• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik heb een digitale afbeelding (jpg) en daar staat tekst in die ik perse moet hebben maar deze is ionleesbaar door lage resolutie van 100-130..En met zoomen zie je ook niks in standard van windows. Is er een programma dat het msichein wel er uit kan halen eht is een gewone zwart wit tekst.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:43

Pelle

🚴‍♂️

Beeldinformatie die verloren is gegaan, kun je niet terughalen.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:03

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Programma's zoals photoshop enz doen het wel beter dan standaard windows, maar verwacht er niet te veel van
Edit: en zoals hierboven genoemt, verwacht niet dat 1 pixel een hele lap tekst wordt :P

[ Voor 35% gewijzigd door Erazzzer op 14-02-2004 18:30 ]

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Ik zeg altijd maar bagger in, bagger uit. Als het dus al slecht is vanwege de lage resolutie krijg je daar geen mooie tekst van :(

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:30

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Zodra een letter kleiner is dan een bepaald aantal pixels dan is het onmogelijk om de tekst nog te kunnen lezen, op wat voor manier dan ook.

Als je hier de foto plaats kunnen we beter beoordelen of de tekst wel/niet te klein is.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Als het niet te privé is kun je de foto wellicht posten. Dan kunnen "we" proberen.

@seamus21, daar is een term voor; GIGO, Garbage In, Garbage Out.

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Nee kan het helaas niet zomaar posten. Maar ik heb eht opgegeven. Alleen ik denk wel dat het wel terug te halen valt want als ik 5 meter van mijn beeldscherm ga staan en eht op zijn meest heb ingezoomd kan ik het net niet lezen zeg maar.

Verwijderd

almar schreef op 15 februari 2004 @ 16:00:
Nee kan het helaas niet zomaar posten. Maar ik heb eht opgegeven. Alleen ik denk wel dat het wel terug te halen valt want als ik 5 meter van mijn beeldscherm ga staan en eht op zijn meest heb ingezoomd kan ik het net niet lezen zeg maar.
Als het een witte achtergrond is met zwarte letters kun je proberen het met de magic wand te selecteren, en dan een hoge tolerantie. Dat hij ook de grijswaarden een beetje meeneemt. Dan selecteerd hij met een beetje mazzel de de contouren van de letters.

Daar kan het makkelijker op worden.

Verwijderd

Met verscherpen kan je misschien net het contrast zodanig oppeppen dat het leesbaar wordt..........

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

BaRF

bijna kerst

kun je niet een klein stukje posten dan? gewoon een cropje er uit zodat niemand weet waar het over gaat maar misschien dat iemand je dan wel kan helpen :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• MaKK0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
BaRF schreef op 16 februari 2004 @ 17:38:
kun je niet een klein stukje posten dan? gewoon een cropje er uit zodat niemand weet waar het over gaat maar misschien dat iemand je dan wel kan helpen :)
Begin idd ook een beetje nieuwsgierig te worden, ja. Kan je niet een klein stukje posten? ;)

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 20:15

shameblaster

BB4E^Cons

En is ut je al gelukt :?
Mogen wij het écht nie proberen O-)

Cons:::BB4E

Verwijderd

Kun je niet met behulp van bijv. Adobe Illustrator de tekst tracen?
Het is wat priegelwerk, maar het resultaat mag er vaak wel zijn.
Pagina: 1