[9800SE] Vaag beeld?

Pagina: 1
Acties:

• Robi-One
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb sinds kort een nieuw systeem met de Hercules Radeon 9800SE AIW.

De eerst monitor die ik kreeg ging binnen een aantal uur kapot (over het hele beeld een roze gloed). De tweede monitor (zelfde als de eerste) had vanaf het begin het probleem dat de randen heel vag waren.

Nu heb ik een ander beeldscherm (Philips 109B50) en het lijkt erop dat er weer iets mis is. Als ik bijvoorbeeld naar de grijze balk in Oulook Express kijk dan wordt de balk naar mate ik verder naar de rand kijk dan wordt de balk lichter en verschijnen er verticale lichte streepjes over de balk. Vooral bij deze grijze balk is het goed te zien, maar het is over de hele zijkant van het scherm (links en rechts).
Het lijkt erop dat het erger is geworden nadat ik het beeldscherm heb gekocht.
Heb al geprobeerd om de instellingen te veranderen (resolute en refreshrate) maar dit helpt niet.

Zijn er mensen met hetzelfde probleem of weet iemand waar het aan kan liggen?

Specs van het systeem:

Proc.: P4 2,8 GHz
Moederbord: Asus P4C800 deluxe
Videokaart: Hercules 9800SE AIW
Geheugen: 1 GB
Voeding: 300 W AOpen

Gr. Robi-One

Verwijderd

is er niet iets dat zo veel magnetisch straling afgeeft in de buurt?
verzet alles eens want dit is niet normaal meer.

anders al een andere video kaart geprobeerd? 3 monitoren :P

• Robi-One
  • Niet online
Er staan naast mijn monitor 2 speakers van een stereotoren. Bij eerdere monitoren leverde dit geen problemen op. Ik heb net de speakers weg gehaald en degauss gedaan. Maar er is geen verschil.

Ik heb mijn PC net opnieuw opgestart en het probleem nog eens goed bekeken. Ik kwam erachter dat mijn beeld aan de randen niet opgebouwd is uit puntjes, maar uit streepjes.... Deze zie je echt duidelijk. Vooral bij donkere kleuren.

Ik heb geen andere videokaart geprobeerd, want ik heb niet de mogelijkheid om dit te proberen.

[ Voor 49% gewijzigd door Robi-One op 14-02-2004 17:27 . Reden: Even een toevoeging na opnieuw opstarten ]

Verwijderd

lijkt me stug dat er opeens 3 beeldschermen kapot gaan.
kan toeval zijn maar ik zou gewoon even een andere
video kaart proberen te versieren.

of eventueel een tft of crtje s6

trouwens die strepen zou dat ook niet kunnen duiden op kapot
geheugen? van de video kaart?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 17:54 ]

• Robi-One
  • Niet online
Ik heb al contact opgenomen met diegene waar ik hem heb gekocht. Hij zou contact opnemen met de leverancier. Tot op heden nog niets gehoord. Dus ik dacht laat ik het eens vragen op GoT.

Ik heb net een andere monitor erop aangesloten en het lijkt erop dat het weer aan de monitor ligt.
Kan het misschien zijn dat de videokaart de monitor na loop van tijd aantast?

[ Voor 33% gewijzigd door Robi-One op 14-02-2004 18:51 . Reden: monitor geprobeerd ]