[Loewe TV] decoder werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Howdy!

Ik heb 'n LuxCrypt decoder die prima werkt op m'n ouwe Philips tv. Als ik 'm op m'n Loewe tv probeer werkt hij echter niet. Weet iemand waar ik zou kunnen zoeken voor 'n oplossing?
Dit is dus 't plaatje (volgens mij). Enig idee bij welk punt het fout zou kunnen gaan?

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/luxcrypt.jpg

Verwijderd

Misschien op de Loewe-TV instellen dat het beeld ook uit de scart komt waar jij je LuxCrypt aan hangt (soms kun je dat in/uitschakelen, bijv voor DVD-VHS copy).

Maar ik weet niet hoe een menu van een Loewe er uit ziet, dsu dat zal je ff zelf moeten uitvogelen..

enne, wat doet die LuxCrypt eigenlijk precies? (wel makkelijk om te weten)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 18:09 ]

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 18:08:
Misschien op de Loewe-TV instellen dat het beeld ook uit de scart komt waar jij je LuxCrypt aan hangt (soms kun je dat in/uitschakelen, bijv voor DVD-VHS copy).

Maar ik weet niet hoe een menu van een Loewe er uit ziet, dsu dat zal je ff zelf moeten uitvogelen..

enne, wat doet die LuxCrypt eigenlijk precies? (wel makkelijk om te weten)
Helaas werkt dat niet echt. Zogauw je aangeeft dat je beeld wilt hebben via SCART (A/V 1 bijvoorbeeld) dan ben je het "antenne signaal" kwijt. Bij die Philips is het gewoon zo dat je naar een kanaal (bijvoorbeeld Canal+ om op je laatste vraag een antwoord te geven) :) kijkt en dat de decoder dan vanzelf "ingrijpt". Maar dan zit je dus NIET naar een A/V-kanaal te kijken, maar echt naar 't antenne signaal.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:22
Heb je 1 of 2 scartkabels tussen de tv en LuxCrypt hangen (3&4) 1 is voldoende als je volledig aangesloten scartkabel hebt volgens mij.
Ik weet niet hoeveel het uitmaakt maar bij Loewe is de 1e scart meestal voor een VCR en de 2e voor DVD. Is wel in te stellen in een menu.
Misschien via de i op de ab meer info voor het aansluiten van dat soort app. ??

Mijn profiel op Discogs

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Je hebt toch wel het installatiemenu van de Loewe doorgelopen? In de Loewe van m'n vader kun je per poort aangeven wat erop aangesloten is en welke instellingen van toepassing zijn.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
YES! Het werkt! Wat een gaaf ding is die Loewe toch! (het is m'n eerste wat duurdere tv, dus ben zo'n instellingen-scherm niet gewend) :) Maar goed, nu heb ik nog 'n electronica-vraagje. Het is dus 'n omgebouwde LuxCrypt decoder, maar ik heb het probleem dat ondanks het beeld "steady" is, hij vaak switcht tussen "polariteit" (zie hieronder, de plaatjes). Is dat nog te verhelpen? In het schema staat dat je het beste een 74HCT4040 Cmos chipje kan gebruiken. Dat heb ik gedaan, maar heb je daarin nog verschillende "kwaliteiten" ofzo, zodat ik het polariteit probleem kan oplossen?

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/014.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/015.jpg

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
laatste poging:
^ ^ ^ SCHOP ^ ^ ^
Pagina: 1