Toon posts:

[8500LE] Spellen stoppen na een minuut

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

de radeon 8500LE van hercules, geeft bij mij een probleem.
Zodra ik een spel ga doen (mohaa, fifa 2004), dan valt ie na een minuut gewoon uit.
Het beeld slaat op zwart (standby) en moet ik opnieuw opstarten.
Verder, gewoon in windows, films kijken, benchmarken, gaat allemaal goed, alleen het probleem ontstaat bij de spellen.

Specs

Gigabyte 7 dxe (via/amd chipset)
1800+ athlon
256mb Twinmos ddr
Hercules 8500LE 128mb ddr

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

windows is al opnieuw geinstalleerd, en laatste catalyst drivers ook, directx is ook up to date.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Welke driverversies heb je uitgeprobeerd? Alleen de nieuwste of ook oudere? Sinds wanneer heb je dit probleem?

+ topictitel aangepast :)

[ Voor 12% gewijzigd door Pollewob op 14-02-2004 15:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
oeps sorry :) voor de topictitel

ik zie net een topic met catalyst 4.2 ik had 4.1 erop staan voor zover ik weet

het probleem begint eigenlijk bij mohaa zodra er iets 'plotselings' gebeurd...dus of het wisselen van map, of ineens bestookt wordt met granaten (bij de explosies kapt ie af)
en bij Fifa kapt ie er mee zodra de spelers het veld op lopen

• Pollewob
  • Niet online
Sinds wanneer heb je dit probleem, en heb je wat veranderd net voordat dit probleem begon (drives geluidskaart vernieuwd, ik noem maar wat)?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kaart vandeweek gekregen van een collega, (een nieuwe kaart)
gewoon een kale windows installatie, via latency drivers, chipsletdrivers, en vga kaart drivers geinstalleerd...
Ik heb net de nieuwe catalyst geinstalleerd, en ik ga heel ff checken wat ie gaat doen nu :)

Verwijderd

Heb je wel de via drivers geinstalleerd? (Kan ik niet opmaken uit je verhaal)

Ok, dus dat had je wel gedaan, uit de post van een minuut geleden ;). In dxdiag ook geen problemen? (AGP oppervlakte acceleratie aan)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm...nieuwe drivers halen niks uit, mennekes komen het veld op, en poef...zwart...

edit:

ben nu met dxdiag bezig

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 15:50 ]

• Pollewob
  • Niet online
Staan fastwrites/Sideband adresing soms aan (BIOS moederbord/driverinstellingen VPU)? Test eens met beide uit.

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad. Mijn oorzaak lag bij de voeding (Chieftec). Heb die toen voor een Enermax 350W vervangen, en nu werkt mn pc weer als een zonnetje :). Wat voor voeding heb je? Merk? Hoeveel watt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 15:53:
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad. Mijn oorzaak lag bij de voeding (Chieftec). Heb die toen voor een Enermax 350W vervangen, en nu werkt mn pc weer als een zonnetje :). Wat voor voeding heb je? Merk? Hoeveel watt?
Enermax 350 watt :)

ik ga even kijken in de bios wat ik nog uit kan vogelen!
Dxdiag geeft geen problemen

Kan het ook zijn, dat ik in de ati config opengl moet gebruiken ipv direct3d?

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 14 februari 2004 @ 15:51:
Staan fastwrites/Sideband adresing soms aan (BIOS moederbord/driverinstellingen VPU)? Test eens met beide uit.
in de bios kan ik ze niet vinden, ik ga even de driverinstellingen bekijken

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 16:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik kan de optie helemaal nergens vinden?
:'(

ik snap er helemaal niks meer van 8)7

Verwijderd

Je zou kunnen kijken of de agpsnelheid omlaag kan naar bijvoorbeeld agp 1x.

Heb je je geluidskaart acceleratie omlaag gedaan/nieuwste drivers gedownload?

Misschien vreemd, maar zou je je harde schijf even kunnen laten nakijken door scandisk?
(Je weet maar nooit met windows :P).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 16:10:
Je zou kunnen kijken of de agpsnelheid omlaag kan naar bijvoorbeeld agp 1x.

Heb je je geluidskaart acceleratie omlaag gedaan/nieuwste drivers gedownload?

Misschien vreemd, maar zou je je harde schijf even kunnen laten nakijken door scandisk?
(Je weet maar nooit met windows :P).
agp snelheid omlaag? wordt ie daar niet heel traag van?
laatste geluidskaart drivers... dat zou ik ook nog 's kunnen proberen...tis maar een aureal kaartje... niks bijzonders...

een bios flash van m'n moederbord? of is dat te drastisch B)

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:38
Heb je hem overgeclockt? Vast niet, maar de verschijnselen komen redelijk overeen met wat er gebeurt als ik 3dmark probeer te draaien met een te ver overgeclockte 8500LE.
Doet de cooler het nog wel? Met andere woorden, wordt hij niet te heet?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Verwijderd

Topicstarter
ja de koeler doet het prima, daar is niks mis mee... er zitten ook 6 fans in m'n kast zelf, en de system temp wordt niet hoger dan 30 graden, en de cpu temp is 49

Hoe kan ik uberhaupt meten hoe warm de kaart wordt?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 16:26 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Weet iemand of de AMD760 chip niet gewoon incompatible is met deze videokaartchipset?

Bij een vriend van me die een Asus A7M266 heeft (ook via/amd chip) heeft nagenoeg hetzelfde probleem met een Radeon 8500 pro met een 9100 bios erop.
Ik heb hier zelf met een Tyan Tiger 760MP chipset ook een probleem met een Radeon 8500 erin. Bij mij zelfs al eerder, ik kan de refreshrate er niet eens van veranderen. (zelfde als die van mijn vriend, alleen heb ik de originele bios er nog in, we hebben ook de kaarten al eens omgeruild)

Ik heb toch echt het idee dat er ergens iets met de chipset/videokaart combi foutgaat, gezien het vaak onverklaarbare fouten geeft. Mensen die dit ook eerder hebben meegemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 14 februari 2004 @ 16:27:
Weet iemand of de AMD760 chip niet gewoon incompatible is met deze videokaartchipset?

Bij een vriend van me die een Asus A7M266 heeft (ook via/amd chip) heeft nagenoeg hetzelfde probleem met een Radeon 8500 pro met een 9100 bios erop.
Ik heb hier zelf met een Tyan Tiger 760MP chipset ook een probleem met een Radeon 8500 erin. Bij mij zelfs al eerder, ik kan de refreshrate er niet eens van veranderen. (zelfde als die van mijn vriend, alleen heb ik de originele bios er nog in, we hebben ook de kaarten al eens omgeruild)

Ik heb toch echt het idee dat er ergens iets met de chipset/videokaart combi foutgaat, gezien het vaak onverklaarbare fouten geeft. Mensen die dit ook eerder hebben meegemaakt?
you got a point there.. dan zou ik m'n sis xabre :r er weer in moeten proppen :'(

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Trek je tv-out kabeltje eruit :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Verwijderd

Topicstarter
freak1982 schreef op 14 februari 2004 @ 16:30:
Trek je tv-out kabeltje eruit :)
die zit er nie in :/

Verwijderd

Topicstarter
pff ik weet het niet meer, ik ga vandeweek gewoon een andere voeding proberen, en als dat niet werkt, stuur ik de vga kaart gewoon terug

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik geef het op, ik ga de kaart terugbrengen, bios update werkt niet, oudere drivers niet, omlaagklocken van kaart werkt niet, andere voeding werkt niet, Volgens ati, moet de kaart werken op mijn type moederbord... jammer, maar helaas...

iig bedankt voor de hulp! :'(

edit:

nu maar weer brak gamen met m'n xabre

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb het opgelost, ik stopte ander ddr geheugen op m'n moederbord, en het is gefixt... vraag me niet hoe het kan... ik gokte maar iets, en ben uit wanhoop maar iets gaan proberen....

iig bedankt allemaal voor de moeite! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 18:43 ]

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dit probleem heb ik ook gehad, totdat ik een GF FX 5900XT had gekauft :P :9

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:27
Nokko schreef op 16 februari 2004 @ 13:27:
Dit probleem heb ik ook gehad, totdat ik een GF FX 5900XT had gekauft :P :9
Probleem verdween na swap videokaart?
Ik heb ook redelijk veel problemen de laatste tijd met mijn videokaart. Ik heb er nu tijdelijk m'n oude Radeon 8500 inzitten, maar zelfs die moet ik ietsje onderclocken. Anders klappen 3d spellen er zo uit (of na een minuit ofzo..) Met mijn Radeon 9500 moest ik echt zwaar onderklokken (die zit nu in mijn zoon's pc, vindt ie niet erg..)
Misschien heeft mijn KT400 chipset op een of ander manier een hekel aan Ati? :?
In de pc van mijn zoon zit een KT266A chipset, die geeft totaal geen problemen...
Maar, als een FX 5900XT de oplossing zou zijn, zou ik ermee kunnen leven! ;)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Topicstarter
probeer 's in de optie SmartGart je agp op 2x of Fastwrites (snelschrijven) uit te schakelen :P ja dat heb ik hier geleerd :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 13:47 ]

Pagina: 1