Toon posts:

Iemand die rechten studeert?? (dit moet je lezen!)

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
(voor de vraag en ALS je ECHT geen zin heb om alles te lezen ga meteen naar de 2e alinea! :)

Dit is echt grappig, na maanden gezeik te hebben gehad met een ASUS V7700 Deluxe die mijn systeem om de haverklap liet vastlopen in games komen die zeikerige klootzakken van ASCI gvd WEER zeiken over dat zij nu nog een openstaande factuur zouden hebben staan van F9,95 !! HAHA ongelovelijk. Het zou zijn voor de kosten die zij hebben gemaakt om de kaart terug te sturen na hem naar hun zeggen getest te hebben. De garantie was carry-in dus naja het is al balen dat je op je eigen kosten die kaart naar hun moet sturen en het ding 2 weken ongeveer kwijt bent. Toen hij weg was (bij hun aangekomen en naar hun zeggen getest) werd ik gebeld en dat manneke aan de telefoon had het alleen maar over 3Dmark scores en leek verder niet veel kennis te hebben ook wat nog eens sterk bevestigd werd. Ze hadden namelijk al eens toegegeven dat er veel problemen waren met die V7700's en toen ik hem vroeg waardoor dat dan kwam, kwam hij met het verhaal dat dat zou zijn omdat het geheugen ZO SNEL zou draaien dat het nog wel eens doorbrand! De kaart zou zichzelf, doordat hij zijn eigen snelheid niet aan zou kunnen, dus kapot maken! Nou toen wist ik al wel weer genoeg over degene die ik tegenover me had en ik zei ook ik heb inmiddels ALLES al geprobeerd wat er te proberen valt aan drivers, updates, instellingen, windows installs, irq gebeuren, kaarten eruit gehaald blabla. Ik voegde daar aan toe dat het natuurlijk erg ligt aan de configuratie waarin de kaart zich bevindt en dat beaamde hij ook en ze zouden hem nog verder testen.
Ineens 1,5 week later ongeveer denk ik kreeg ik de kaart weer thuis afgeleverd met een briefje erbij dat hij gewoon goed zou moeten zijn. Maar in mijn systeem met Abit BE6 moederbord kreeg ik hem met geen mogelijkheid stabiel! Dus uit pure wanhoop en als laatste mogelijkheid die ik zag heb ik maar een nieuw moederbord gekocht (ASUS CUSL2-c) en nu draait me systeem totaal zonder problemen als een zonnetje! Blijkbaar was de kaart dus wel goed alleen deed hij het niet goed in mijn configuratie! Dat terwijl die configuratie toch zeker aan de minimumeisen die voor de kaart staan voldeed. Ik vind het al erg genoeg dat ik de kaart maanden niet goed heb kunnen gebruiken, zoveel ellende heb gehad, de kosten heb gehad om de kaart verzekerd op te sturen, hem kwijt ben geweest en dus al voor de periode er tussen een nieuw kaartje heb moeten aanschaffen en daarna ook nog eens een nieuw moederbord! Gaan ze nu ineens na zoveel tijd ook nog weer zeuren over F9,95 die ik zou moeten betalen omdat de kaart volgens hun goed was en in zo'n geval de klant de terugstuurkosten ook moet betalen! Allejesus houden ze nou nooit op!!??
Dus ik zei gewoon dat ik het vertik om het te betalen, begon ze over dat ze dan een deurwaarder langs zouden moeten sturen volgens hun procedure! haha ik zeg stuur jij maar lekker die deurwaarder op voor F9,95 maar ik ga het echt niet betalen! Flink pissig geweest dat het absoluut mijn laatste aankoop is geweest daar en ook iedereen er van zal proberen te weerhouden daar ooit iets aan te schaffen! en uiteindelijk kwaad opgehangen. haha dus we wachten af!

Maar de vraag is dus eigenlijk: Sta je als klant nou niet volledig in je recht als een product het in jouw systeem/configuratie niet goed doet ook al voldoet hij aan de minimumeisen die ervoor staan... Of heb je dan gewoon pech en ben je als klant gewoon de lul en koop je alles op eigen risico??
Lijkt mij toch het eerste want jij als klant kan dat niet weten als je (nogmaals) voldoet aan die eisen!

Verwijderd

Zouden er tweakers zijn die rechten studeren? :?

Verwijderd

Ik zou zeggen niet betalen. Je hebt garantie op die kaart. De leverancier moet de kaart opsturen naar de fabrikant Asus. Goede leveranciers bieden binnen een half jaar na aankoop een vervangend of gelijkwaardihg produkt aan. De kosten voor het retour zenden naar de fabrikant horen niet voor jouw rekening te komen. Verzendkosten naar de leverancier zijn wel voor je rekening. De leverancier betaalt de retourkosten weer naar jou terug. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat de lverancier in zijn verkoopvoorwaarden andere regels hanteert, maar deze kunnen nooit in strijd met de wet zijn. Op basis van consumentenkoop Burgerlijk wetboek heb je zelfs het recht om binnen een half jaar een nieuw of vergelijkbaar produkt te eisen die wel vertrouwen opwekt.

De moraal van het verhaal: Garantie is geld waard. Ga niet altijd voor de goedkoopste prijs, maar ga naar een vertrouwd adres waar garantie met een hoofdletter wordt geschreven!

Verwijderd

Topicstarter
ah welnee je hoeft ook geen rechten te studeren, ik studeer ook nix en heb ook nix gestudeerd, dus...
maar het gaat hier om wat is je mening of ervaring of wat weet je over dit soort zaken!

de 2e reply is wel een nuttige gelukkig, hoop er nog vele te krijgen!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:23
Tsjah, hier blijkt maar weer eens inderdaad dat mensen zich gigantisch laten leiden door het prijskaartje en niet door de kwaliteit/service die een GOEDE computerzaak kan bieden.

Die 9,95 zou ik natuurlijk zelf ook niet betalen want ze zullen echt niet zo debiel zijn om een deurwaarder in te huren om dat bedrag te laten vorderen. Dit neemt echter niet weg dat er wel weer met een boos vingertje naar de winkel word gewezen met het oog op slechte service. Niets is minder waar, op zich handelen zij correct door het product gewoon goed te checken/testen. Dat het niet werkt in JOUW systeem is niet perse de zorg van die winkel! Feitelijk gezien is het de verantwoordelijkheid van de fabrikant(asus dus hier!) dat hun produkt correct functioneerd in de verschillende setup's die er zijn. (dit is dus geheel terzijde die kwestie van verzendkosten!)

Verwijderd

Op woensdag 13 december 2000 20:00 schreef R3dBaron het volgende:
Zouden er tweakers zijn die rechten studeren? :?
Me, maar ben te moe om na te denken :)

Verwijderd

janneke waar heb je die kaart gekocht?
toevallig bij Narwal?

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 13 december 2000 19:51 schreef janneke het volgende:

Dit is echt grappig, na maanden gezeik te hebben gehad met een ASUS V7700 Deluxe die mijn systeem om de haverklap liet vastlopen in games komen die zeikerige klootzakken van ASCI gvd WEER zeiken over dat zij nu nog een openstaande factuur zouden hebben staan van F9,95 !!
Bij ASCI dus gekocht.
Lezen is nie zo moeilijk hoor :)

GreetZ

Verwijderd

Topicstarter
icje: jij behoort dus tot de groep die meteen naar de 2e alinea zijn gesprongen! ;)

heb de kaart bij dat walgelijk ASCI gekocht, was de eerste en ook meteen laatste keer dat ik daar wat gekocht heb/koop.

Met Norrod trouwens toevallig ook vandaag een veel betere ervaring opgedaan! IBM DTLA 307045 zoemde/bromde heel zachtjes en had in het begin wat kuren, ik scheet al peultjes dat het net zo'n klantonvriendelijke kutzaak zou zijn als ASCI, maar integendeel! 3 dagen na opsturen telefoon dat ik een andere kon krijgen alleen de IBM hadden ze niet meer en zou een tijdje duren, maxtor wilde ik niet dus geld terug was ook geen probleem! OK DAN NORROD! das effe een stukkie beter!

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
* Eastern studeert bedrijfseconomie ipv rechten:)

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Okay, ik studeer rechten en ben tweaker dus die mensen zijn er wel degelijk.
Ben echter pas 3 maanden bezig en heb morgen mijn 1e tentamen.

Als die kaart gewoon werkt, en dat is hier dus het geval alleen niet in de 1e configuratie ligt het probleem dus niet bij de verkoper maar bij de consument. Je bent dan inderdaad de lul. Bij een niet goed werkend produkt heb je het recht binnen 8 dagen een vervangend produkt te ontvangen.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
majestic: je zegt nou wel zo overtuigd dat dat zo IS maar waar haal je dat vandaan dan? De subject wordt wel erg veel waarde aan gehecht zo te merken want het gaat ineens bijna alleen maar over wie er wel of niet rechten studeert al doet dat in het verhaaltje helemaal niet ter zake eigelijk. Slecht gekozen subject blijkbaar, volgende keer doen we dat maar niet meer. Want je kan mij niet vertellen dat je met 3 maanden rechten studeren weet hoe het precies zit met de rechten van de klant en de "verantwoordelijkheden"/rechten of wat dan ook van winkels.
Ik ga de consumentenbond ook nog effe mailen/bellen overigens.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Daarom zet ik er ook bij dat ik slechts 3 maanden rechten studeer. Ik weet inderdaad niet alles, maar ik dacht dat ik wel een stuk in de goede richting zat. Misschien doe je er inderdaad verstandig aan even de consumentenbond te raadplegen. Ik ben zelf nl. ook wel benieuwd hoe de vork in de steel zit.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• stylezzz
Consumentbond :r!

Nee serieus! Die mensen daar hebben misschien wel verstand van kwesties als het gaat over stofzuigers en tv's die niet goed werken maar verstand van PC's hebben ze toch echt niet! (wat wil je ook, als ze eens een computer-test doen komt de apple er ALTIJD als beste uit, aangezien ie het gebruiksvriendelijkst is>:))

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Ik zou je vraag stellen op deze website:

http://www.juridischadvies.org/

Kan wel even duren voordat je antwoord krijgt, maar het komt wel.

Verwijderd

Ben al een aantal jaren jurist (duh), dus laten we maar analyseren.

1. koop tussen bedrijf en consument: consumentenkoopregels gelden; dit is van invloed op algemene voorwaarden.

Er is een (mondelinge) koop gesloten; waarschijnlijk is er mondeling geen voorbehoud door asci gemaakt ten aanzien van configuraties.

2. verwijst asci op de factuur naar haar algemene voorwaarden? Zo ja, deze nagaan (kamer van koophandel). Hier staan vaak bepalingen over kosten bij inruil et cetera en over produkten.
Zo nee, dan gelden de regels van de wet.

3. van een produkt mag je "verwachten dat deze in het algemeen goed werkt" (voor de die-hards: zie 7:17). Dit valt niet uit te sluiten via algemene voorwaarden!

Conclusie: indien de kaart niet goed werkt in je configuratie en de algemene voorwaarden melden hier niets over, dan is het zeer aannemelijk dat je het recht hebt op ontbinding van de koop (dus geen tegoedbon oid).
Omtrent kosten en dergelijke: algemene voorwaarden nagaan (en die ken ik natuurlijk niet).

Verder kan ik weinig zeggen, omdat er niet voldoende gegevens voor zijn.

Verwijderd

Dont PAY!!!!!

die gasten gaan echt niet voor 9,95 een deurwaarderskantoor inhuren a 500 gulden per consult....en als ze toch komen moet je betalen en dan waarschijnlijk hard naar de wc rennen omdat je dan zekers weten in je broek zeikt van het lachen.

Bovendien sta je goed in je recht, bij jou werkte dat ding eerst niet terwijl je systeem in principe voldeed. Ze hadden je dus je geld terug kunnen geven, zodat je een andere kaart kon kopen, hebben ze niet gedaan. Gelukkig werkt het nu allemaal bij je, maar maakt je absoluut niet druk over 9,95...

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Ach, die winkel heeft wel het recht om die 9,95 te claimen want zoals al eerder gezegd, die kaart is goed. Dat jouw systeem daar moeilijk over doet is hun of Asus niet aan te rekenen. Dus volgens de regeltjes zou je wel degelijk moeten betalen.

Het is alleen van hun kant een beetje kinderachtig en commercieel niet echt slim om nog over die rottige 9,95 te klagen, ook omdat je al zoveel sores met die kaart achter de rug had. Deze zet gaat ze nu al meer kosten door de slechte reclame op deze site :7

Betalen moet je gewoon niet doen, een deurwaarder sturen ze echt niet 8-)

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Metzie
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Ik denk dat je buiten je recht valt. Ik zou de algemene voorwaarden maar eens goed doorlezen van de leverancier.
Een leverancier heeft (meestal) het recht om portokosten te rekenen als het product niet defect is. In jou geval dus was je videokaart niet defect, dus moet je de portokosten betalen. Of het nu wel of niet aan jou configuratie lag is hun probleem niet, mischien is het probleem wel met je moederbord die bij een heel andere leverancier vandaan komt.

Op zich kom je er nog netjes vanaf, meestal wordt nog F45 onderzoekskosten gerekend + porto.

In de praktijk hoef je die 9.95 niet te betalen want ze zullen nooit een deurwaarder op je dak sturen voor zo'n miezerig bedrag.
Maar gerechtelijk staan ze goed in hun recht als ze goede algemene voorwaarden opgesteld hebben.
Als ze kwaadwillen kunnen ze wel die deurwaarder op jou dak sturen, want dan zijn alle incassokosten ook voor jou.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• stylezzz
Het is toch onmogelijk om zo'n videokaart in ALLE mobo's te testen die er zijn?!?

Tuurlijk, er zijn wel lijsten te vinden waarop staat met welke borden ze wel werken. Maar zou jij die kaart NIET kopen als jou bord er NIET tussen staat?

Het is namelijk niet zo dat het hier een exemplaristische fout is maar dat ALLE asus V7700 kaarten hiervan last hebben. Het betreft hier dus een kwestie die de fabrikant mag oplossen.

Wat is trouwens de positie van de importeur in dit verhaal? weet iemand dat?

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
mijn opinie: juridisch gezien moet je lappen, maar ik zou het ook niet doen.
Alleen als het in de voorwaarden (waarnaar moet worden verwezen in de factuur) zo staat natuurlijk over de verzendkosten.

waarom lappen? omdat de kaart gewoon werkt en daar gaat het om.
de be6 was waarschijnlijk niet helemaal goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies, raar om te zeggen dat de klant (ik in dit geval) maar voor de kosten op moet draaien en de winkel volledig in zijn recht staat, lijkt me inderdaad dat in dit geval ASUS de kosten maar moet gaan betalen dan! De winkel moet met ASUS onderling de boel maar regelen en de klant zou hiervan toch zeker niet de dupe moeten zijn! Mooie boel zou dat worden! Dan kan je alles wel met mooie verhaaltje verkopen aan hordes mensen die thuis allemaal met een waardeloos product blijken te zitten omdat het bij hun niet werkt! DIKKE VETTE PECH en de winkel en de fabrikant maar lachen zeker. Lijkt me toch ook niet dat onze wet zo in elkaar steekt.

Verwijderd

Topicstarter
de BE6 was wel goed, zoals ik al eerder noemde heb ik alles uiteraard ontzettend uitgebreid getest.
Met een viper550 (bijna een jaar probleemloos mee gedraaid op die BE6), matrox G400 (een maand probleemloos nadat GF2 weggestuurd was) en GF1 (2 weken probleemloos) was er geen vuiltje aan de lucht! Ging allemaal goed.

• stylezzz
Tsjah, als het zo moet volgens jou dan zullen de prijzen wel omhoog moeten. Elke computerfirma moet dan een persoon in dienst nemen die dus hele dagen produkten kan gaan terugclaimen bij fabrikanten aangezien er dus wel 100'en conflicten de kop opsteken tussen verschillende produkten.

En dat kan natuurlijk ook weer niet de bedoeling zijn.........:)

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

Hmm heb laatst ook zoets gehad met ocshop met een voeding. Met mijn abit deet ie het niet maar met mijn vader zijn msi :? wel. De oude deet het wel gewoon. Hoop gedoe en proberen, zelfs omgeruild en een tweede geprobeerd, meeltjes naar enermax (hebben ze bij oc gedaan) en abit (heb ik gedaan). Maar met geen mogelijk heid op te lossen.

En wat dan ? Ja voeding werkt opzich, moederboard ook. Dus ja wat is er dan kapot ? de voeding of het mb ?

in jou geval dus je videokaart of je mb ?

Ik heb het met ocshop heel goed kunnen oplossen, ik krijg een deel van mijnn geld terug en een deel in de vorm van een tegoed bon. Dat lijkt mij heel redelijk, aangezien het dus niet echt aan de voeding ligt. Ik heb ook gewoon de rembours en terugstuur kosten gedokt. En zij het opsturen van de vervangende voeding.

Het lijkt me dat ze bij asci gelijk hebben om je te laten betalen. De videokaart was immers goed en doet het nu ook gewoon.

Stabiliteid is volgens mij iets wat geen enkele hardware fabrikant kan garanderen.

Heb trouwens vandaag nog prima advies gehad van asci (groningen), en hebben me zelfs afgereden om iets te kopen omdat het volgens hun niet goed werkte. imv dat ze het zo ff afrekenen en niks zeggen.

off topic
Van Norrod wordt ik de laatste tijd gek. ik word iedere keer geholpen door een kneus die alles moet gaan vragen |:(
off topic

= TheGrimReaper op tweakers

• psychotic

psychotic

Nixs

Hmmm, janneke, mischien heb je wel eens een klap op je pc gegeven en is hij in de war geraakt, of je hebt een voltage tweak uitgevoerd, een rotte netwerkkaart erin zitten, een te lage voeding enz enz..

Daar is de fabrikant dus niet aansprakelijk voor.. Wat is redelijk en billijk ?...

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Topicstarter
nee lieve schat (kots), rare opmerking trouwes

Verwijderd

dude.. het gaat om een tientje.
waar maak je je druk om man.
leg dat joetje neer en klaar ben je.

"ja maar principe dit en dat... "

kom maar.. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik kom helemaal niet! blijf het liefst zo ver mogelijk bij jou vandaan!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:32
Sorry hoor, maar met die kaart is dus echt niks mis. Hij is echt niet stuk. Het probleem is de combinatie BX-chipset en de AGP-rate. Als je die op AGP 1x ipv AGP 2x had gezet, dan had die kaart gewoon in dat Abit mobo gewerkt. Terecht dus dat ze geld van je vragen voor een niet defecte kaart. Wees blij dat ze geen onderzoekskosten in rekening brengen. Doen sommige andere zaken wel.
Jammer dat ze dat niet bij ASCI in de winkel wisten.

ps: ben overigens ex-student rechten. Vond computers toch interessanter.

• psychotic

psychotic

Nixs

Kan hier een slotje op 8-)

• hufkes
  • Laatst online: 21-08 15:09

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Zoals hierboven al geschreven werd: Als het bij jou om de een of andere reden (=moederbord) niet werkt heb je, mits niet in de algemene voorwaarden uitgesloten en binnen een redelijke cq in de overeenkomst aangegeven termijn recht de aankoop te ontbinden! Dat wil dus zeggen dat je de kaart gewoon terug had kunnen geven/sturen. Aankoop bedrag had je gewoon terug moeten krijgen minus de porto en evt. administatiekosten.

Dat heb je echter niet gedaan, niet wetend dat het aan het moederbord lag --> ter reparatie. Blijkt het bij hun wel te doen, ok, klote. Normaal gesproken ga je dan samen met de klant proberen te achterhalen waarom het bij jou niet werkt, maar ook op dat moment had je je kunnen beroepen op ontbinding van de aankoop. (volgens mij tenminste, juridisch weet ik niet helemaal zeker)

Ik zou voet bij stuk hebben gehouden en de kaart dus terug hebben gestuurd en mijn geld terug geeist (portokosten wel eigen, en natuurlijk aantekenen met onderbouwde brief over de reden van overscheiden retour-termijn, de test/reparatie-fase dus)

Die 9,95 is en blijft hun recht om te eisen (maar dom) ook als je hem terug stuurt.

Over die deurwaarder, tja, je kan het natuurlijk een gokken dat ze voor dat tientje geen bureau in gaan schakelen, maar als ze toch nog ergens anders wat hebben liggen is deze opdracht makkelijk extra erbij gedaan. Je zal namelijk ook de kosten van de deurwaarder zelf moeten dokken, mits ze je voldoende (2* schriftelijk ?) gemaand hebben. Het kost hen dus zeker niet de kosten van de deurwaarder, maar slechts 10% (?) van het te incasseren bedrag.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Metzie
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Om een lang draadje kort te houden:

Je heb ongelijk janneke.

Omdat de videokaart niet defect is, dus de winkelier/leverancier dan niet tot teruggave van de aanschafprijs/portokosten/RMA kosten over hoeft te gaan.

Was dit binnen 8 dagen na aankoop al gecommuniceerd met de winkel had je van een niet-goed-geld-terug-regeling gebruik kunnen maken die de meeste winkeliers hebben.

Je heb 8 volle dagen gehad om het product te testen, tweaken, etc. Als je al vanaf het begin problemen heb had je dat zo snel mogelijk moeten melden bij hun.

Of dit een tactische beslissing van de winkelier is geweest valt natuurlijk te betwisten, maar ze hebben gebruik gemaakt van hun recht.

Dit is puur ter bescherming van de winkelier zelf, omdat iedereen kan claimen dat hun product niet goed werkt.

[Extreem voorbeeld]
Na 6 maanden je geforce1 inruilen voor een geforce2 omdat hij zogenaamd niet stabiel loopt op je brakke 3ehands mobo, dat zou toch iedereen willen? :)
[/Extreem voorbeeld]

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Zo ungenuanceerd ligt het niet; het hangt er ook van af wat er, over en weer, bij de koop is gezegd en wat er over en weer verwacht mag worden.

Stel dat duidelijk was dat de kaart op zich goed was, maar in bijna geen enkele configuratie werkt; dan had iedereen gezegd dat "de kaart natuurlijk terug kon".

Er zijn dus gewoon te weinig gegevens (in "welke configuraties werkt het wel en welke niet", en "was dit bekend") om een duidelijke uitspraak te doen

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-08 12:12
Precies Metzie, helemaal mee eens. Wanneer het teruggestuurde produkt niet kapot blijkt te zijn, ligt de fout NIET bij de winkel, maar bij degene die het opgestuurd heeft. Het is dan dus ook absurd als de winkel de porto terug zou moeten betalen. Ze staan zelfs nog in hun recht als ze onkosten vragen voor het testen van de kaart...

Dus je moet het maar zo zien: Je hebt nog mazzel gehad...:P

En ga nou niet voor een tientje lopen zeiken. Het is niet zo van, oh, voor een tientje sturen ze geen deurwaarder langs, DUS hoef ik niet te betalen. Je moet gewoon betalen, PUNT UIT !

Verwijderd

Die 9,95 zou ik natuurlijk zelf ook niet betalen want ze zullen echt niet zo debiel zijn om een deurwaarder in te huren om dat bedrag te laten vorderen.
Bij de financieringsmaatschappij waar ik zit hebben ze iemand voor fl 2,50 een deurwaarder op zijn dak gestuurd.

Die kon dus ook de kosten voor de deurwaarder gaan betalen.....

Verwijderd

ehh is het niet zo dat er een hele hoop mobo's zijn waar een geforce2 chipset überhaupt brak op werkt ? worden niet goed ondersteund en zo :? misschien niet helemaal on-topic maar goed ...

Verwijderd

Het ligt erg simpel: De kaart werkt niet op een systeem waarvan de koper redelijkerwijs mag verwachten dat de kaart zal werken:

De kosten van het nakijken zijn voor Asci, aangezien zij bij het verkopen van het product geen voorbehoud hebben gemaakt in welke systemen de kaart wel of niet werkt.

Kaart had natuurlijk meteen geruild moeten worden, maar dat terzijde. Je had gewoon kunnen stellen dat de AGP-kaart niet naar behoren werkt (staat niet op de verpakking, en ook de winkel zal het niet aangegeven hebben) en dus geld terug.

Conclusie: Laat het maar lekker voorkomen als ze voor 9,95 zo ver willen gaan. Asci zal dan op z'n bek gaan omdat je als klant gewoon een 100%-werkend produkt mag verwachten en dit niet geleverd wordt.

Verwijderd

die kaart doet het prima, je agp poort is 2x en die kaart is 4x. Dat probleem heb ik ook eens gezien. Dus upgraden dat plankje!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:32
De kosten van het nakijken zijn voor Asci, aangezien zij bij het verkopen van het product geen voorbehoud hebben gemaakt in welke systemen de kaart wel of niet werkt.
In welke systemen de kaart wel of niet werkt, staat gewoon op de doos van de kaart. Doet ie het niet, dan had je de kaart niet moeten kopen of binnen 8 dagen moeten retourneren. Blijkbaar heeft ze dat niet binnen 8 dagen gedaan, dus dat is vette pech. ASCI hoeft daarvoor niet op te draaien.
Je had gewoon kunnen stellen dat de AGP-kaart niet naar behoren werkt (staat niet op de verpakking, en ook de winkel zal het niet aangegeven hebben) en dus geld terug.
Nogmaals, staat gewoon op de doos. En bij 5 miljoen andere mensen in de wereld werkt de kaart wel probleemloos of evt. na een tweak. dat ligt niet aan ASCI, maar aan NVidia en Asus.

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Je kan het ook anders stellen.. voor f 9,95 ben je van een hoop gezeik af.

Je kan nu onwijs problemen maken met je leverancier, gevolg... die lui zien je ook liever gaan dan komen (ff buiten het feit wie er nou gelijk heeft).

Maar nu gaat die V7700 ECHT kapot.. dan heb je die leverancier toch wel nodig.

Ik was vroeger net als jij btw, als ik ook het idee had dat het niet terecht was, ging ik ook meteen de barricades op! Maar het lijkt mij beter die F 9,95 te betalen zodat ze dat niet tegen je kunnen gebruiken als die kaart in de toekomst echt defect gaat.

Graficall stond er op dat ik een CPU koeler bij hun MOET kopen anders "zouden er wel eens garantie problemen ontstaan" toen ik mijn moederbord en CPU daar ging kopen. Nu vond ik dat toch een zeer aanvechtbaar argument (mijn Alpha PAL6035MFC + Delta 60MP lijkt me toch wel iets betere kwaliteit dan die kalote Spire Orb) maar goed.. voor f 60,00 dan mijzelf maar z'n Orb laten aansmeren.

Doet de zooi het niet, schroef ik die Spire er op en ga met de hele bubs terug naar de winkel. Daar mogen ze het dan maar fixen.. afterall.... hun geweldige CPU koeler zit er dan toch op?

(volgens mij gaat die Orb niet lekker passen op een KT7 maar goed..)

Ik zou zeggen.. voor 10 piek ff die zure pil doorslikken en pogen een redelijke verstandhouding te bewaren. Als die dure V7700 straks ECHT kaduk is, heb jij hun harder nodig dan zij jouw... Ik weet uit eigen ervaringen dat kaarten nog wel es "zoek" willen raken of "op de plank blijven liggen".. zeker als ze ook nog es een stok hebben om je mee te slaan (zoals die niet betaalde rekening van F 9,95).

Ja misschien geef ik te makkelijk toe ofzo. Maar ik denk maar zo, die bedrijfsleider geeft er werkelijk geen f*ck om of jij happy bent of niet. Die vent gaat om 5 uur gewoon naar huis en jij blijft zitten met een dooie V7700.. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Op donderdag 14 december 2000 09:21 schreef tazzman het volgende:
Je kan het ook anders stellen.. voor f 9,95 ben je van een hoop gezeik af.

Je kan nu onwijs problemen maken met je leverancier, gevolg... die lui zien je ook liever gaan dan komen (ff buiten het feit wie er nou gelijk heeft).

Maar nu gaat die V7700 ECHT kapot.. dan heb je die leverancier toch wel nodig.
Je hebt helemaal gelijk.

Verwijderd

Janneke, behalve het feit dat ik die vent inmiddels over zijn toonbank getrokken zou hebben met de vraag of hij nog eens recht in mijn gezicht wilde zeggen dat ik hem nog iets schuldig was na de behandeling die hij mij dan ondertussen al had gegeven. Je vraagt je indeze af waar een bedrijf het gore lef nog vandaan haalt om je zo te behandelen. Er valt aan hardware geen droog brood te verdienen dus moet je het juist van je service erom heen hebben. Ik ga je zeggen dat ik mijn spullen ook goed uitzoek en dat ik het een keer eerder heb meegemaakt met een Diamond Stealth G460 kaart. Die kon dacht ik alleen op een intel 770 chip draaien en tja, dat moet je wel weten alvorens je koopt .. maar goed ik weet wat je bedoeld. Verdomme wat een gekut zeg.

Rest mij je Quote nog even aan te halen :
Op woensdag 13 december 2000 19:51 schreef janneke het volgende:
(voor de vraag en ALS je ECHT geen zin heb om alles te lezen ga meteen naar de 2e alinea! :)
Flink pissig geweest dat het absoluut mijn laatste aankoop is geweest daar en ook iedereen er van zal proberen te weerhouden daar ooit iets aan te schaffen! en uiteindelijk kwaad opgehangen.
Welk bedrijf was het dan en heb je die aangemeld op de tweakers site alszijnde POEP bedrijf?

Ik ben nieuwsgierig...

GRoet

(8> Wim NAgtegaal (8>

Verwijderd

Topicstarter
nee niet aangemeld, in het verhaal verder staat ook dat het om ASCI gaat en in verdere reply's is dat ook nog een maar keer genoemd.
Ik heb het in het verhaal zelf zo min mogelijk genoemd want ik weet het niet maar het schijnt dat slechte of negatieve reclame ook reclame is en dat het positief voor hun uit ZOU KUNNEN pakken wil ik niet riskeren!

• stylezzz
Kan iemand mij duidelijk maken wat ASCI nu feitelijk verkeerd heeft gedaan?

Het is toch doodsimpel:

1 Klant koopt videokaart
2 Klant denkt dat videokaart defect is, kortom retour winkel
3 Winkel test kaart. Niks mis mee. Kaart retour klant

En volgens mij zijn ze ook niet verkeerd bezig door verzendkosten e.d. in rekening te brengen. Ze maken waarschijnlijk al amper winst op die kaart en dan zouden ze die ook nog weg moeten geven omdat de klant denkt dat die kaart defect is.......dachut dus nie!.........:)

Verwijderd

Topicstarter
ik stem "VOOR" dat dominator niet meer mag replyen op deze thread

• stylezzz
:)

Bij deze m'n laatste reply! (in deze thread)

Mensen! denk nou eens na voordat je iets koopt tegen de absoluut LAAGSTE prijs die je kan vinden. Let liever eens op de winkel zelf! Als je voor zo weinig geld ook nog eens de BESTE service van de wereld wil dan is dat leuk voor jou maar ik denk dat je veel bakzeil zult halen.

Better safe than sorry zeg ik altijd maar...>:)

* stylezzz leaves the thread quietly.....;)

Verwijderd

Op donderdag 14 december 2000 19:37 schreef janneke het volgende:
nee niet aangemeld, in het verhaal verder staat ook dat het om ASCI gaat en in verdere reply's is dat ook nog een maar keer genoemd.
Oeps, tja maar dat bedrijf ken ik niet. Ik zat in de vorm van tekens te denken. Hoe kon ik zo dom zijn... hehehe MAar goed, waar zit dat? haha ik wil graag wat kopen! *D
Ik heb het in het verhaal zelf zo min mogelijk genoemd want ik weet het niet maar het schijnt dat slechte of negatieve reclame ook reclame is en dat het positief voor hun uit ZOU KUNNEN pakken wil ik niet riskeren!
Tja alleen die dominator zal er wel eens wat kunnen kopen. Die is waarschijnlijk de grootste afnemer maar ik ben het een klein beetje met hem eens waar het niet dat je als klant ook het recht hebt om bijvoorbeeld geadviseeerd te worden.... Meestal zijn die gasten alleen maar domme dozen schuivers en weten ze nog net een Win install op je PC te zetten.. Dus tja, waar blijft de service dan he?

Ik kan me voorstellen dat je dus nu een moederbord overhebt. Ik heb HEEL toevallig een klant die een kapot mainbord heeft.. specs:
233 PII
64 MB
raar SIS 3D pro VGA kaartje (AGP)

liefst met geluid op het mainboard...

Ist wat? Of ist geen optie?
Voorts moet je wel even een geschikte prijs roepen uiteraard... (of heb je het mainboard inmiddels verpulverd aan je muur hangen?)

Ik hoor het wel

Groets,

(8> Wim (8>

Verwijderd

Topicstarter
nee wim nachtegaal sorry maar ik heb dat andere bordje (abit be6) maar in een andere configuratie gehangen, zonder GeForce2 en zonder SB Live waar hij allebei problemen mee bleef geven, en dan loopt alles wel goed. Dus ik gebruik hem zelf,...

evengoed een goeie zaak dat wij tenminste op EEN lijn blijken te liggen wat betreft de opvattingen over hoe die kut-ASCI zijn klanten behandelt!

Verwijderd

Op donderdag 14 december 2000 23:09 schreef janneke het volgende:
nee wim nachtegaal
Wim Nagtegaal .... 8-)
evengoed een goeie zaak dat wij tenminste op EEN lijn blijken te liggen wat betreft de opvattingen over hoe die kut-ASCI zijn klanten behandelt!
Vooral daar stoor ik me eigelijk aan. Uiteindelijk heb je nu twee configuraties .. beetje investeren maar wel lol zalk maar zeggen. Ik heb een werkstation, een server en een game cq kut PC... naast een laptop van de zaak en een oude HP server (486/50) .. Dus ik mag echt niet klagen om PC aandacht.. jammer dat ze alleen NOG meer tijd dan een vrouw vragen :D ... >:)

Maar goed, jammer dat we geen zaak konden doen, nu moet ik voor weinig iets anders verzinnen. Ik kan hem ook een nieuwe PC verkopen maar die moet 2e hands, goedkoop en sneller zijn. Service is OK maar het moet wel ergens stoppen he? hahaha, ben der nu bijna een week mee bezig en alles werkt behalve het POEP moederbord. Ik snap der niets van. Wel opstarten maar geen beeld krijgen. Alles afgeplugd en met alleen geheugen, processor en VGAkaart (ten) opgestart, alles los getest.... Alleen het mainboard doet ut niet volgens mij .. maar wat doet ut nieg vraag ik me af....

Hmmmm maar tja, dan ben ik een forum in jou topic aan het plaatsen en dat gaat hem over de 3 pagina's jagen denk ik. Hahaha, misschien heb je alleen daarom al een record gevestigd...

Weet jij overigens een spot goed en goedkoop mainboardje.. eentje waar je nog wel wat knaken aan kan verdienen en waar je weinig moeite voor hoeft te doen...???
Waarom neem ik weer van die POEP klusjes aan |:(

Welnu, gegroet,

(8> Wim Nagtegaal(8>

• psychotic

psychotic

Nixs

Win en Janneke, mischien kunnen jullie iets samen beginnen >:)

• hufkes
  • Laatst online: 21-08 15:09

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

En? Is het al opgelost? Je hebt zeker gewoon betaald nietwaar 8-)

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Waarom komt iedereen met algemene voorwaarden aanzetten? Ik heb heel wat bedrijven gezien met een algemene voorwaardenregeling, die in de praktijk neerkomt op GEEN algemene voorwaarden. Ik durf te beweren, dat op meer dan de helft juridisch gezien de algemene voorwaarden niet gelden in de gemiddelde consumentenkoop.

Algemene voorwaarden moeten voor het sluiten van de overeenkomst aan deze overeenkomst gebonden worden. Een automatisch van toepassing zijn is niet aan de orde. Heb je dus een mondelinge overeenkomst gesloten, zonder dat daarin het gebruik van algemene voorwaarden aan vast is gekoppeld, gelden de algemene voorwaarden niet voor de gesloten mondelinge overeenkomst. Schriftelijk wordt het al wat anders, maar ook daar is een expliciete verwijzig naar de algemene voorwaarden nodig. Een bordje aan de kassa of is al twijfelachtig, laat staan op de kassabon (na de koop, dus te laat).
Overigens is je vraag niet te beantwoorden voor een jurist, omdat je verhaal nog -tig vragen overlaat.
-Hoe heb je besteld, telefonisch (mondeling)of schriftelijk of via internet.
-Wat voor afspraken heb je over het terugsturen gemaakt?
en nog meer zaken......

Anyway, ik zou het gewoon op de consumentenkoop gooien, art 7:17 BW gooien en in ieder geval stellen, dat zij wel kunnen zeggen, dat die kaart het prima doet, maar dat dat niet van belang is. Die kaart moet het in JOUW pc goed doen. Als je pc verder in orde is, is dat een redelijke eis (hier valt natuurlijk wel wat tegenin te brengen, maar je moet even een standpunt innemen)..
Succes!

Verwijderd

tja hoe dan ook , hoe je het ook wendt of keert asci was hier in haar recht en janneke dus niet

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als ASCI aangeboden heeft (althans het voorstel heeft gedaan) de kaart op te sturen, dan kan je goed verdedigen, dat zij dan ook de verzendkosten voor hun rekening moeten nemen, als daar verder geen afspraken over gemaakt zijn.

Verwijderd

Wekkel, dat klopt toch niet helemaal; bekijk maar eens (als je een echte jurist bent) nota II bij de invorderingswet boek 6. Algemene voorwaarden kunnen ook mondeling aan partijen worden meegedeeld.

Tevens kunnen algemene voorwaarden ook stilzwijgend worden aanvaard (zie totstandkoming van rechtshandelingen).

Kortom: het feitencomplex bepaalt alles (zie ook mijn eerdere reactie als "arnie".

Wel zijn ze niet van toepassing, indien bovenstaande niet geldt en er pas in een latere fase naar wordt verwezen.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als je mijn reactie nog een keer doorleest, zie je dat ik dat ook aangeef. AV's moeten tijdens het sluiten van de overeenkomst naar voren gebracht worden door de winkel, verder de 'gebruiker'. Bij mondelinge overeenkomsten betekent dat de AV naar voren zijn gebracht in het gesprek. Dat stilzwijgende aanvaardig ook mogelijk is, heeft verder weinig van doen in mijn verhaal, aangezien ook dan het van toepassing verklaren van de AV door de gebruiker naar voren moet worden gebracht. M.a.w. de aanvaarding is het probleem niet, het gaat juist om de vraag, of de AV in het aanbod van de gebruiker opgenomen waren. Daar heeft stilzwijgende aanvaarding verder niets mee te maken, dat is alweer een stap verder, ik had het over een stapje eerder, het aanbod. Verder is me niet duidelijk wat je met de invorderingswet boek 6 bedoeld. Ik ken alleen een Invorderingswet in het belastingrecht. Ik neem aan dat je de invoeringswet boek 6 bedoeld. Daarbij refereer je overigens naar een Nota, oftewel parlementair stuk. Dat is een mooie manier van kijken naar de gedachte achter de regeling, maar in de eerste plaats is de regeling het uitgangspunt. De parlementaire geschiedenis is bij uitleg van de regeling een aardig hulpmiddel, maar geen wet. De HR heeft genoeg keren laten zien dat zij in voorkomende gevallen de parlementaire stukken laten voor wat het is en een eigen koers varen. Zie daarvoor bijvoorbeeld de heisa rond art. 26 Wet voorkeursrecht gemeenten.... Overigens is een verwijzing naar nota II, hoewel nuttig, in zekere zin overbodig, aangezien deze regeling van mondelinge toepassing van AV gewoon te vinden is in de algemene leerstukken van aanbod en aanvaarding. Dit volgt dus gewoon uit de wet, een verwijzing naar de nota is overbodig.

Ik ben zeer zeker met je eens dat het feitencomplex alles bepaalt. Daarom zijn dit soort vragen voor een jurist eigenlijk niet te beantwoorden omdat er te weinig bekend is van die feiten. Dit gaf ik al aan in mijn eerdere reactie....

Ik sta open voor opbouwende kritiek....:)
Pagina: 1