[php&MySQL]Complete site uit database?

Pagina: 1
Acties:

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03
Ik ben bezig om een nieuwe site te maken voor mijn studievereniging. Maar nu zit ik te hoe ik dit aan ga pakken. Of ik haal de pagina's uit bestandjes op de server of uit de MySQL database, zodat ik deze met een online formpje kan aan gaan passen. Wat zijn de voor en nadelen van beide methoden. En wat wordt er meestal gebruikt op andere sites?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

database voor opslag wordt het meeste gebruikt in CMS'en. Bestandjes kan ook, alleen opslag in een database geeft imho meer flexibiliteit.

[ Voor 45% gewijzigd door gorgi_19 op 14-02-2004 17:14 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03
CMS? was dat?

En hoe zit het met afbeeldingen? lijkt me toch wat lastiger met uploaden ervan of niet, omdat je slechts 1 bestandje per keer kunt uploaden. Ik weet dat je meerdere apart kunt selecteren en dan met 1 knop kunt uploaden, maar je kunt geen complete map uploaden toch?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Content Management Systeem
En hoe zit het met afbeeldingen? lijkt me toch wat lastiger met uploaden ervan of niet, omdat je slechts 1 bestandje per keer kunt uploaden. Ik weet dat je meerdere apart kunt selecteren en dan met 1 knop kunt uploaden, maar je kunt geen complete map uploaden toch?
Je kan een eigen Active-X control schrijven, waardoor je er meerdere tegelijk kan uploaden. Je kan het ook FTP-en naar de server, en door middel van een cron jobje of windows task scheduler de plaatjes 'verwerken' door ze of toe te voegen of referenties toe te voegen aan de database.

[ Voor 3% gewijzigd door gorgi_19 op 14-02-2004 18:17 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-05 12:39
popupje om foto's mee up te loaden lijkt mij de oplossing...

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 00:22
in php ofzo kun je inderdaad een file uploader maken en die laat je de data opslaan in de database waarna je een ander scriptje de data weer uit de DB laat halen :)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 16:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Anyway, terug naar het probleem van de TS:

Een database is veel flexibeler dan teksbestandjes en vaak ook nog eens sneller als de tekstbestanden te groot worden zul je het toch helemaal moeten openen, de data die jij wilt er uit zoeken en weergeven, het programmeren daarvan is niet fijn. Dan is het ook nog eens zo dat iedereen, die de locatie van het tekstbestand weet er bij kan en alle gegevens er uit kan halen, je kan daar wel proberen te voorkomen, maar dan is een database toch weer handiger.

Het enige waar je goed tekstbestanden kan gebruiken is als je iedere keer opnieuw het hele bestand wilt laten zien en dat oudere versies overschreven worden.

Trouwens, afbeeldingen moet je niet in een database zoals MySQL zetten, daar wordt hij heel, heel erg traag van.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt bijvoorbeeld wel zoeken in een database, althans veel eenvoudiger dan zoeken in losse bestandjes. En je moet toch ergens bijhouden welke lossen bestandjes er zijn? -> DB.

Foto's in een database opslaan is dan weer zoiets als een auto in een container parkeren, een verwijzing naar die container te maken en die container in een parkeergarage zetten.
Pagina: 1