Verwijderd

Topicstarter
Creative Nomad MuVo2 4GB vs Apple iPod Mini 4GB

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/sc/30657018-2-120-0.gif

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/sc/30708279-2-120-0.gif

Ik ga een nieuwe mp3 speler kopen maar ik weet me god niet welke. Ik zit te twijfelen tussen die 2 of misschien een gewoone ipod. Iemand nog tips/gebruikerservaringen voor/nadelen enz. Ik dacht eerst van ik ga echt een ipod kopen en toen dacht ik van ik ga echt een Muvo2 kopen maar nu weet ik het echt niet meer...... :?

Verwijderd

K heb zelf sinds 2 maanden de MuVo2 en ben hier ERG tevreden over.
Ik heb de versie met de microdrive van 1.5 Gb erin.
T is een goede speler, goed geluid, klein en makkelijk te bedienen.

Qua gebruik ook makkelijk. Batterij gaat redelijk lang mee (10 uur) en t is een kwestie van aansluiten via meegeleverd USB kabeltje en pomp je muziek maar over. Hij kan voor zover ik weet met alle bekende muziekbestandstypes omgaan (WMA WAV MP3).
Je kan er elk bestand opzetten dus je kunt ook ff een film erop zetten om die vervolgens bij iemand anders er weer op te zetten.

Kortom: IK ben er zeeer tevreden mee. _/-\o_

Het enige nadeel is dat er standaard geen radio en bij zit. Deze kun je krijgen door de afstandsbediening (met snoertje) erbij te kopen. Maar volgens mij is deze nog niet te koop. :X

Verwijderd

Topicstarter
Zit er dan standaart ook geen afstandsbediening bij?? Dat zou wel jammer zijn dan..

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Tussen díe twee: de Minipod! Tenzij je echt übergeluidskwaliteit freak bent, dan is de Creative de betere keus. De Minipod is raar genoeg vergeleken met zn competitie eigenlijk hetzelfde in prijs, niet echt normaal voor Apple. Maar de Minipod zal zekers een goed spelertje zijn, enkel: als de batterijduur en kwaliteit net zo beroerd is als bij zijn grote broer is dit ook een punt om rekening mee te houden!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm echt moeilijke keus. De mini ipod is wel goedkoper en heeft een groter scherm en een afstandsbediening. Maar die Muvo2 is dik mooi en heel erg klein wat ik heel fijn vind. Moeilijk moeilijk moeilijk.....

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Uhh, die afstandsbediening is een optie (à E50 ofzo)...

Maar anders tjek de verdere mogelijkheden ook ff:

- Rio Nitrus (1,5 + 4 GB) (www.rioaudio.com)
- Phillips HDD-060 (1,5GB) (www.dixons.nl)
- IRiver IGP-100 (1,5GB)

Verwijderd

Topicstarter
bbbrumbrum schreef op 14 februari 2004 @ 22:57:
Uhh, die afstandsbediening is een optie (à E50 ofzo)...

Maar anders tjek de verdere mogelijkheden ook ff:

- Rio Nitrus (1,5 + 4 GB) (www.rioaudio.com)
- Phillips HDD-060 (1,5GB) (www.dixons.nl)
- IRiver IGP-100 (1,5GB)
Ah wel jammer dat die dan weer 50 euro is. En die - Phillips HDD-060 (1,5GB), IRiver IGP-100 (1,5GB zit te weining gb op vind ik. Zal ik dan toch maar een normale ipod kopen?

• magalhean
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04-2011
Zelf ben ik ook al een tijd op zoek, voor mijn needs komt de XCLEF HD-500 het meest in de buurt... . HD based mp3 speler dus met 20gb en incl. radio. Loopt al ervarings-topic over en is hier te koop voor 289 (en leverbaar): http://www.mmport.nl/?doc=product&id=40

Verwijderd

Topicstarter
magalhean schreef op 15 februari 2004 @ 10:54:
Zelf ben ik ook al een tijd op zoek, voor mijn needs komt de XCLEF HD-500 het meest in de buurt... . HD based mp3 speler dus met 20gb en incl. radio. Loopt al ervarings-topic over en is hier te koop voor 289 (en leverbaar): http://www.mmport.nl/?doc=product&id=40
Oh thnx effe kijke.

Verwijderd

Topicstarter
er hebben wel veel mensen problemen met de XCLEF HD-500 merk ik. En hij is ook wel erg groot :P. Ik denk dat ik toch maar voor de Muvo2 ga of er moet een heele goeie goedkope andere zijn.

Verwijderd

Ik heb de Muvo². Het is echt een topstukje. Prijs/kwaliteit verhouding is het een winnaar. Prachtig geluid (redelijk met de bijgeleverde oordopjes). Het is echt kleiner dan je denkt. De batterij is bijna even groot als het apparaatje zelf. Goede en makkelijke functies en natuurlijk usb 2.0.

Een aanrader...

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 16:19

Mooody

elmoody

als je de iPod mini in het echt hebt vastgehouden, kun je niet anders concluderen dat het een heel mooi apparaatje is dat onverwoestbaar lijkt....

zeer klein formaat, heel degelijk en 4gig ruimte...
lijkt me echt geen match voor de Muvo2

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Mooooody schreef op 16 februari 2004 @ 18:28:
als je de iPod mini in het echt hebt vastgehouden, kun je niet anders concluderen dat het een heel mooi apparaatje is dat onverwoestbaar lijkt....

zeer klein formaat, heel degelijk en 4gig ruimte...
lijkt me echt geen match voor de Muvo2
Onderbouwing :? Want ik vind de iPod (Mini) best leuk, maar zelf neig ik toch zeer veel naar de MuVo². Prijzen wijken niet veel van elkaar af, je hebt even veel GB, ze zijn allebei klein. Maar daarbij vind ik dat de MuVo² er toch een stuk stoerder uit ziet :)

The devil is in the details.

• Mooody

Mooody

elmoody

December schreef op 16 februari 2004 @ 18:30:
[...]
Onderbouwing :? Want ik vind de iPod (Mini) best leuk, maar zelf neig ik toch zeer veel naar de MuVo². Prijzen wijken niet veel van elkaar af, je hebt even veel GB, ze zijn allebei klein. Maar daarbij vind ik dat de MuVo² er toch een stuk stoerder uit ziet :)
4gig Muvo2 is ook 250 euro?

nou ja, zelfs is dat zo, dan zou ik nog voor de iPod gaan, gewoon omdat ik zeer goede ervaringen heb met mijn nu 2 jaar oude iPod :)

de Muvo1 (heeft mijn vriendin) vind ik maar een plastic prulletje, ik hoop dat Creative de Muvo2 steviger gemaakt heeft...

ik vind de iPod er toch een stuk mooier uitzien....veel groter scherm en nog redelijk exclusief...
de Muvo lijkt op zo'n standaard flash speler, die ook 64mb geheugen had kunnen hebben....

ik overweeg zelfs om mijn 10gig iPod te verkopen en een iPod mini te kopen....zegt misschien al wel genoeg :)

[ Voor 20% gewijzigd door Mooody op 16-02-2004 18:49 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Hahn
Mooooody schreef op 16 februari 2004 @ 18:47:
[...]

4gig Muvo2 is ook 250 euro?

nou ja, zelfs is dat zo, dan zou ik nog voor de iPod gaan, gewoon omdat ik zeer goede ervaringen heb met mijn nu 2 jaar oude iPod :)

de Muvo1 (heeft mijn vriendin) vind ik maar een plastic prulletje, ik hoop dat Creative de Muvo2 steviger gemaakt heeft...

ik vind de iPod er toch een stuk mooier uitzien....veel groter scherm en nog redelijk exclusief...
de Muvo lijkt op zo'n standaard flash speler, die ook 64mb geheugen had kunnen hebben....

ik overweeg zelfs om mijn 10gig iPod te verkopen en een iPod mini te kopen....zegt misschien al wel genoeg :)
iPod mini voor 250 euro? In Nederland ligt de prijs van de MuVo² rond de €300, maar in Amerika heb je 'm al voor minder dan $250, de iPod mini is nog niet eens in NL te koop :)

En de overige punten zijn natuurlijk gewoon jouw smaak, maar je doet net alsof iPod mini perfect is, terwijl de MuVo² het tegenovergestelde is ;)

• Mooody

Mooody

elmoody

December schreef op 16 februari 2004 @ 19:04:
[...]
iPod mini voor 250 euro? In Nederland ligt de prijs van de MuVo² rond de €300, maar in Amerika heb je 'm al voor minder dan $250, de iPod mini is nog niet eens in NL te koop :)
prijs is nu 289 in NL, maar dat zal ook wel omlaag gaan...
importeren uit de US kan, dan heb je 'm voor 200-225 euro
En de overige punten zijn natuurlijk gewoon jouw smaak, maar je doet net alsof iPod mini perfect is, terwijl de MuVo² het tegenovergestelde is ;)
nou, ik heb de mini al in mijn handen gehad (beurs in Hannover) en ik vond het een prima ding...
ik ken de Muvo2 en heb dus voor mezelf een conclusie getrokken, wat je ermee doet moet je zelf weten :)

de Muvo2 4gig is trouwens 325 euro, dus sowieso 35 euro duurder dan de iPod, toch iets dat je mee moet laten tellen....

[ Voor 9% gewijzigd door Mooody op 16-02-2004 19:24 ]

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:46

Neo

In sommige shops in Amerika kan je de Muvo 2 al voor $199 krijgen

Edit: Mooooody was sneller

[ Voor 19% gewijzigd door Neo op 16-02-2004 19:24 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

AMD user schreef op 16 februari 2004 @ 19:21:
In sommige shops in Amerika kan je de Muvo 2 al voor $199 krijgen
die heb ik nog niet gezien :)
linkje?

• Hahn
Mooooody schreef op 16 februari 2004 @ 19:24:
[...]

die heb ik nog niet gezien :)
linkje?
Hier staat ie voor $205, goedkoper kan ik 'm echt niet vinden. Maar dit is nog steeds extreem goedkoop, zelfs inclusief 19% BTW komt ie niet boven de €200 uit (zonder verzendkosten natuurlijk) :9

Aah, zelfs $197 :P Die grijze vind ik er trouwens ook erg strak uitzien, maar ik vraag me af of er een verschil zit tussen de grijze en de zwarte?

[ Voor 16% gewijzigd door Hahn op 16-02-2004 19:28 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

dus ruim 100 euro goedkoper dan die Muvo2
én dan heb je een iPod....dus op zich heb ik wel een punt vind je niet? ;)
maar ik vraag me af of er een verschil zit tussen de grijze en de zwarte?
verschil zit 'm denk ik in de kleur B)

[ Voor 37% gewijzigd door Mooody op 16-02-2004 19:32 ]

• Hahn
Mooooody schreef op 16 februari 2004 @ 19:31:
dus ruim 100 euro goedkoper dan die Muvo2
én dan heb je een iPod....dus op zich heb ik wel een punt vind je niet? ;)
Uuhm, ik heb het over de MuVo² voor €200 hoor, dus ik geef je nergens gelijk in :P
[...]

verschil zit 'm denk ik in de kleur B)
Oeh, zou het? 8)7

• Mooody

Mooody

elmoody

December schreef op 16 februari 2004 @ 19:33:
[...]
Uuhm, ik heb het over de MuVo² voor €200 hoor, dus ik geef je nergens gelijk in :P
hoeveel gig heb je dan :?

lijkt me wel realistisch om een 4gig speler met een 4gig speler te vergelijken :)

• Hahn
Mooooody schreef op 16 februari 2004 @ 19:41:
[...]

hoeveel gig heb je dan :?

lijkt me wel realistisch om een 4gig speler met een 4gig speler te vergelijken :)
4GB, maar misschien moet jij even wat beter kijken, want in dit topic worden alleen maar (links naar) prijzen voor de Creative NOMAD MuVo² 4GB gegeven. Bijvoorbeeld deze:

Verwijderd

Oze Ipod Mini Freak hier weet niet waar hij het over heeft dat als eerst,

Ten Tweede, Ik heb een Muvo2 4 Gig ( Maar blijf altijd opjectief ) en ben zeer tevreden, Ikzelf heb ook getwijfeld tussen de Muvo2 en de Ipod Mini, Maar het feit dat de Ipod Mini pas Vanaf April in Nederland te verkrijgen is, en helemaal niet zo heel Mini is, heeft mij doen besluiten om voor de Muvo2 tegaan.

Kwa geluidskwaliteit kan de Ipod Mini het IIG niet opboxen tegen de Muvo2, Maar voor de rest heeft het allemaal met persoonlijke Smaak te maken.

De Ipod Mini wordt denk ik een goede Mp3speler die zeer populair gaat worden, maar ik denk niet dat hij beter zal zijn dan de Muvo2.

Maarjah, ik zou zeggen, vraag jezelf eerst af of je wilt wachten tot April, Zo jah, wacht dan tot hij uit is en ga eens naar de winkel om hem in het echt te bekijken.
Ps. de Muvo2 valt echt heel klein uit.

• Mooody

Mooody

elmoody

ow, ik dacht dat we in Nederland woonden :)

maar goed, als je het uit de US haalt zijn beide spelers dus even duur
de vraag is nu alleen nog: welke is beter?

ik heb zelf al een voorkeur en als het gaat om de iPod en Muvo twijfel ik niet...
tis alleen nog een kwestie van ff kijken of ik mijn 10gig iPod wil verkopen :)

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:46

Neo

Mooooody schreef op 16 februari 2004 @ 19:47:
ow, ik dacht dat we in Nederland woonden :)

maar goed, als je het uit de US haalt zijn beide spelers dus even duur
de vraag is nu alleen nog: welke is beter?

ik heb zelf al een voorkeur en als het gaat om de iPod en Muvo twijfel ik niet...
tis alleen nog een kwestie van ff kijken of ik mijn 10gig iPod wil verkopen :)
Ik vind persoonlijk bij een mp3 speler de geluidskwaliteit heel belangrijk en daarom zou ik zeker voor de muvo gaan ;)

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:46
Begint een beetje op een flame te lijken onderhand.
Wat mij opvalt is dat de topicstarter wat neigt naar de muvo2 en dat komt denk ik vooral door z'n uiterlijk.
Wat ook blijkt is dat de prijs van beide in dezelfde grootte nauwelijks wat verschillen.
De I-pod is een zeer goed product en oerdegelijk en hetzelfde geld voor de Muvo2.
Kwa geluid zal de Muvo2 het gaan winnen maargoed heel erg ga je dat niet merken.
Conclusie: Neem wat je leuk lijkt want je zal van beide zeker geen spijt hebben. ;)

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 19:45:
Oze Ipod Mini Freak hier weet niet waar hij het over heeft dat als eerst,
nee, dat klopt, ik lul maar wat :X
Ten Tweede, Ik heb een Muvo2 4 Gig ( Maar blijf altijd opjectief ) en ben zeer tevreden, Ikzelf heb ook getwijfeld tussen de Muvo2 en de Ipod Mini, Maar het feit dat de Ipod Mini pas Vanaf April in Nederland te verkrijgen is, en helemaal niet zo heel Mini is, heeft mij doen besluiten om voor de Muvo2 tegaan.
voor mensen die nog ff willen wacht geen probleem dus...
ik vind de iPod mini mini genoeg....kleiner moet het ook niet worden, heb grote handen :)
Kwa geluidskwaliteit kan de Ipod Mini het IIG niet opboxen tegen de Muvo2, Maar voor de rest heeft het allemaal met persoonlijke Smaak te maken.
oh je hebt de iPod al gehoord dus?
hoe klinkt-ie? net zo commercieel als de Muvo of "schoon" geluid als de oude iPod?
De Ipod Mini wordt denk ik een goede Mp3speler die zeer populair gaat worden, maar ik denk niet dat hij beter zal zijn dan de Muvo2.
want...?

ja lekker objectief ben je ;)

hoe dan ook, ik ben geen iPod mini freak, ik hou gewoon van goed spul en mijn iPod hoort onder die categorie....
ik heb daarentegen beide spelers wél vastgehouden en niét in bezit en kan denk ik daarom een iets beter oordeel geven....

waarom zegt eigenlijk iedereen dat de Muvo beter geluid heeft?
heeft iedereen hier beide spelers al gehoord én dan ook nog eens met kwalitatief goede dopjes? (zoals de Sony E888)

ik ben best wel audiofiel en ik was zeer verrast van het geluid van de iPod, omdat deze erg helder is en "schoon" klinkt....dus geen voorgeprogrammeerde EQ's die het geluid "opwaarderen" (lees: meer bass --> commercieel geluid)

[ Voor 14% gewijzigd door Mooody op 16-02-2004 19:57 ]

Verwijderd

Mooooody schreef op 16 februari 2004 @ 19:54:
[...]

nee, dat klopt, ik lul maar wat :X

[...]

voor mensen die nog ff willen wacht geen probleem dus...
ik vind de iPod mini mini genoeg....kleiner moet het ook niet worden, heb grote handen :)

[...]

oh je hebt de iPod al gehoord dus?
hoe klinkt-ie? net zo commercieel als de Muvo of "schoon" geluid als de oude iPod?

[...]

want...?

ja lekker objectief ben je ;)

hoe dan ook, ik ben geen iPod mini freak, ik hou gewoon van goed spul en mijn iPod hoort onder die categorie....
ik heb daarentegen beide spelers wél vastgehouden en niét in bezit en kan denk ik daarom een iets beter oordeel geven....

waarom zegt eigenlijk iedereen dat de Muvo beter geluid heeft?
heeft iedereen hier beide spelers al gehoord én dan ook nog eens met kwalitatief goede dopjes? (zoals de Sony E888)

ik ben best wel audiofiel en ik was zeer verrast van het geluid van de iPod, omdat deze erg helder is en "schoon" klinkt....dus geen voorgeprogrammeerde EQ's die het geluid "opwaarderen" (lees: meer bass --> commercieel geluid)
Als jij audiofiel bent, dan ben je er een met een gehoorapparaat.
Dus je lult echt maar wat.
Nog nooit iemand horen zeggen dat zijn Ipod geluid zo goed was. en ook in reviews wordt er gesproken over goede geluidskwaliteit voor de Ipod Mini en uitstekenede voor de Muvo2.

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 20:10:
[...]

Als jij audiofiel bent, dan ben je er een met een gehoorapparaat.
Dus je lult echt maar wat.
Nog nooit iemand horen zeggen dat zijn Ipod geluid zo goed was. en ook in reviews wordt er gesproken over goede geluidskwaliteit voor de Ipod Mini en uitstekenede voor de Muvo2.
ik wil alleen maar zeggen dat je niet alles moet geloven wat op internet wordt verteld...er is ook niet zoiets als het echte leven ;)

ik vind dat de iPod zeer waarheidsgetrouw geluid weergeeft en ik heb het hier niet over 128kb p/s mp3's :)

maar goed...sluit maar eens een paar E888 dopjes op een iPod aan i.p.v. meningen van anderen te gebruiken als je eigen mening

[ Voor 10% gewijzigd door Mooody op 16-02-2004 22:09 ]

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:46
Mooooody schreef op 16 februari 2004 @ 22:08:
[...]

ik wil alleen maar zeggen dat je niet alles moet geloven wat op internet wordt verteld...er is ook niet zoiets als het echte leven ;)

ik vind dat de iPod zeer waarheidsgetrouw geluid weergeeft en ik heb het hier niet over 128kb p/s mp3's :)

maar goed...sluit maar eens een paar E888 dopjes op een iPod aan i.p.v. meningen van anderen te gebruiken als je eigen mening
Uhm ik weet niet of je het door hebt maar er probeert hier iemand om advies te vragen het enige wat jij nu doet is je eigen product de hemel in prijzen en het andere af te zeiken ( niet persoonlijk ofzo ).
Zoals ik al eerder zei beide spelers zijn zeer goed en allebei hebben ze hun eigen voor en nadelen. Je kan hoog of laag springen als meerdere sites aangeven dat de muvo2 beter geluid heeft dan zal dat vast ook wel zo zijn.
Verder laat de topicstarter duidelijk meerdere malen merken dat hij geneigt is naar de muvo2. Dit komt volgens mij grootendeels door z'n uiterlijk dat hem meer aanstaat.
Je bent niet echt behulpzaam bezig als je constant ( niet alleen jij ) gaat lopen flamen.

• Mooody

Mooody

elmoody

sjek schreef op 16 februari 2004 @ 23:13:
[...]

Uhm ik weet niet of je het door hebt maar er probeert hier iemand om advies te vragen het enige wat jij nu doet is je eigen product de hemel in prijzen en het andere af te zeiken ( niet persoonlijk ofzo ).
grappig, maar ik zeik niets af...

ik vind de iPod gewoon beter als de Muvo...punt....
ik heb ook duidelijk aangegeven waarom ik dat vind (i.t.t. sommige anderen die hun "mening" uit reviews halen), dus ik snap ook niet wat iedereen te zeuren heeft :)

lijkt wel alsof ze mijn mening willen sturen tot iets wat hun bevalt, maar zo werkt dat volgens mij niet :z

[ Voor 10% gewijzigd door Mooody op 16-02-2004 23:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ipod genomen, vind het toch fijner als ie een groter schermpje heeft aangezien ik me muziek makkelijk wil opzoeken. :P

Verwijderd

toch maar een ipod mini voor mij...
M'n broer heeft een muvo 2, 4 gig gekocht een paar weekjes geleden en toen dacht ik van dat wil ik ook!
maar toen ik het apparaatje zelf had geleend een dagje ondervond ik toch een paar probleempjes.

1. De toetsjes zijn VEEL te klein echt irritante besturing, nee dan liever dat clickwheel van de ipod...

2. het schermpje is te klein, je kan de volledige naam van het liedje amper lezen, heel irritant als je een liedje zoekt...

3. lijkt wel een speelgoedding, plastic, nee dat had creative wel wat beter aan mogen pakken....

4. de oordopjes zitten niet echt fijn, gewoon van die standaard dingen veels te groot voor mijn oor iig.

Dus mijn mini ipod is in bestelling bij v&d, kan niet wachten tot ik hem krijg :D
hij ziet er echt zo geil uit!

Verwijderd

de grijze creative muvo² is niet hetzelfde als de blauwe; de blauwe is 4 GB en de grijze 5 GB. heeft iemand de grijze al gezien in een nederlands webshop??

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:59
Als je kan kiezen tussen de mini en de Zen Micro, kies je dan nog steeds de mini? Lol, liever de Micro, DAT is pas een goede speler.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Pagina: 1