Toon posts:

Kun je stereo left/right omwisselen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag wil ik het linker en rechter kanaal (softwarematig) omwisselen.

Is dit überhaupt mogelijk? en als het mogelijk is, hoe?

Nergens kan ik een oplossing vinden, of software waarmee ik het voor elkaar kan krijgen. Geloof me, ik heb echt gezocht.

Alvast bedankt voor eventuele oplossingen.

Groet,

Roy

ps. ik heb een xp machine met vrij simpele geluidskaart en stereo boxen.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 21:48

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Xp kan dat geloof ik, ik weet alleen niet meer precies waar, ik zoek ff

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Aangezien je je boxen er bij noemt is mijn vraag: Wil je zorgen dat het geluid wat nu via links komt voortaan van rechts komt en andersom ? Dan kun je namelijk ook gewoon even met je kabeltjes knoeien.

Als het gaat om een enkel (bijvoorbeeld) .wav-bestandje, zul je met een programma als WaveLab een heel eind komen.

Als het gaat om geripte CD's die 'verkeerdom' zijn, kun je Exact Audio Copy gebruiken om te zorgen dat ze voortaan goed geript worden.

In elk ander geval lees ik graag eerst wat meer informatie van je over wat precies het probleem is.

Mother, will they like this song?

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

waarom wil je het?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gewoon de boxen even van plaats verwisselen :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

plug je koptelefoon erin en doe tegen de natuur van de mens in de L op je rechteroor :P

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
software matig?
ik heb wel ooit zo'n optie gezien ergens in winamp.

Verwijderd

gewoon effe tulp stekkertjes omdraaien :?

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 18:48
Vraag inderdaad: waarom wil je het?

al een heleboel genoemd. Doe er nog eentje bij:
- bij films o.i.d. kun je MatrixMixer installeren, dan kun je het linkergeluid op de rechter box mixen en visa-versa. Dit werkt trouwens ook goed voor 2.0 -> 5.1 geluid te mixen!!

Verwijderd

Topicstarter
Het zit dus als volgt:

Vanuit één box (officieel de rechterbox, waar dus het rechter geluid uit komt) loopt een kabeltje naar mijn pc, met een jackplug die, logisch, in de audio out gaat.

Ook gaat er vanuit deze box een kabeltje naar de andere box (officieel links).

Mijn systeemkast staat links van me (kan niet rechts), en het snoer tussen de rechterbox en de pc is te kort om deze box aan de rechterkant van m'n beeldscherm te krijgen, dus staan m'n boxen nu verkeerd om. Da's af en toe best vervelend met films e.d.

Oplossing: audio kanalen switchen.

Lijkt simpel, maar valt toch nog even tegen. Dus als niemand weet hoe ik dat op kan lossen, dan koop ik een jackplug verlengkabeltje, is't ook opgelost.

Heb ook m'n boxen al opengeschroefd, maar alle kabeltjes zitten vastgelijmd enzo, als ik daarmee ga klooien sloop ik het.

Verwijderd

Ik denk dat je hier wellicht iets aan hebt. Ga maar eens glueren :)

http://pacificsoundcraft.com/software/directx/stereomixer/

Verwijderd

Topicstarter
Dank U!

Ziet eruit als wat ik nodig heb,

maar ben ik nu stom als ik vraag hoe ik die dll moet gebruiken/installeren?

Groet,

Roy

Verwijderd

Voor deze dll was een (directx) interface gemaakt zodat je hem vanuit windows standaard kan benaderen. Ik moet hem zelf ergens nog hebben op cd en ik weet dus zeker dat het werkt, want ik heb het bij mijn vorige pc gebruikt. Weet helaas niet meer hoe het proggie heet, maar ik probeer het zo snel mogelijk voor je te vinden.

[update]
Ik kan het een twee drie niet vinden :(

Zal morgen mijn oude pc nog even aansluiten en kijken of ik het daar toevallig nog op heb staan.
[/update]

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 22:16 ]

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 22:04
lijkt me leuk want ik kan zoiets ook wel gebruiken. Mijn luidsprekers staan ook omgekeerd ivm een te korte kabel :)

• PjotrP
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 09:12
Gebruik Graph Edtit:

http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/graphedit.html

Hiermee kun je al je DirectX modules zelf koppelen/configureren, en dus zo maken wat jij wilt.

Zonnepaneel installateur

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 09:19
Ik had hier ook last van door een zeer korte kabel van 2 elcheapo boxjes. Heb toen maar de kabel bijna helemaal onderaan doorgeknipt, links aan rechts gesoldeerd en rechts aan links. Plakband eroverheen en klaar. Als je het iets netter wil leg je er gewoon een krimpkousje omheen oid.

Werkt perfect en ik hoef nooit meer softwarematig te klooien _/-\o_.

tvw

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:54
Of je koopt een verlengsnoertje voor je speakers, of is dat wel heel raar?
Hoef je iig nooit softwarematig te klooien :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
en op wat voor manier zit die kabel met 3.5 plug aan de rechterbox verbonden? Toch niet toevallig met 2 tulp pluggen? Dan zou het een kwestie zijn van die pluggen ff omdraaien..... (ik weet het, die suggestie is té voor de hand liggend, maar je weet maar nooit ;))

En anders zou ik gewoon ff het kabeltje doorknippen en omgekeerd weer vastzetten (hoeft niet eens met soldeer, kun je gewoon in elkaar draaien en tape erom doen). Of anders een verlengkabeltje halen. Zo'n softwarematige oplossing met allerlei 3th party dll's etc. lijkt me niet echt praktisch (zal vast soms wel en soms niet werken enzo). Tenzij het al in de drivers van je geluidskaart zit en met 1 vinkje te 'swappen' is.

Verwijderd

Sorry maar ik kan die interface voor die dll niet meer vinden, en ik weet eerlijk gezegd niet of er nog een andere voor is.

Oh, dat linkje naar GraphEdit heb ik even geprobeerd, maar daar kun je onmogelijk downloaden. Op deze site vind je een werkende link, of klik op de tweede link om hem gelijk te downloaden. Ik heb er niet mee gewerkt dus ik weet niet of en hoe het werkt.

http://www.stokebloke.com/video/wmv2avi.php

http://www.stokebloke.com...load2/graphedit011008.zip

Verwijderd

Topicstarter
Pittoors, bedankt voor je inspanning, maar.. het probleem is nog niet opgelost.

PjotrP, ik krijg in GraphEdit wel de interface van de dll te zien (hij staat onder DirectShow Filters), maar ik kan hem niet koppelen aan mijn (enige) Audio Capture Source, VIA Audio (Wave).

Als ik hem probeer te koppelen gaat GraphEdit over z'n nek.

Andere DirectShow filters kan ik wel koppelen, en die gaan vervolgens gepaard met een echo.. welke vervolgens leidt tot overstuurde audio output. Ook niet helemaal goed volgens mij.

Help!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 23:04 ]

Pagina: 1