[html]Dropdown menu gaat onder layer

Pagina: 1
Acties:

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04 20:23
Ik heb een drop down menu gemaakt daar beneden is een layer, als het drop down menu open is gaat het onder de layer door. Iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen.

Ik heb nog een tweede vraag ik dacht als ik me niet vergis dat ik wel eens layers heb gezien die je kon verplaatsen op een site, weet iemand daar een tutorial voor als het mogelijk is?

Dank bij voorbaat Herr Stuhl :)

[ Voor 2% gewijzigd door Icingdeath op 14-02-2004 15:18 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Dat van die dropdowns is standaard aan IE. Dus je kan er niets aan veranderen......

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:13

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 15:19:
Dat van die dropdowns is standaard aan IE. Dus je kan er niets aan veranderen......
Een dropdown wordt door windows gerendert, dat is waar. Dat je niets kan veranderen aan onder/boven iets vallen is niet waar. Net als alle elementen wordt ook deze op FIFO-volgorde gerenderd door de browser.

je zou ook eens kunnen proberen die SELECT van positie te veranderen in de source, bijv. onder de div waar hij nu onder valt, of juist erboven.

code:
1
2
-SELECT-
-DIV-

wordt dan dus
code:
1
2
-DIV-
-SELECT-

en vice versa :)

[ Voor 58% gewijzigd door Thijsmans op 14-02-2004 15:24 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

1: z-index ;)
2: tutorial weet ik zo niet, kort uitgelegd: onmousemove muis coordinaten uitlezen (event.pageX, event.pageY) en aan je object toewijzen (obj.style.left = left+'px';)

je moet voor moz wel even het event object meegeven enzo en nog wat dingetjes onmousedown en onmousup omdat je niet altijd wil dat je object achter je muis aanholt. Verder heeft clay eens een library geschreven (beehive) die al vanalles ingebakken heeft, wellicht ook handig

3: laat die voorbadige dankwoorden maar weg, anders kunnen we dat allemaal wel gaan doen ;)

prammenhanger: je praat een beetje poep O-) , verschillende input velden worden idd door windows gerenderd, maar dit heeft tot gevolg dat ze juist altijd over andere dingen heenvallen, daarom denk ik ook dat het een zelfgebakken dropdown is. Als de TS bedoelt dat het probleem is dat ie er altijd overheen valt is er niks aan te doen, ook niet door de volgorde te veranderen

Je hebt wel eens dat je eigen gebakken dropdown menu onder een input veld doorgaat, da's een lastig probleem, een truc is dan om het input veld op het moment je dropdown down dropped 8)7 te vervangen door een plaatje dat weer goed te zetten als ie up dropped zeg maar :P

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 15:37 ]

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04 20:23
Bedankt voor jullie reacties ik ga het een en ander proberen :)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

[quote]Prammenhanger:
http://javascript.internet.com/page-details/drag-n-drop.html (gevonden met google
Wil je alsjeblieft nooit meer verwijzen naar een script waar document.all gebruikt wordt? :o :X

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

verplaats layer naar achteren
Pagina: 1