Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Intrusion detection

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een camera in een kast plaatsen en die camera verzorgt een video stream als windows media service. Maar nu wil ik graag dat wanneer de kast open gaat dat die server weet dat hij op dat moment beelden moet opnemen. Ik heb zitten denken aan een magneet contactje of iets dergelijks wat als het circuitje verbroken word een klein pulsje geeft naar me computer en dat ie het vervolgens opneemt. Alleen weet ik niet hoe ik dat circuitje kan koppelen aan me pc(misschien usb???) en laat staan hoe mijn software weet dat ie dan moet opnemen. Dus ik heb zelfs aan motion detection gedacht, misschien dat ik hier beter mee uit de voeten kan.
Vraag 1: Zijn er mensen die zoiets al eerder hebben gemaakt en hoe ze dat hebben opgelost?
Vraag2: Hoe kan ik van me video in kaart van me server een filmpje laten opnemen door een motion detect systeem? Is daar software voor en zoja welk pakket?
Vraag 3: Hoe kan ik via een magneet circuit een signaal naar me computer maken en welke software zou dat eventueel kunnen begrijpen dat hij opneemt als er op de usb?? een stroompje wordt gegeven.

Ik hoop dat mijn ideen en vragen duidelijk genoeg zijn , anders wil ik ze graag nog verduidelijken maar dan hoor ik dat vanzelf :) Anyways alvast super bedankt voor elke hulp/suggestie.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 21:13
ik heb hier geen ervaring mee, maar ik denk dat je iets moet zoeken voor je seriele poort.

TheS4ndm4n#1919

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Als die camera en computer toch aan staan, is er misschien wel een tooltje voor om te registreren dat er grote veranderingen optreden in het beeld. makkelijker dan contacten etc.
(en werkt zelfs tegen mensen die de zijkant van de kast eraf zagen :+ )

[ Voor 18% gewijzigd door pierre-oord op 14-02-2004 14:21 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:20
Bij mijn asus video kaart kreeg ik het programma watchdog erbij. deze ziet ook wanneer er een verandering in het beeld optreed en begint dan op te nemen.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 16:48
Er is speciale security-software met bewegingsdetectie te krijgen, deze kun je vinden op www.download.com.

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:38

KnOeFz

no comment...

Bij de software van mijn Logitech Quickcam Web (software heet ook quickcam) zit ook een bewegingsdetector.

Misschien werkt deze soft ook met jou cam? Is te downloaden vanaf de Logitech website.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Welk mobo heb je? Bij sommige zoals mijn Asus P4P800 Deluxe is er op het bord een aansluiting voor een "chassis intrusion connector".

Edit: Nu ik er over nadenk is dit niet echt wat je zoekt maar misschien kan je er wat mee.

[ Voor 28% gewijzigd door fsfikke op 14-02-2004 15:08 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Het maandblad PCM heeft een tijd geleden (half jaar of langer) een artikel geplaatst over diverse soorten programma's die als bewaking konden dienen. Ze namen pas op wanneer er een bepaalde hoeveelheid verandering in beeld was. Ze hebben er een dief mee gepakt (beweerde ze in dat artikel).

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 19:45
Gewoon even zoeken naar "motion detection" software op google, je vindt genoeg.

Heb zelf deze software gebruikt voor beveiliging van mijn kamer en het werkt perfect, je kan vaak de gevoeligheid instellen, de tijd vanaf detectie en moment van opname, manier van opname en vaak kan je ook mails laten sturen of plaatjes/filmpjes laten uploaden.

Werkt VEEL makkelijker dan een of ander magneet contact!

veel succes.

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:19

iambig

* z.o.z *

WebcamXP :Y)
Die werkt meesterlijk...
Die kun je bij een instelbare bewegingsgrens: filmpjes laten opnemen, foto's laten maken, mail laten sturen, een programma laten starten en meer...
Topsoftware!
http://www.darkwet.net

NEE: dit is geen signature...

Verwijderd

1:
Search: webcam besturen

2:
Google: motion detect
Google: webcam security surveillance

3:
Wat betreft de schakelaar: zie De Parallelle poort FAQ, [rml][ How-to] Winamp poort control[/rml]
En daar ben je dan nog niet mee klaar, daar hoort dan nog een (zelfgeschreven?) programma bij.

Hoe je het wendt of keert: je hebt dus ook nog software nodig die de ingekomen gegevens (beweging / schakelaar) verwerkt tot actiescripts op de PC. Echter dat valt buiten de scope van CME en is meer PW/SA gerelateerd. Ik raad je dan ook aan om eerst de hierboven genoemde voorbeelden eens na te lopen alvorens aldaar een topic te starten.

[ Voor 172% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 10:40 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.