Toon posts:

Wanneer 5.1-effect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn speakers 5.1 aangesloten, maar ik hoor de center alleen in de test-mode, niet als ik muziek of een spel (af)speel.

Alles is 5.1 ingesteld zover ik weet.

Computergegevens:
(creative 5.1 Live! digital + 5700, Digital DIN aangesloten, OS: Xp professional)

Komt dit omdat de muziek of een spel (bv HALO-Call Of Duty) geen 5.1 gegevens stuurt?

Dat zou toch vreemd zijn, ik kan me niet voorstellen dat muziek wel een 4.1 geeft, zodat de surroundboxen het doen, maar geen 5.1 zodat de center stil blijft, dat lijkt me onlogisch, ligt het aan een instelling die ik moet maken?

Verwijderd

die center heeft geen gegevens idd, daarom issie stil. er zijn wel trucjes om daar een mengsel van LF en RF doorheen te sturen, maar niet iedereen vindt dat mooi

Verwijderd

Topicstarter
Ok prima.

Dus alleen als ik een spel met 5.1 ondersteuning afspeel doet de center het alleen.

Dat trucje waar je het over hebt: doe je dat voor meer vermogen? Aangezien mijn center drie maal het vermogen heeft van 1 surroudspeaker is dat misschien een optie.

Wat raad je me aan? Het is toch zonde van zo'n 5.1 set toch, ik vind het een vreemde zaak, had ik net zo goed 4.1 kunnen kopen :S

• Rick_S.
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-03 11:56
Dat 5.1 geluid krijg je alleen maar bij opnames die hiervoor zijn gemaakt. Muziek is doorgaans in stereo, zodat het middenkanaal niets doet. Ik denk dat je hem wel aan de praat kunt krijgen door ergens voor de optie dolby-prologic te kiezen. Dan is de kans erg groot dat de center wel gaat werken.

Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, alleen lijkt het vermogen dan minder, dus kies ik voor fourpoint/5.1.

Bedankt voor je informatie ik red me.

Verwijderd

Met een Live 5.1 kan je in 'Playcenter' het knopje CMSS aanvinken, dat is hetzelfde als prologic. De hogere tonen komen dan uit je center en je kan er ook wat effectjes overheen gooien (small room, auditorium, etc).

Best aardig, maar je zal zien dat je het mooier vindt in 4.1 (gewoon dus). Op een Audigy 2 heb je CMSS2, en dat is wel heel leuk, vind het beter dan CMSS. Ik luister nu mijn MP3's in CMSS2, klinkt wat ruimtelijker en dat vind ik wel mooi. Puristen zullen het wel niets vinden, maar ieder zijn smaak.
Pagina: 1