[php/xml/xsl] XML output wordt niet behandeld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Vanuit een php file output ik XML data met een processing instruction die verwijst naar de XSL stylesheet. Nu werkt dit perfect als ik de XML data in een bestand met als extensie xml zet, maar direct vanuit de php pagina wil het niet werken.

Ik heb geprobeerd om header("Content-type: text/xml"); te gebruiken, maar dat wilde ook niet echt baten.

Waarom ik xml als output geef en niet transformeer op de server zelf is om de reden dat ik met een algemeen project bezig ben en de optie wil geven beide te kunnen. Dit vanwege het feit dat niet alle hosters de benodigde extensies hebben geinstalleerd.

Als iemand een idee heeft mag die roepen.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Post eens code wat je probeert misschien is dan iets makkelijker om te helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Het juiste content-type voor xml is application/xml

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 18:25
Ook al kan ik zonder code niet echt begrijpen wat je nou precies wil bereiken, toch maar een suggestie: De MIME header voor XML is meestal application/xml. Dus probeer voor je code eens
PHP:
1
header("Content-type: application/xml");

[ Voor 3% gewijzigd door Terranca op 14-02-2004 17:47 . Reden: Spuit 11 ;( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik heb geen code gepost omdat het echt niet nodig is in dit geval. Wat ik in de php file doe is het document opbouwen m.b.v. DOMXML waarna ik het output naar de browser. De browser handeld het dan verder af met de XSL stylesheet waarnaar verwezen wordt in de xml-stylesheet processing instruction. Dit werkte met de Content-type die ik opgaf niet maar met application/xml werkt het zoals het zou moeten.

Noushka's Magnificent Dream | Unity