[VB] Datagrid Sleutelkolom

Pagina: 1
Acties:

• BestTested!
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-05 18:21
Ik zit met eht volgende probleem. Ik heb een datagrid in mijn programma die netjes opgevuld word met behulp van een ADODC. Wanneer ik iets wil veranderen, toevoegen, verwijderen bij deze datagrid krijg ik de volgende error terug van het Datagrid object:

Er zijn onvoldoende sleutelkolomgegevens, of deze zijn onjuist. Te veel rijen zijn
door het bijwerken beinvloed.

Bij de datagrid zijn de Addnew, Delete, Update true.
De SQL statement is als volgt.

SELECT DISTINCT *
FROM tbl_Debiteur_Relaties
WHERE CDDEBITEUR = 10104 <<waarde komt uit een combobox, kan varieren>>
ORDER BY naamRel

Het updaten van de Recordset van de ADODC lukt wel, de fout komt dus puur door de datagrid. FAQ/Search/Google leverde niets op. Maar dat kan ook komen doordat de foutmelding Nederlands is en niet precies weet op welke manier te vertalen naar het Engels. (Keycolumndata?, blaat)

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
Neem de PK kolom mee in je query

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• BestTested!
PK zat erin (door de *) maar de fout zat ergens anders. Er blijkt namelijk helemaal geen PK is deze table te zitten :? .En het leuke is, die is nou niet zo 1,2,3 toe te voegen. Deze table is m.b.v. de Import Wizard van Acces naar MSSQL overgehaald. Maar dat blijkt gewoon bagger te werken, dus nu heb ik allemaal dubbele records erin zitten, (60000 records in totaal) die ik dus eerst mag gaan verwijderen. Of is er een mooie queury voor? Eens ff denken, moet volgens mij wel te doen zijn met de count in een sub-query. Ben al bezig :9

• BestTested!
@farlane: Thx, ben eruit. Wel raar dat er MSSQL geen melding daarover gaf tijdens de transfer (maar wel 76 andere meldingen toen)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Die import wizard is idd niet zo goed. Waarschijnlijk ben je -naast al je PK's- ook al je indexen kwijt, en waarschijnlijk zullen de datatypes ook niet helemaal goed zijn.

https://fgheysels.github.io/

• BestTested!
Yepz klopt bijna ;) .Ben ongeveer de helft van alle PK's kwijt en heb nog 1 index over 8)7 . Volgens mij heeft M$ weer eens zitten dromen in het klaslokaal. Weet je misschien een goed (gratis) alternatief voor die wizard?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

whoami schreef op 14 februari 2004 @ 17:06:
Die import wizard is idd niet zo goed. Waarschijnlijk ben je -naast al je PK's- ook al je indexen kwijt, en waarschijnlijk zullen de datatypes ook niet helemaal goed zijn.
niet zo goed? Da's nogal zwak uitgedrukt. Dat ding is imho waardeloos en je kan er van uit gaan dat je database vernaggeld, zo niet grotendeels waardeloos wordt, als je die wizard gebruikt.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• BestTested!
Dat heb ik dus moeten ondervinden |:( , maar om ff terug te komen op het vervolg van mijn vraag.
Weet iemand een goed alternatief om de database te converteren. En dan zonder die tientallen errors en inclusies, PK's, indexen juiste DataTypes. En het zou mooi zijn om ook die rapporten die ik al in Access heb op de een of andere manier mee te kunnen nemen, anders moet ik ze moet (bagger)DataReport van VB weer opnieuw maken. Relaties hoeven niet mee

@Gorgi19: Coole link in je signature. Ben nu voor m'n opleiding ook bezig een bedrijfs-simulatie op te zetten voor het testen van strategieen met betrekking tot Supply Chain Management.

Door het staartje van dit topic staat de topic nu wel in de verkeerde groep, maar we zullen zien.
Pagina: 1