Toon posts:

Veel problemen met nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 2 maanden heb ik een nieuwe PC (P4 2600, 512RAM, 128MB video software:WinXP, office 2003, Nero burningrom, mcaffee virusscan, alles met de nieuwste updates) .
Bij deze PC heb ik bij elk spel dat ik wil instaleren problemen, tijdens het instaleren loopt heel de PC vaak vast, en na een heel aantal keren opnieuw starten en weer proberen lukt het meestal wel. Vaak krijg ik dan nog allerlei foutmeldingen, en uiteindelijk, na heel vaak instaleren, verwijden, opnieuw starten, enz. lukt het vaak wel om een spel draaiende te krijgen.
Sinds ik Nero Burning rom heb, heb ik nog meer problemen, Word loopt vaak vast (daarvoor ook al wel eens) en bij het afslkuiten van de PC krijg ik ook vaak verschillende foutmeldingen, zoals dat Windows management console niet goed kan worden afgesloten en InCD_GUI_MAINFRAME_IA6EOD niet, om maar wat voorbeelden te noemen. Vandaag kon ik opeens niet printen, en kon ik ook niet bij de map printers en faxen komen.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is/kan zijn?
Zelf heb ik de indruk dat er iets fout is gegaan bij de instalatie van Windows, omdat alemaal verschillende dingen problemen geven. Of dat het aan mijn dvd-drive ligt, dat daar iets fout gaat als ik iets instaleer.

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 09:15

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Als je echt heel veel problemen ermee hebt, dan moet je maar eens teruggaan naar de winkel, want het klinkt meer als een hardware dan een softwareprobleem.

Probeer ook eens deze FAQ door te lezen, want het kan brak geheugen, brakke voeding, verkeerde AGP settings etc. zijn...

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dit lijkt mij een hardware probleem, ik kan iig niet echt voorstellen dat dit door een foute instelling of software komt

als ik jou was zou ik er toch even mee naar de winkel gaan, als het goed is heb je toch nog garantie

ik gok op kapot mobo of geheugen

Verwijderd

Topicstarter
'probleem' is, dat ik hem niet rechtstreeks uit een winkel heb gehaald, maar alle onderdelen los heb besteld, via internet, (wel alles bij Salland automatisering). Hoe werkt dat dan, moet het dan opgestuurd worden ofzo? Ik heb inderdaaad nog wle een tijdje garantie.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 17:06 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mjah leuk probleem.

Alles gaan testen :) Van geheugen tot hd. eventvwr.msc. Alle onnodige opstartitems uitzetten bij msconfig/services.msc (gebruik je wel Incd? Anders heb je die foutmelding in no-time weg). Ook een keer ALLE opstartitems uitzetten. Scannen op spyware/virussen/etc. Wil best even naar je HijackThis log kijken maar wat er allemaal gebeurt is zo vaag dat we niet aan kunnen wijzen wat het probleem nu is.

Verwijderd

Topicstarter
Zou zo'n winkel geen support geven?
Ik gebruik wél INCD, helaas.
Hoe test ik mn HDD en geheugen? kan dat alleen door er een andere in te zetten en kijken of het dan werkt? of zijn softwarematige mogelijkheden?
wat is eventvwr.msc? en HijackThis log?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 11:01
Hdd kan je testen met tooltje van de fabrikant, memory met memtest. Verder, ikzelf ben erg makkelijk in het terugzetten van de image, en dan eens kijken of het opgelost is. Heb hem hem zelf geinstalleerd? Dus zelf windows erop gezet? En heb je dit echt al vanaf het begin? Want als het eerst wel normaal werkte dan zou ik zeggen software, maar als hij dit echt al vanaf het begin doen neig ik iets meer naar hardware.

Verwijderd

Topicstarter
HDD en MEM zal ik gaan testen (pc is eigenlijk niet van mij, maar van een kennis, heb ik voor hem gebouwd, moet daar dan dus ff heen).
Widows ed. dus ook zelf geinstaleerd
Vanaf het begin werkten Games installeren en MS Word niet goed. Ik heb ook geen image gemaakt.

PS. Games zijn oa. commando's 3, Max Payne 2.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 22:39 ]

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 05:34
Ik zal ook voor de zekerheid nog ff checken of je voeding het wel trekt. Als je bijvoorbeeld maar een 200 Watt voedingje heb dan gaat het ook niet lekker.

[ Voor 5% gewijzigd door silentsnake op 16-02-2004 12:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is 300 watt, dat zou toch zeker wel genoeg moeten zijn.
Zou 200 watt het niet ook nog wel trekken dan?

Verwijderd

Het zou eventueel ook het moederbord kunnen zijn, omdat er ook verschillende dingen niet werken, zoals ook de printer....
sterkte in ieder geval

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 18:23
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 16:13:
De voeding is 300 watt, dat zou toch zeker wel genoeg moeten zijn.
Zou 200 watt het niet ook nog wel trekken dan?
Ik weet niet wat je volledige systeem is (videokaart, hd's, etcetera), maar een 200 Watt voeding met een nieuwe Pentium 4 zal het niet al te lang overleven. Op full load kan die P4 al bijna zo'n 100 Watt trekken, dus dan ben je al de helft kwijt aan alleen je processor.

300 Watt is over het algemeen genoeg als je geen loeizware/extreem veel dingen erin hebt zitten, maar 300 Watt zegt niks over de kwaliteit. Een 300 Watt voeding van Zalman kan bijvoorbeeld heel wat meer aan dan een brak merk voeding die 400 Watt is :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is van AOpen, of, iig, de kast is van Aopen, voeding zat er in. Hij is niet bijzonder zwaar, volgens mij:
- Videokaart: ATI Radeon 9200SE 128Mb
- 80 gb IBM ata133 HDD
- Cd brander
- DVD-player
- 1 casefan.

hmm: schiet me opeens te binnen: De scanner: Canon LiDE 30, betrekt al z'n stroom van de USB poort. Maar de problemen treden ook op als de scanner uit staat.

Hoezo zou zelfs het instaleren van spelletjes fout gaan, als je voeding wat te licht is? spelen kan ik me nog voorstellen, dan gebruik je heel wat CPU en GPU, amar instaleren wel minder, en het spelen van de games gaat, als het eenmaal suc6vol geïnstaleerd is, wel goed.

edit:
scanner gebruikt maar 2,5 watt tijdens scannen zie ik net, dat valt dus wel mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 18:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de hardeschijf getest, geheugen lukt nog niet, wil niet booten van CD.
Wat ik zag is dat spoolsv.exe continu 50% van de processor gebruikt. Totaal CPU gebruik ligt op 50-60%.
Als ik deze taak beeindig werkt alles veel sneller, en kan ik de pagina met printers en faxapparaten wel openen (deze is dan helemala leeg) , maar spoolsv.exe wordt vanzelf weer geopend.
Iemand enig idee wat hiermee het probleem kan zijn? of dat dit hét probleem kan zijn?

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-08 12:59
Ik zou die pc helemaal opnieuw installeren. Dan een aantal stress testen erop los laten en kijken of hij deze overleeft. Dan weet je dus of het aan de software of hardware lag.
Je kan van te voren een image maken zodat je het later altijd nog terug kan zetten.
Pagina: 1