Toon posts:

Home Theatre & Hifi PC bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er al veel topics zijn die over dit onderwerp gaan, maar ik heb geen topic gevonden waarin hetgeen staat waarnaar ik op zoek was. Wat wil ik gaan doen? Binnenkort begin ik met het bouwen van een "Home Theatre & Hifi PC", die uitsluitend dienst gaat doen voor onderstaande dingen:

- DVD Speler
- CD Speler
- Harddisk Speler (met o.a. MP3's/DivX en gekopieërde CD's/DVD's)

Dit zijn de belangrijkste dingen. Naar mijn idee zijn de systeemeisen dus ook niet zo heel hoog. Ik zit te denken aan de volgende configuratie:

- Behuizing: Hifi/HT-Design Mini-ITX/Micro-ATX behuizing incl. "stille" voeding
- Moederbord & CPU: VIA EPIA M-10000 Nehemiah 1GHz (Mini-ITX) + VGA onboard
- Geheugen: Corsair DIMM 256MB DDR-400MHz
- Harddisk: Western Digital WD800JB 80GB (8MB cache)/Seagate Barracuda IV 80GB
- CD/DVD-ROM: Pioneer DVD-120S 16x/40x Slot-In
- Geluidskaart: Creative SoundBlaster Audigy 2 Platinum Retail (heb ik nog liggen)
- Muis/toetsenbord: Logitech Cordless Desktop (?)

Ik wil liever geen monitor, omdat ik het beeld via de TV-OUT laat gaan. Als ik besluit een monitor erbij te nemen, wordt dit gewoon een goedkoop tweedehandsje.
Denken jullie dat deze configuratie aan mijn eisen voldoet?
Wat zou ik moeten aanpassen aan deze configuratie, als dat nodig is?
Moet ik een Western Digital of een Seagate harddisk nemen? Ik heb de 80GB WD harddisk op ook in mijn huidige PC zitten, en ben hier dik tevreden over.
Zal de Seagate een verbetering zijn (qua geluidsproductie/prestaties)?
Hebben jullie nog een goed idee voor een mooie behuizing (er moet 2x een 5,25" drive ik kunnen, i.v.m. m'n geluidskaart)?
Wat kan ik eraan doen om mijn PC zo stil mogelijk te krijgen (zonder hier te veel geld aan te hoeven besteden)?
Alle tips zijn van harte welkom!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Stomme vraag misschien, maar is een Kiss DVD/DivX/mp3/HD recorder dan niet wat? Heb je er meteen een tuner in zitten en een netwerkaansluiting. Het doet alles wat je nu ook als eisen hebt gesteld, plus dat het op HD opneemt. Je kunt zelfs goedkopere modellen zelf upgraden/hacken met een losse HD zodat ze ook op kunnen nemen :)

http://www.kiss-technology.com/?p=products&v=users
Afbeeldingslocatie: http://www.kiss-technology.com/images/products/dp-500/banner.jpg

The DP-500 is based on the ground breaking DP-450 with its DivX 3.11, 4 and 5, XviD, Mpeg 4, MP3, Ogg Vorbis reading capabilities. An Ethernet 10/100 port has been added to the player along with a Sigma Designs EM8550 progressive DVD decoder chip which enable any user with a 1MB xDSL connection to stream DVD quality movies directly from the Internet.
Die is te upgraden tot:
Afbeeldingslocatie: http://www.kiss-technology.com/images/products/DP-508/DP-508.jpg

Based on the DivX® Compatible DVD Player with Ethernet Connection, DP-500, the KiSS DP-508 goes even further on the road of innovation. Like its predecessor, this player reads all standard DVDs, DivX® 3.11, DivX® 4, DivX® 5 files, play WebRadio and features KiSS PC-Link. Its evolution comes in the 80GB Hard Disk enabling it to store any Video/Pictures/Music Content.
Voor meer info: Gebruikerservaring met K|i|S|S DivX spelers Deel II

[ Voor 57% gewijzigd door Grrrrrene op 14-02-2004 18:03 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards