[LAPTOP] Afweging Jewel 2774 / Acer 1353 LC

Pagina: 1
Acties:

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Topicstarter
Hallo,

Mijn broer wil een nieuwe laptop kopen en vroeg mij om hulp, maar eigenlijk weet ik niet zoveel van laptops af, da's toch weer wat nieuws voor mij. Tijdje flink aan het zoeken geweest: FAQ gelezen, Pricewatch, Google, sites van shops/merken bekeken. Flink lopen twijfelen/strepen en nu open ik dit topic voor wat hulp bij de laatste afweging.

Budget: € 1100.
Keuzes (met voornaamste verschillen):
  • Jewel Brilliant 2774 (€ 999)
    • CPU: Celeron 2.4GHz
    • MEM: 256MB
    • AGP: 64MB Radeon M9000
    • Monitor: SXGA
    • Gewicht: 2800 gram
  • Acer 1353 LC (€ 960)
    • CPU: Athlon XP-M 2400+
    • MEM: 256MB
    • AGP: Via Pro Savage KN400
    • Monitor: XGA
    • Gewicht: 3700 gram
  • Acer 1355 LC (€ 1105 1135)
    • CPU: Athlon XP-M 2600+
    • MEM: 512MB (verder gelijk aan 1353 LC)
Zal gebruikt worden voor:
  • Office (Word/Excel/Powerpoint)
  • wireless internet
  • DVD kijken (op scherm/via tv-out)
  • redelijke games spelen
De afweging is dus: is de Jewel krachtig genoeg om er een tijd mee verder te kunnen. Deze heeft namelijk wel een goede videokaart en SXGA, is ook lichter, maar heeft een mindere processor en 256MB geheugen. Daarnaast dus: is het voor bovenstaand gebruik min of meer noodzakelijk om voor de 1355 LC te gaan, is die €145 ook terug te vinden in de prestaties?

Hebben mensen ervaring met een van deze laptops, energieverbruik?

[ Voor 4% gewijzigd door X-Lars op 16-02-2004 14:35 . Reden: prijs Acer 1355 LC ]

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
De Jewel :

Lichter , beter scherm , betere grafische chip, batterij gaat langer mee.
En een latje van 256MB RAM kost maar 60-70EUR, dus als je hem upgrade is dat ook weggewerkt

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Wat wil je er PRECIES mee gaan doen?
Als je meer office gaat gebruiken dan games is een Amd mobile veel beter, en in stroom verbruik zit ook bijna geen verschil.

Iets meer info als je wilt dat ik je kan helpen :)
(Waarom help je igg je broer als je er zelf ook niks vanaf weet :D ;))

Mja wat voor game's een Prosavage is een trage bagger kaart.

Ergo, laat ook maar, zoals het persoon boven mij zij, de jewel. Dan maar iets trager tijdens office, maar dan haal je tenmisnte wel 6000 3dmarks in 3dmark 2001 :)
Dat lukt je echt niet met de prosavage

[ Voor 33% gewijzigd door Roberto op 14-02-2004 21:00 ]

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Topicstarter
bedankt voor de info :) ik denk dat het performance-verschil in Office wel minimaal zal zijn en het verschil in graphics dus groter. hoe kan ik preciezer aangeven wat-ie ermee doet? Normaal documenten bewerken met Office is gewoon het belangrijkste, maar als je toch zo'n nieuwe laptop koopt wil je er ook leuke dingen mee doen natuurlijk :)

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Topicstarter
Ten eerste moet ik even mijn excuses aanbieden voor een foutieve prijsmelding van de Jewel 2774 hierboven, echter dit kwam door een fout in de pricewatch. dit is inmiddels gemeld en gecorrigeerd. Desalniettemin had ik beter moeten kijken (in de pricewatch stond de 2770 voor €999 vermeld, maar na klikken op de goedkoopste leverancier kwam je op de pagina van de 2774 terecht).

Het is trouwens uiteindelijk de Jewel 2780 geworden :) voor € 1099. Een fijne AMD Athlon XP-M 2500+ met 512MB geheugen. Ik zal hem eens in CSL aanbiedingen zetten..

Verwijderd

Jewel 2780: Ik heb hier de Sky variant van. Ander merk, maar dezelfde laptop. Lekker ding, alle spellen die ik dusver geprobeerd heb draaien soepel op medium of hogere instellingen. Dan hebben we het over Chrome, Deus Ex 2 en Star Wars: Knights of the Old Republic.

Zal wel niet zo geschikt zijn om deze zomer HL2 op te gaan draaien, maar tegen die tijd zitten we weer met hele nieuwe grafische chips voor laptops en is het voor mij tijd om weer een nieuwe te kopen :D
Pagina: 1