Toon posts:

Webcam spioneren???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey hey,

Een vriend van me zat me laatst een keer voor de gek te houden door te zeggen dat hij me kon zien via mijn webcam, terwijl ik die niet aan had staan.

Maar daarna begon ik me wel af te vragen of dat ook werkelijk kan?
Is het mogelijk dat iemand mijn webcam aanzet zonder dat ik het in de gaten heb?:S

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Met Trojans en andere remote-control software wel. Gewoon je PC flink door de Scanner heenhalen. Dan weet je het best zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, het is in ieder geval wel te achterhalen met een virusscanner of zoiets dergelijks?

In ieder geval hartelijk bedankt voor de snelle reactie:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 14:19:
Maar daarna begon ik me wel af te vragen of dat ook werkelijk kan?
Is het mogelijk dat iemand mijn webcam aanzet zonder dat ik het in de gaten heb?:S
dat kan ja, alhoewel je dan wel vreemde services zou moeten kunnen herkennen.

btw, ik heb zo'n tucam van philips, en als die aan staat brandt er een grote rode led die je onmogelijk kan missen. zouden andere fabrikanten ook eens moeten doen...

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:11

Garyu

WW

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 14:24:
[...]

btw, ik heb zo'n tucam van philips, en als die aan staat brandt er een grote rode led die je onmogelijk kan missen. zouden andere fabrikanten ook eens moeten doen...
Volgens mij brandt die led altijd, als er maar stroom op die TUCam staat. Of geeft ie dan ook echt beelden door?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Topicstarter
Het is in ieder geval niet iets dat iemand zomaar kan doen?
Je moet er wel iets meer verstand van hebben dan de gemiddelde computer gebruiker???

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Garyu schreef op 14 februari 2004 @ 14:28:
[...]

Volgens mij brandt die led altijd, als er maar stroom op die TUCam staat. Of geeft ie dan ook echt beelden door?
volgens mij heb je gelijk.
die led brand altijd als hij aangesloten is...

ik heb zelf nu een Quickcam Xpress van Logitech, en ik peur gewoon altijd als de cam uit staat nog even een doekje of petje over de lens.
je kan altijd gehackt worden, hoe hard je et ook probeert tegen te houden.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Garyu schreef op 14 februari 2004 @ 14:28:
[...]

bij mij brandt hij als er data door de +/- draden gaan. spanning staat er natuurlijk altijd wel op. dus bijv als er beeld doorheen gaat, maar ook bij het initialiseren van de usb poorten.
normaal gesproken brandt die led zeker niet, terwijl hij wel is aangesloten

ik moet er wel bijzeggen dat ik misschien een vreemde versie heb. de standaard xp drivers werken bij mij niet eens...

edit: nou je het zegt: als ik knoppix boot, brandt dat ding de hele tijd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 14:37 ]

Verwijderd

[...]

Heb logitech 4000pro en die heeft ook een ledje

• flok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03-2023

flok

www.vanheusden.com

[...]
Bij een aantal philips webcams is die led uit te zetten dmv software.
Zie mijn programma setpwc: http://www.vanheusden.com/setpwc/ -> daarmee kun je die led ook laten knipperen enzo :)

www.vanheusden.com

Verwijderd

flok schreef op 14 februari 2004 @ 14:48:
[...]

Bij een aantal philips webcams is die led uit te zetten dmv software.
Zie mijn programma setpwc: http://www.vanheusden.com/setpwc/ -> daarmee kun je die led ook laten knipperen enzo :)
ow ok, dan issie waardeloos... lama :/
Pagina: 1