Exact Globe 2000 verplaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 807 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81724

Topicstarter
Beste mensen!

Ik zit met een probleem. Wij hebben ExactGlobe2000 draaiend op SQL op server1 nu wil ik deze database verplaatsen naar een andere server die sneller en meer geheugen heeft.
Beide W2kServer SBS. Echter moet ik er wel bij vertellen dat deze nieuwe server een eigen domein.

Dus oude situatie
Exact op Server1 op Domein2

Gewenste situatie:
Exact op Server2 op Domein2

Nu heb ik al op server1 de desbetreffende database ge-deatteched vervolgens gekopierd naar server2 en toen database ge-attached.

Tot dusver alles ok.
Ga ik vervolgens met een gebruiker inloggen op de nieuwe server wat hij wel herkend in Exact. Vervolgens moet je een database toewijzen... als ik deze wijzig komt ie met een melding "Login mislukt". Dit zou hebben te maken met een 1 of ander ODBC shit.

Hebben jullie tips?? Dan hoor ik dat heeeeeeeel graag.

Alvast bedankt.!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kan je met dit soort vragen niet beter bij de Exact helpdesk terecht?
het lijkt me een Exact probleem !

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-04 11:31

Yngwie-

Murphy was an optimist

Vanuit Exact kun je ook gewoon een backup van een administratie maken. Lijkt mij nog verreweg het makkelijkst. Backup set aanmaken uit oude Exact administratie. Exact op nieuwe server vers installeren. Nieuwe administratie aanmaken waarin de backup set restored met de Exact software. Dan hoef je (als er niet veel SQL kennis aanwezig is) niets met SQL databases te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:00

Crazy D

I think we should take a look.

Een normale installatie uitvoeren is het handigste (kun je ook meteen even een update doen ;)). Je moet niet alleen de database attachen, maar er moet een Exact gebruiker worden aangemaakt (met een wachtwoord, wat handiger is als de setup dat voor je doet ;)) en je moet de users uit het domein toegang geven tot de server (verder geen rechten op specifieke databases).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81724

Topicstarter
Dank voor de reply's tot nu toe.

Ik heb een backup geprobeerd te restoren op de nieuwe Server... dat gaat goed.
Alle gebruikers hebben toegang tot de server... is namelijk ook de fileserver van de bv.
Echter als ik inlog met een gebruiker... dan moet je in het inlog scherm de specifieke server opgeven... die kun je opzoeken en ziet hij ook netjes...
Vervolgens moet je de database naam geven, dit gaat echter fout... dan komt ie met een melding... Administratie not found.
Kijk ik op de details van de foutmelding dan krijg ik een login fout... op de ODBC server... zou niet goed zijn....
Nog meer suggesties.??? Zijn zeeeer welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66756

Dat is mogelijk ..

1. installeer SQL server 2000 op de nieuwe server (zet de benodige gebruikers in SQL onder de management)
2. installeer Exaxt op de nieuwe server (vergeet geen updates op te halen)

3. maak een backup van je oude pakket via een user die administrator rechten heeft op jou oude SQL database (backup gaat gewoon via exact)
4. log nu met de pc in op de nieuwe server en start de setup van exact nogmaals (lokaal) (hij hersteld dan alleen de server naam + snelkoppelingen).
5. restore jouw backup in de nieuwe SQL 2000.
Pagina: 1