Ik wil een camera in een kast plaatsen en die camera verzorgt een video stream als windows media service. Maar nu wil ik graag dat wanneer de kast open gaat dat die server weet dat hij op dat moment beelden moet opnemen. Ik heb zitten denken aan een magneet contactje of iets dergelijks wat als het circuitje verbroken word een klein pulsje geeft naar me computer en dat ie het vervolgens opneemt. Alleen weet ik niet hoe ik dat circuitje kan koppelen aan me pc(misschien usb???) en laat staan hoe mijn software weet dat ie dan moet opnemen. Dus ik heb zelfs aan motion detection gedacht, misschien dat ik hier beter mee uit de voeten kan.
Vraag 1: Zijn er mensen die zoiets al eerder hebben gemaakt en hoe ze dat hebben opgelost?
Vraag2: Hoe kan ik van me video in kaart van me server een filmpje laten opnemen door een motion detect systeem? Is daar software voor en zoja welk pakket?
Vraag 3: Hoe kan ik via een magneet circuit een signaal naar me computer maken en welke software zou dat eventueel kunnen begrijpen dat hij opneemt als er op de usb?? een stroompje wordt gegeven.
Ik hoop dat mijn ideen en vragen duidelijk genoeg zijn , anders wil ik ze graag nog verduidelijken maar dan hoor ik dat vanzelf
Anyways alvast super bedankt voor elke hulp/suggestie.
Vraag 1: Zijn er mensen die zoiets al eerder hebben gemaakt en hoe ze dat hebben opgelost?
Vraag2: Hoe kan ik van me video in kaart van me server een filmpje laten opnemen door een motion detect systeem? Is daar software voor en zoja welk pakket?
Vraag 3: Hoe kan ik via een magneet circuit een signaal naar me computer maken en welke software zou dat eventueel kunnen begrijpen dat hij opneemt als er op de usb?? een stroompje wordt gegeven.
Ik hoop dat mijn ideen en vragen duidelijk genoeg zijn , anders wil ik ze graag nog verduidelijken maar dan hoor ik dat vanzelf