Toon posts:

Krijg mijn E-tech Wlan niet geinstalleerd onder XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een E-tech router/accespoint, Wlan (PCI) voor Laptop en PC gekocht. Mijn laptop werkte direct maar in mijn PC kan onder XP mijn Wlan maar niet worden geinstallerd. Heb hem al teruggebracht omdat deze volgens E-tech kapot moest zijn maar de nieuwe doet het ook niet.

XP herkend de nieuwe hardware en vervolgens installeer ik het ding met de bijgeleverde drivers. Dan komt de boodschap dat de hardware niet kan worden geinstalleerd omdat hij de drivers niet kan vinden die ik al tig maal heb aangewezen. Ook de nieuwste drivers werken niet. Heeft iemand het zelfde probleem gehad en een oplossing?

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:44
Zoiets dergelijks heb ik inderdaad ook al eens meegemaakt.

Ik heb toen het volgende gedaan:

Ik heb eerst de PCI kaart uit mijn PC getrokken. Daarna heb ik vanaf de meegeleverde CD de software geïnstalleerd. Daarna, op aanwijzing van de software, de PC opnieuw opgestart.

Daarna heb ik de kaart in een (andere) PCI sleuf geïnstalleerd. De kaart werd nu door Windows gevonden en mbv de meegeleverde en reeds geïnstalleerde software gevonden en ingesteld.

JE MOET HELEMAAL NIKS MET DE INSTELLINGEN VAN EEN WLAN VAN WINDOWS XP DOEN !!

Meestal moet je de software niet installeren volgens het boekje, maar met deze producten is dat dus weer net wel de bedoeling :9

Laat me ff weten, of het gelukt is.
Anders is het misschien handig om de nieuwste drivers te downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk doet hij het.... voor 5 minuten.

Idd. een oud herstel punt gepakt, software installed, Wlan erin en hij doet het.
Vervolgens wordt XP traag en na 5 minuten een restart. na de herstart kan je internet niet meer op en werkt vrijwel niet 1 functie meer in XP.

Als ik weer oud punt herstel enz. gebeurt het weer zoals boven beschreven.

Enig idee hoe dit op te lossen is?

Verwijderd

Topicstarter
btw. alle andere PCI sloten al geprobeerd, alle andere hardware losgekoppeld en niets helpt, alleen m'n videokaart zit er nog in.

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 06:48
Ik had ook last van dit soort shit. Onder Services schakelde ik Wireless Zero uit. Maar dat had tot gevolg dat de pc na een reboot het netwerk niet meer kon vinden. Toen moest ik het weer even opstarten en afsluiten (WZS). Daarna heb ik alle updates gedraaid en het complete software pakket (dat bij de kaart zat) geïnstalleerd. Und voila... Nu heb ik gewoon netwerkconnectiviteit. Wireless Zero staat nu weer op automatisch en het werkt. Al heb ik geen idee waarom.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Verwijderd

Topicstarter
Kun je het iets duidelijker beschrijven wat je hebt gedaan, dan probeer ik dit ook.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:44
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 11:24:
btw. alle andere PCI sloten al geprobeerd, alle andere hardware losgekoppeld en niets helpt, alleen m'n videokaart zit er nog in.
En dit probleem heb ik inderdaad ook gehad. Het bleek te liggen aan mijn 3Com netwerk kaart die ook geïnstalleerd was in de PC.

Ik heb als eerste de 3com kaart hardware matig in Win XP uitgeschakeld. Daarna heb ik de complete WLAN kaart van E-Tech geïnstalleerd.
Dit bleek het probleem op te lossen.

Naar verloop van tijd heb ik als test de 3com kaart weer opnieuw ingeschakeld. Mijn PC bleef nu als een zonnetje lopen.

Ik weet het, het is veel werk, maar uiteindelijk is het bij mij wel gaan werken.
Pagina: 1