Toon posts:

[XP] 10.000 bestanden niet verwijderbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bijna alles gelezen over het onderwerp "kan bestand niet verwijderen"
Kom dus a.u.b. niet met gebruik de search.

Het gaat om het volgende. ik heb een kleine 10.000 Mp3's op een partitie.
uiteraard niet in een dir maar als volgt ingedeeld:

e:\Audio\Albums\genre\artiest - titel\*.Mp3
e:\Audio\Artiesten\artiestnaam\*.Mp3
e:\Audio\Uitzoeken\*.mp3
e:\Adio\Overig\*.MP3

e:\Video
e:\Down's\Kazaa
e:\Down's\Grabit
e:\Down's\Netpumper
enz.

Ik draai XP NTFS

Ik heb "take ownership" gedaan
In alle andere mappen kan ik wel normaal verplaatsen en verwijderen. deze mappen (grabit) groeien soms ook behoorlijk aan tot een gig of 10 dus grote is niet het probleem denk ik.

Alle bestanden in de audio map kan ik niet verwijderen of verplaatsen!!!

De optie om een CMD prompt te starten is dus uitgesloten doordat dit simpelweg veel te veel werk is. en de bestanden niet verwijderd moeten worden, maar het gewoon weer moet kunnen.

Het valt mij ook op dat de map met albums (36GB) zeer traag te benaderen is.
de schijf ben ik nu aan het defragmenteren wellicht verbeterd dit de snelheid, maar het zal zeker niet voor een oplossing zorgen van het "kan niet verwijderen probleem"

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 15:12:
Ik heb bijna alles gelezen over het onderwerp "kan bestand niet verwijderen"
Kom dus a.u.b. niet met gebruik de search.

Het gaat om het volgende. ik heb een kleine 10.000 Mp3's op een partitie.
uiteraard niet in een dir maar als volgt ingedeeld:

e:\Audio\Albums\genre\artiest - titel\*.Mp3
e:\Audio\Artiesten\artiestnaam\*.Mp3
e:\Audio\Uitzoeken\*.mp3
e:\Adio\Overig\*.MP3

e:\Video
e:\Down's\Kazaa
e:\Down's\Grabit
e:\Down's\Netpumper
enz.

Ik draai XP NTFS

Ik heb "take ownership" gedaan
In alle andere mappen kan ik wel normaal verplaatsen en verwijderen. deze mappen (grabit) groeien soms ook behoorlijk aan tot een gig of 10 dus grote is niet het probleem denk ik.

Alle bestanden in de audio map kan ik niet verwijderen of verplaatsen!!!

De optie om een CMD prompt te starten is dus uitgesloten doordat dit simpelweg veel te veel werk is. en de bestanden niet verwijderd moeten worden, maar het gewoon weer moet kunnen.

Het valt mij ook op dat de map met albums (36GB) zeer traag te benaderen is.
de schijf ben ik nu aan het defragmenteren wellicht verbeterd dit de snelheid, maar het zal zeker niet voor een oplossing zorgen van het "kan niet verwijderen probleem"
als zich zoiets bij mij zou voordoen zou ik checkdisk doen.
wanneer het dan niet lukt zou ik een tools als ntfsdos professional 4 of ERD Commander proberen.

Verwijderd

Heel raar is dat idd is een bekend probleem ben hem al vaker hier op t.net tegen gekomen anders moet je eens in de search zoeken.

Wat bij mij altijd werkt is dos prompt openen dan via task manager explorer.exe afsluiten en dan vervolgens files verwijderen. en explorer.exe weer starten via task manager..

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Probeer het proggie spacemonger! Kan vaak dit soort problemen oplossen.

Hang loose, KiteSurfing for life!

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 18:25

bille

Don't call me Buff

uiteraard weet je ook 100% zeker dat er geen processen meer draaien die ergens een hook/handler hebben in die dir(s).. Je zou nog ff een taskmanager kunnen downen waarmee je per map kan opvragen welke processen een handler hebben in die mappen (Taskinfo 2003 bijv.)

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 15:12:
....
De optie om een CMD prompt te starten is dus uitgesloten doordat dit simpelweg veel te veel werk is.
....
Ik vind del /q /s E:\*.* nou niet echt veel werk!

Heb je het al geprobeerd via de CMD om een paar bestanden te verwijderen? Lukt dat wel?

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Opstarten in de veilige modus.
Het lijkt mij dat je p2p progsels deze bestanden beheren. Als je deze progsels uitzet, kan het lukken. Opstarten in safe mode lijkt mij het makkelijkst.

Verwijderd

Topicstarter
-wanneer ik explorer sluit en CMD start, dan een file probeer te deleten krijg ik ook acces denied

-P2p proggies sharen een map in Down's maar niet in de mappen waar het hier om gaat

-Veilige modus wil ik niet want is geen oplossing!!

-Del /q/s E:\ is niet de bedoeling (lezen!!!)

Nogmaals het gaat erom dat ik gewoon bestanden KAN verwijerene of verplatsen al ik dat nodig vind!!! nu kan ik niets alleen maar gebruiken/lezen

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 15:56 ]

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 15:54:
-wanneer ik explorer sluit en CMD start, dan een file probeer te deleten krijg ik ook acces denied

-P2p proggies sharen een map in Down's maar niet in de mappen waar het hier om gaat

-Veilige modus wil ik niet want is geen oplossing!!

-Del /q/s E:\ is niet de bedoeling (lezen!!!)

Nogmaals het gaat erom dat ik gewoon bestanden KAN verwijerene of verplatsen al ik dat nodig vind!!! nu kan ik niets alleen maar gebruiken/lezen
Ah dus je wilt weten waarom je ze niet kan verwijderen/verplaatsen. Wij dachten dat je er gewoon vanaf wou.

Verwijderd

Topicstarter
ja eigenlijk wel ja, maar ik wil ook de structuur van de mapindeling gaan aanpassen en daarvoor moet ik toch echt kunnen verplaatsen.

tevens wil ik een beetje oude zooi opruimen!!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:32
Move OM -> WOS :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
-Veilige modus wil ik niet want is geen oplossing!! Ja maar werkt dat nu wel of niet :? Wel belangrijk om te weten namelijk :) Anders zit er misschien gewoon een proces moeilijk te doen wat in de VM niet gestart wordt.

Heb je het probleem alleen op die partitie? Je hebt al chkdsk etc gedaan? Kopieer anders een een paar Gb aan zooi naar een andere partitie om te kijken of je het probleem ook daar hebt?

Heb je deze tip al geprobeerd? [rml]bille in "[ XP] 10.000 bestanden niet verwijderbaar"[/rml]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

En als je bij take ownership nou es aanvinkt dat je je submappen ook wilt hebben dan?

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
-VM kom ik niet in hij hangt bij MUP.sys
-ik kan nu ook geen niewe mappen meer aanmaken op die partitie
-dat van die submappen had ik al gedaan!!

ik heb een mapje gecopieerd nar een andere partitie op een andere fysieke schijf en daar kan ik wel weer verwijderen en verplaatsen. lijkt dus wel of er met de rechten niets mis is

ik snap er niets meer van!!!

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 18:25 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je een USB 2.0 kaartje? Zo ja snok die er eens uit? bron

Snok zowiezo eens alle onnodige hardware eruit.

http://www.computing.net/...wwwboard/forum/41160.html
Start the Recovery console or..
Start the computer with the boot disks or Windows CDROM
After the Welcome to Setup dialog box appears, press R to repair, and then press C to start Recovery console.

Choose install Windows and log on as Administrator.

At the command prompt type "disable Mup.sys"

"MUP stands for "Multiple UNC Provider" which assists Windows in locating resources when more than one redirector is on a machine such as "Microsoft Client for Microsoft Networks" and the "Novell Client for Novell Netware". When a connection to a server is requested it does not know if the request is to a Novell server or an NT server. It will start looking for the server with the primary protocol on the primary requestor and then continue looking for the server on each protocol bound to each redirector until the server is found."

Restart the computer and all should be well.
Een repair is ook een optie natuurlijk.

Kijk ook eens bij de Event Viewer (eventvwr.msc)

[ Voor 6% gewijzigd door Mike Jarod op 14-02-2004 18:52 ]

Pagina: 1