Westernstekkers voor netwerkkabels

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mennootje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 16:12
Voor mijn netwerkje ga ik zelf de kabels maken maar ik weet niet precies welke stekkers ik op de uiteindjes moet zetten.
In de conradgids op pag. 66 staan er een paar, maar welke moet ik nou hebben?

Western 8/4 afgeschermd of de onafgeschermde?

Of een andere?

Alvast bedankt,

Menno

Verwijderd

Voor utp moet je RJ-45 hebben. Voor coax RJ-58 geloof ik. kan ook RJ-59 zijn (in iedergeval 50ohm)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Voor een UTP-netwerk moet je RJ-45 connectoren hebben.
Een dun coax-netwerk gebruikt RG-58 kabel (impedantie 50 Ohm), een televisie-kabel is RG-59 (75 Ohm), daarvoor moet je BNC connectoren hebben.
Voor allebei heb je een speciale tang nodig. Van BNC bestaan eventueel geschroefde uitvoeringen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Sorry,
maar gezien de prijzen van netwerk kabeltjes t.o.v. losse utp en pluggen.

Koop ze gewoon lekker compleet, dat scheelt je veel moeite. Je moet nu precies weten welke paartjes waar moeten (niet gewoon 4 naast elkaar namelijk) etc..

het is best te doen hoor, no problem, maar ik neem de moeite al niet meer over het algemeen, die kabels kosten bijna nix.

IP Rocks

• Mennootje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 16:12
Als ik drie kabels moet maken die ik ook nog eens door een muur heen moet trekken lijkt het me toch echt handiger om ze zelf te maken.

1) Ik kan ze precies op lengte maken (ik moet er waarschijnlijk ook ééntje van 20cm hebben omdat hub en server naast elkaar staan)

2) Zonder stekker eraan zijn ze makkelijker door de muur heen te trekken.

Maar ik heb nog steeds geen duidelijk antwoord op mijn vraag. Moet ik voor UTP kabels afgeschermde of onafgeschermde Western 8/4 stekkers hebben??

Menno

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op donderdag 14 december 2000 15:45 schreef Mennootje het volgende:
Als ik drie kabels moet maken die ik ook nog eens door een muur heen moet trekken lijkt het me toch echt handiger om ze zelf te maken.

1) Ik kan ze precies op lengte maken (ik moet er waarschijnlijk ook ééntje van 20cm hebben omdat hub en server naast elkaar staan)

2) Zonder stekker eraan zijn ze makkelijker door de muur heen te trekken.

Maar ik heb nog steeds geen duidelijk antwoord op mijn vraag. Moet ik voor UTP kabels afgeschermde of onafgeschermde Western 8/4 stekkers hebben??

Menno
Je moet gewone RJ-45 pluggen hebben.
Geen western 8/4 o.i.d.

gewoon RJ-45

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Modular 8 - 8P(ositions)8C(onnected)
Om precies te zijn.
Officieel is RJ45 een aansluitnorm van de aderparen (ISOC)

RJ11 (telefoon heeft dus een Modular 6 - 6P(ositions)4C(onnected)
Pagina: 1