze, lange piep= geheugen probs

Kan overigens ook een compatibiliteitsprobleem zijn. Dus combinatie mobo type/merk geheugen.
Dat lijkt me ook het meest voor de hand liggend en als ik me niet vergis dan is daar ergens al een topic over ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 20:28
Turkish schreef op 15 februari 2004 @ 06:11:
[...]

Dat lijkt me ook het meest voor de hand liggend en als ik me niet vergis dan is daar ergens al een topic over ;)
Uhm ja wel 20 denk ik 8)

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 13:28
Domus schreef op 15 februari 2004 @ 06:04:
Hier lijkt het idd op. Had het geheugen al een week draaiende gehad in m'n server, maar in m'n NF7-S wil het toch niet draaien, terwijl het eerder wel al een paar weken met dit geheugen heeft gedraaid.
Vind het een vreemde zaak...
Pagina: 1