Toon posts:

[regex] find and replace *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil met behulp van ultra edit en een find and replace in files een tabel verwijderen in +- 500 wegpagina's
wat er in de tabel staat veranderd...maar er is maar 1 tabel en die openen allemaal met <table> en sluiten met </table>

hoe maak ik de regular expression nu?

ik zat te denken ana

<table>[ * ]</table>
<table>*</table>
<table>%*%</table>

maar deze werken allemaal niet...iemand die het wel weet...zo moeilijk kan het niet zijn...ik wil gewoon ALLES wat er tussen die table staat vervangen door iets...

wie helpt????

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ik ben helaas niet zo goed in reguliere expressies, maar vind dit wel een erg nuttig progje.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Tenzij UltraEdit zijn eigen regular expression syntax heeft raad ik je aan eens in de FAQ te kijken

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
uiteraard heb ik de faq gelezen, maar van ultra edit staat alleen in wat ze verbeterd hebben alle versies

en op google kon ik niets vinden.niet hetgeen ik zocht

en voor iemand die ermee werkt is het niet moeilijk...vandaar de vraag hier....

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
drm schreef op 14 februari 2004 @ 16:00:
Tenzij UltraEdit zijn eigen regular expression syntax heeft raad ik je aan eens in de FAQ te kijken
I'm with stupid B)

Deze FAQ dus: P&W FAQ - Regular expressions

code:
1
<table>[\s\S]*</table>

Zo worden de <table> en </table> tags ook gematched, dus die zul je ook weer erin moeten steken.

Met [google=powergrep] kun je wat je wilt ook heel snel. Er staat in elke pagina maar één table hoop ik?

[ Voor 19% gewijzigd door Skaah op 15-02-2004 13:30 . Reden: D'r zitten vast ook newlines tussen :P ]