Compaq deskpro 2000 IDE controller.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Oke, ik geeft het bijna op. Ik krijg het niet voor elkaar.

Wat wil nu. Ik heb hier een deskpro staan van compaq. Het is een 166mmx computer. Op de primari zit een harde schijf op de secondry de cd-rom speler.

Eerst windows 95 geinstalleerd. Ging perfect. Alleen wilde de (moderne) modem niet echt lekker werken en deed internet het ook niet top. Maar de IDE controller werkte perfect en de cd-rom werd gewoon gezien.

Dus upgraden die handel win 98 se. Waarom omdat dan vaak internet wat beter wil werken. Werd plots de CD-rom niet meer gezien. Kan zeker na een upgrade liggen aan achtergebleven drivers. Dus formateren die handel en win 98se OEM erop. Met de flop ziet hij de cd-rom perfect, dus geen enkel probleem

WTF weer mijn cd-rom drive kwijt. Ik krijg een melding dat de secondary IDE controller niet goed werkt. 32bits kan niet. Driver updaten.

Gedaan -> geen effect
Zoeken op internet -> register hack -> SIO IDE veranderen gedaan - Geen effect
Zoeken op GOT -> Firmware update -> Niet nodig laatste zit erin - Geen effect

Andere drivers geprobeerd maar hij blijft hem herkennen als een via busmaster ide en wil niet de secondry IDE poort laten werken. En nee die staat in de BIOS niet uit. (zou ook niet logisch zijn omdat hij dos alsmede in win 95 wel werkt.)

Defect kan om dezelfde reden niet.

Bij de drivers op de compaq pagina staat wel driver voor CD-rom. maar ook die mocht niet baten.

Ik weet het niet meer. Iemand een oplossing dat die 2de poort toch onder win'98 gaat werken??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zit niet per ongeluk je IDE kabel niet goed vast, of je molex, of een storing in de kabel? klinkt mij iig meer naar een hardware probleem als naar software / drivers.
Wat ook nog zou kunnen is dat je BIOS-batt een beetje op aan het gaan is.
Overigens zou iedere windows standaard met die controllers om moeten kunnen gaan, en ik kan me niet voorstellen dat er een dermate exotische CDROM drive in zit dat daar speciale drivers voor nodig zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 09:56

igg

waar een wil is ben ik weg

Hang de speler eens als slave bij de hdd (die natuurlijk master moet zijn dan) op de 1e controller? Werkt het dan wel, dan is je probleem opgelost ;)

Verder vermoed ik dat je hier wat meer info kunt vinden om te troubleshooten.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Nee, het is een standaard cd-rom. In dos en windows 95 word hij dus GOED herkend en werkt als een tierelier.

Dus een molex defect en/of ander kabel is geen oplossing, want onder dos en windows 95 werkt het perfect.

Ik blijf alleen een uitroeptekentje krijgen bij de 2de ide poort. Hij zegt dat die niet goed geinstalleerd is cq niet de juist drive heeft......

Ik word er langzaam aan gek van... Klote compaq heb ik altijd problemen mee.

En ja in de bios word de cd ook goed herkend (als ik via de special gedownload floppen ellende systeem in de bios kijk)

Grom....

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
igg schreef op 14 februari 2004 @ 16:41:
Hang de speler eens als slave bij de hdd (die natuurlijk master moet zijn dan) op de 1e controller? Werkt het dan wel, dan is je probleem opgelost ;)

Verder vermoed ik dat je hier wat meer info kunt vinden om te troubleshooten.
En nee dat doet hij dus ook niet... Ook niet met de cable select truc zoals die vaker bij compaq word toegepast.....

En dat verklaart nog steeds niet waarom hij wel goed werk in win 95 en niet in win 98.

En ja stom... Ik ben de hele tijd met het mobo aan het kloten, maar wellicht zou het meer in /21 moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:19

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Zit de jumper op de CD-ROM niet toevallig op CS ipv Master of Slave?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op verzoek van TS (en mij trouwens :P ):

Move PMG->OM

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
DeBolle schreef op 14 februari 2004 @ 16:47:
Zit de jumper op de CD-ROM niet toevallig op CS ipv Master of Slave?
In mijn optiek kan het geen hardware fout zijn, omdat hij onder win 95 en onder dos gewoon goed werkt.... Dus hardware matig klopt het. Alleen in combinatie met win 98 se gaat het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 09:56

igg

waar een wil is ben ik weg

heb je de chipsetdrivers voor het moederbord wel geïnstalleerd? Wanneer de ide-poort zelf niet drivermatig goed aangestuurd wordt, worden de apparaten die eraan hangen al helemaal niet goed herkend.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Er staat op de compaq site geen speciale chipsetdriver voor dit systeem. Er is ook geen speciale ide-driver.

Pagina: 1