[win2k3] netwerk kaart voor 5 procent in gebruik

Pagina: 1
Acties:

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-08 10:44
netwerk kaart voor 5 procent in gebruik

Het maakt niet uit hoeveel mensen er in het netwerk verbinding maken en downloaden, de server geeft maar 5 procent bandbreedte.

De switch kan 1 Gbit aan, en users met een 1 gbit kaart heb ik laten downloaden en zij halen ook maar 5 procent van de totale bandbreedte

Ik hoorde iets van het register, dat je daarmee wat kon doen alleen die persoon wist het zelf ook niet meer, heb wel effe zitten zoeken maja, niks gevonden

Iemand een idee

Verwijderd

Welke protocollen zijn geinstalleerd? Toevallig ook QoS?

• gasemans
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 17:46:
Welke protocollen zijn geinstalleerd? Toevallig ook QoS?
Nee tcp/ip is de enigste

Verwijderd

welke 2003 editie? WEB Editie heeft een limiet. Die kan je wel ergens instellen, maar waar :?

• gasemans
Ehhh heb windows 2003 enterprise edition

het is wel een evaluation copy
maar dat mag niks uit maken

Verwijderd

een evaluatie of bedoel je toch beta2? verschil is erg groot.

Verwijderd

trouwens, waarvan download je, website of ftp (lokaal)? anders ff in IIS kijken. naar bandbreedte limiteren.

• gasemans
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 18:59:
een evaluatie of bedoel je toch beta2? verschil is erg groot.
Evaluatie

en ik gebruik niet de IIS, maar heb Titan ftp draaien, deze hang in een Gbit netwerk

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het is tamelijk lastig om een systeem te maken wat zo krachtig is dat je een gigabit ethernet kunt volblazen. Je hebt met verschillende bottlenecks te maken. De schijf bijvoorbeeld. Zowel aan de zendende kant als de ontvangende kant.

Het vergt nogal wat tuning en snelle schijven / cpu enz. Een systeem zonder enige tuning heeft zelfs al problemen om een 100Mbit vol te pompen.

Verder: Weet je zeker dat het spul op 1Gb draait en niet zichzelf ingesteld heeft op 100Mb? Hoe is je bekabeling opgebouwd? Voor Gb heb je volledig bedrade patchkabels nodig (met alle 4 de aderparen gebruikt) van hoge kwaliteit. Verder moeten de ethernet kaarten embedded zijn (op het moederbord) of in een 64 bits 66 MHz PCI slot zitten, en die zijn niet dik gezaaid.

Als je een gigabit kruiskabel hebt of zelf kunt maken zou je eens de 2 machines direct met elkaar kunnen verbinden.

• gasemans
joopv schreef op 15 februari 2004 @ 00:01:
Het is tamelijk lastig om een systeem te maken wat zo krachtig is dat je een gigabit ethernet kunt volblazen. Je hebt met verschillende bottlenecks te maken. De schijf bijvoorbeeld. Zowel aan de zendende kant als de ontvangende kant.

Het vergt nogal wat tuning en snelle schijven / cpu enz. Een systeem zonder enige tuning heeft zelfs al problemen om een 100Mbit vol te pompen.

Verder: Weet je zeker dat het spul op 1Gb draait en niet zichzelf ingesteld heeft op 100Mb? Hoe is je bekabeling opgebouwd? Voor Gb heb je volledig bedrade patchkabels nodig (met alle 4 de aderparen gebruikt) van hoge kwaliteit. Verder moeten de ethernet kaarten embedded zijn (op het moederbord) of in een 64 bits 66 MHz PCI slot zitten, en die zijn niet dik gezaaid.

Als je een gigabit kruiskabel hebt of zelf kunt maken zou je eens de 2 machines direct met elkaar kunnen verbinden.
aan de harde schijven zat ik ook al te denken.

De kabels zijn zekers goed, deze heb ik al eens gebruikt als tijdelijke vervanging in een server ruimte en toen konden ze de 1 Gbit normaal aan.
Ik heb ze nog voor de zekerheid door gemeten, en geen fouten kunnen vinden.

Maar als ik ga uploaden, van een werkstation (1 Gbit netwerk met scsi schijven, 64 bits pci sloten en een dual proc ) haalt hij nu maar 0.54 procent, nou zal het aan mij liggen maar dat is toch belagelijk langzaam.

de HDD's zijn allemaal 7200 rpm met 8 Mb cache, en die hangen aan een promise controller (onboard)

Ik ga straks effe een crosscable er tussen hangen en eens zien wat ie dan doet
Pagina: 1