Toon posts:

[wifi] medion router: kan niet pingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een medion router aangeschaft en deze ben ik aan t configureren. ik heb thuis een chello verbinding (kabel).
ik heb alles aangesloten zoals t moet. via mijn laptop configureer ik de router door met een gewone netwerkkabel een connectie te maken met de router. dit gaat goed. ik kan het adres 192.168.0.100 pingen.
wanneer ik de usb adapter in mijn laptop prik, heb ik wel verbinding met de accesspoint, maar als ik wil pingen naar bovenstaand ip adres, krijg ik de melding destination host unreachable.
ik heb de router zo ingesteld dat ie het mac adres van de usb adapter mag toelaten.

heeft iemand een idee?

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06-2025
volgens mij moet je nog op je lappie instellen dat hij gebruik moet maken van de wirelss verbinding want het zou kunnen zijn dattie nog kijkt op je LAN poortje, waar natuurlijk geen kabel meer in zit.

[ Voor 13% gewijzigd door n1els op 14-02-2004 21:02 . Reden: plaatje doet het niet dus linkje = weg ]

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb m inmiddels werkende gekregen.
probleem was dat ik de draadloze beveiliging te 'hoog' had ingesteld (WPA encryptie). met WEP encryptie op 64 bits ingesteld, heb ik m werkende gekregen.

stevan