[XP] XP wil niet meer booten na N-Force2 setup

Pagina: 1
Acties:

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Hallo allemaal,

Ik heb een NVidia Asus-A7N8X Deluxe moederbord. Bij dit moederbord zit ook een CD om NVidia control panel software te installeren.

Ik had problemen met het opstarten van dit panel na een update van het programma dus daarom ben ik even een reinstall van de CD gaan doen. Tijdens de reinstall kreeg ik een blauwscherm (wat er precies stond weet ik niet meer) en de computer rebootte automatisch.

Vanaf dit moment krijg ik geen Windows XP bootscherm meer (scherm blijft gewoon zwart) en het lijkt erop dat Windows niet meer wil booten. Al een paar resets geprobeerd, maar dat mocht niet baten.

* pjonk is radeloos en hoopt dat iemand kan helpen.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Verwijderd

Al in veilige modus geprobeerd? Krijg je een snel flitsend blauw scherm of slaat die echt compleet vast

• pjonk
Met welke toetsencombinatie zou ik in het XP boot menu kunnen komen?
Zodra Windows zou moeten booten blijft het scherm gewoon zwart. Ik kan overigens wel van een diskette booten.
Overigens boot ik van een S-ATA Maxtor schijf. Helaas kan ik daar niet bij komen als ik van een diskette boot.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
F8 duwen voordat het bootlogo van XP moet verschijnen, dus direct na het POST scherm...

• pjonk
Oke ik kom gelukkig nog in het boot-menu, maar als ik nu kies voor Last known good configuration start XP nog steeds niet door. Ik kreeg ook geen bootlogo te zien.

Edit:
Safemode werkt ook niet. Nu krijg ik een lijst van bestanden (voornamelijk drivers) uit de system32 directory te zien, maar XP wil nog steeds niet booten.
Ik ga nog even verder testen.

[ Voor 38% gewijzigd door pjonk op 14-02-2004 14:53 ]

• pjonk
Niks werkt meer bij alle opties uit het bootmenu hangt Windows :'(
* pjonk vreest dat er niets anders op zit dan een reinstall te doen :(

Kan ik op 1 of andere manier bij de SATA harddisk komen in DOS mode. Als ik nu een reinstall van XP doe ben ik dan al mijn bestanden in Document and Settings kwijt hoe zit dat precies?

* pjonk heeft geen recente backups gemaakt

Pagina: 1