Het Grote SurfSnelADSL-topic, deel 2

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96726

Topicstarter
Okay, dit is het vervolg van [rml][Mensen met SurfSnelADSL] Problemen[/rml].

Dat eerste topic is door Siliakus op Tuesday 09 September 2003 21:45 gestart, met een post over de snelheidsproblemen die verschillende gebruikers van de SurfSnel-abonnementen van http://www.Inter.nl.net ondervonden (en ondervinden).

In het vorige topic vind je vele klachten, snelheidsmetingen van gebruikers, commentaar van een medewerker van SurfSnel en is te zien dat er, waarschijnlijk (in ieder geval mede) door dit topic, inmiddels actie is ondernomen door Inter.nl.net en dat de snelheden (wat) beter zijn geworden.

Dit topic kan verdergaan over hoe het er met de snelheid voorstaat (zoals wel terecht in het vorige topic wordt opgemerkt: als je je snelheid wilt meten, post dan resultaten van een ftp-download van ftp.surfnet.nl of resultaten van http://speedtest.cistron.nl, liever dan van www.speedtest.nl, want die laatste zijn niet al te betrouwbaar.

Ook kunnen in dit topic, net als in het vorige al gebeurde, andere zaken en problemen m.b.t. SurfSnelADSL besproken worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 96726 op 14-02-2004 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28466

nou het is weer feest hier. Moet om de haverklap de modem rebooten, omdat de pc's hier geen verbinding krijgen en de snelheid is echt diep triest.

heb een 8 mbit verbinding:

via speedtest:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Feb 14 2004 om 22:16:00 UTC+0100)

Download : 38.2 KByte/sec
Upload : 5.2 KByte/sec

en naar de surfsnel ftp ongeveer dezelfde snelheid. Daar betaal je dan 69 euro per maand voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

Beste Ma3stro, als je modem gereset moet worden om verbinding te krijgen heb je een grote kans dat het probleem zich op modem niveau bevindt. Kans bestaat ook nog dat het in de koperkabel zit. Wat dacht je ervan om eens naar je interne bekabeling te kijken? Gebruik twisted pair tussen IS/RA <-> splitter <-> modem, om te beginnen, en kijk eens naar de contactjes. En welk modem gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73385

En op welke snelheid traint je modem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-oeps- (8>

Lezen is moeilijk om 1.25 uur, ik heb niets gezegd. 8)7 :O

Wel nog vraag aan Kryz, je bedoelt met twisted pair toch niet andere kabels dan die, die je bij het modem krijgt :?

@Ma3stro - Nog een tip van mij uit ervaring: heb je veel aan de settings van het modem lopen tweaken onder het mom 'ALLES MOET GETWEAKT'? ;) :D Zo ja, dan zou ik eens de cd van surfsnel er induwen en teruggaan naar de defaults.

Ik had mijn snelheid namelijk een keer flink omlaaggetweakt... (8> :+ :D Wat bijvoorbeeld reproduceerbaar is: zet in 'Advanced Ethernet Port Configuration' 'Full Duplex Enable' maar eens op true... ;) ('t is raar, die setting lijkt leuk, maar ik heb het hier dus in ieder geval weten te reproduceren; aan -> snelheid stort in).

[ Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 96726 op 15-02-2004 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, ro-maniak2, ik heb eigenlijk geen idee wat voor bekabeling je bij je modem krijgt. Het zou nog best wel eens kunnen dat je gewoon flatcable erbij krijgt (twee koperdraadjes, naast elkaar in een platte draad), in plaats van twisted pair (twee koperdraadjes die om elkaar heen gedraaid zijn met een vaste spoed). Flatcable werkt prima voor telefonie, en ook voor ADSL op korte afstand, maar als de kwaliteit kabel niet geweldig is en de lengte ervan wat te groot wordt, zal bij flatcable overspraak heel snel erg hoog worden, waardoor de kwaliteit van je verbinding in elkaar dondert.

En de reden dat het zetten van de ethernet settings van je modem op full duplex je verbinding in elkaar laat storten is dat zowel je ethernet kaart in je PC (of router of whatever er aan de andere kant van je ethernet kabel zit) als de ethernet adapter in je modem hetzelfde moeten doen. Zelfde effect krijg je als je je ethernet adapter van je PC op 100 Mbit vast zet, terwijl je modem maar 10 Mbit aan kan.

Dat is weer net als die vraag over "krijg ik als ik mijn USB hub aan een device hang dat USB 1.1 is, een USB 2.0 aansluiting?" - Je verbinding is net zo sterk als de zwakste schakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28466

heb niets veranderd aan de instellingen van mijn modem, onder het mom "IK BEN EEN NOEP" :) En er ligt wel een twisted pair kabel. Ik denk ook niet dat et probleem bij mij ligt, de snelheid is inmiddels weer wat omhoog naar 200 kB/s. Regelmatig zit ie gewoon op de 700+ kB dus aan bekabeling ligt het denk ik niet. Ik zal een kijken op welke snelheid mijn modem traint. Eerst even uitzoeken hoe dat moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Het gaat weer.
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Jan 2 2003 om 11:22:05 PST)

Download : 411.9 KByte/sec
Upload : 40.0 KByte/sec
Connection : 549.0 Conn/min
Ping test Nederland : 27.0 ms

Alleen de upload zoals belooft per 1 feb is nog steeds matig en zeker geen 1024...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat staat er nou in de beginpost van deze thread? "als je je snelheid wilt meten, post dan resultaten van een ftp-download van ftp.surfnet.nl of resultaten van http://speedtest.cistron.nl, liever dan van www.speedtest.nl, want die laatste zijn niet al te betrouwbaar."

Dank u voor het meelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
...maar wat er van de inhoud ook zij, moet dat nou echt op zo een toon allemaal?! :(

@kryz: ok, bij de modem zit telefoon-flatcable. Dat heb ik er nu dus tussen, maar splitter/modem zitten wel op 1 meter van het contactpunt. Denk je dat het dan toch zin heeft e.e.a. te vervangen? Zo ja, waar haal je prefab kleine stukjes twisted pair met stekkertjes, gewoon Gamma? :P

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 96726 op 15-02-2004 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bovenstaande is wel aardig. Zoveel tekst en er wordt eigenlijk niets relevants gezegd! Chapeau, heren, ongekend hoe entertaining loos geblaat eigenlijk kan zijn. Om weer terug on topic te komen:

- 1024 upload kan wel degelijk gehaald worden (> 100 KB/sec upload effectief), en wordt ook gehaald bij bbned abonnementen; echter, dit gebeurt maar weinig, gezien door mij eerder genoemde feiten
- Ik weet niet precies hoe de zaken er nu voor staan met de bbned capaciteitsproblemen voor InterNLnet verbindingen, maar als deze problemen inderdaad nog bestaan, dan zal je inderdaad nog meer kans hebben dat je de volle 1024 Kb/sec niet haalt, terwijl velen de 512 Kb/sec wel halen

Zullen we de rest van het haantjes-gedrag weer achterwege laten? :)

En ro-maniak2: als je tussen modem <-> IS/RA (met eventueel splitter daar nog tussen) hooguit 1 meter flatcable hebt zitten, dan mag dat je kabelkwaliteit eigenlijk niet negatief beinvloeden. Wil je dat toch uitsluiten: 2 stukjes cat5 bekabeling (van de 8 aders hoef je er slechts 2 gebruiken, gebruik dan wel de matching kleuren, zodat de aders inderdaad om elkaar twisten), een RJ-11 tang en 4 RJ-11 stekkertjes will do the trick. Ik verwacht echter nauwelijks verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 15:38
Bij deze de eerste (en laatste) waarschuwing in dit topic: Grof gedrag, flames & trolls worden direct beloond met een OW vanaf nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij deze de eerste (en laatste) waarschuwing in dit topic: Grof gedrag, flames & trolls worden direct beloond met een OW vanaf nu.
Wat mij betreft zand erover nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks Kryz, ik vermoedde het al. Misschien nog eens in de vakantie, maar 'k laat het er nu maar bij zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 14:49

gjs

Scoobydoobydoo

Goed ik probeer dan maar eens een normale vraag te stellen.
Ik zit er dus over te denken om Surfsnel te nemen. Met name die 8 ip adressen (5 bruikbaar) spreken mij wel aan. En 59,95 is een heel redelijke prijs voor 8192/1024. Dit topic lezende begin ik er toch wel aan te twijvelen. Is het nou echt zo slecht of spreken hier alleen een paar uitzonderingen ? Ik lees ook weinig echte snelheids reports van de laatste paar weken.
Dus wie trekt mij over de streep met wat goeie reports ?
Bestaat er eigenlijk bij Surfnet nog een nieuws groep over Surfsnel ?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

gjs schreef op 15 februari 2004 @ 20:53:
Ik zit er dus over te denken om Surfsnel te nemen. Met name die 8 ip adressen (5 bruikbaar) spreken mij wel aan. En 59,95 is een heel redelijke prijs voor 8192/1024. Dit topic lezende begin ik er toch wel aan te twijvelen. Is het nou echt zo slecht of spreken hier alleen een paar uitzonderingen ? Ik lees ook weinig echte snelheids reports van de laatste paar weken.
Dat er inderdaad weinig snelheidsreports zijn te lezen komt doordat er al een aantal posts terug werd geconcludeerd dat gaan klagen op dit moment niet echt zin heeft omdat er aangekondigd werd door bbned dat er binnenkort genoeg capaciteit zou zijn om te upgraden. Zodra de upgrades voltooid zijn zul je wel weer de nodige snelheidsreports kunnen vinden hier ;)

Ik trek op dit moment een bestand van ftp.surfnet.nl af met zo'n 820/830 KB/s. Dat lijkt me toch geen slechte snelheid.

Testje van de Cistron server (staat buiten surfnet en geeft dus een reële indicatie over dataverkeer over de AMS-IX):
Your current bandwidth reading is:

7.47 Mbps (ATM line rate)

which means you can download at 831.49 KB/sec. from our servers.
Lijkt me ook prima. Of hoge snelheid of lage snelheid nou uitzondering is kan ik op dit moment niet zeggen. Wel weet ik dat ook bij mij de verbinding erg slecht is geweest. Er zijn momenten geweest dat de snelheid niet boven de 100 KB/s kwam. Dat lijkt voor mij dus over te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36743

?

Is mijn tekst weggehaald ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is mijn tekst weggehaald ofzo??
De lange reactie van mij daarop ook :D

Zoals de mod zegt: geen gezeik meer, dus laten we er maar over op houden, het is duidelijk dat we die zaken wat anders zien maar daar hoeven we het topic niet mee te vervuilen. :)
Het blijkt in de praktijk dat de snelheden erg verschillen, zo haal ik maar 100-300 kB/s van ftp.surfnet.nl, maar Nibbles haalt weer veel hogere snelheden.

Maar, het ziet er naar uit dat binnen afzienbare tijd de (mogelijke) snelheidsproblemen verleden tijd zullen zijn, want ook InterNLnet is plan het eaa te gaan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb dus, zoals je in de topic(s) kunt lezen ook best problemen gehad en soms stort de snelheid weer in. Toch zou ik je om een aantal redenen (gematigd) positief adviseren:

- het is, zeker nu het €60,- is, geen slechte prijs voor de snelheid, de hardware, de 8 ipadressen, de popboxen, webspace etc.
- ik weet geen provider die én zo relatief goedkoop is, veel biedt en dan nog betrouwbaar is (al wordt er slecht op individuele klachten gereageerd, er gebeurt wel wat).
- het is dus inderdaad al minder slecht dan een tijd geleden en wordt waarschijnlijk nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De snelheid met m'n 8mbit abo is inmiddels redelijk constant te noemen rond de 4mbit, op zich nog te weinig maar in ieder geval geen zakkers meer. Waar ik nog wel héél erg op hoop is een verbetering van de ping, van een dergelijke verbinding zou je toch wel pings naar Nederlandse servers verwachten die een stuk lager zijn dan de ping van 25 die ik nu gemiddeld haal :(

edit:

Ben wel blij dat nu dan toch de abo-kosten voor bestaande abonnees óók naar 59 euro gaat O+

[ Voor 14% gewijzigd door pagani op 17-02-2004 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"De ping". Altijd mooi. Je bedoelt waarschijnlijk "de latency", de tijd die een pakket erover doet om van de localhost (de machine waarop je de ICMP request (ping) uitvoert) naar de remote host te gaan, en weer terug (round trip time).

Die round trip tijd is onafhankelijk van de bandbreedte ("snelheid") van de verbinding, behalve als de bandbreedte een beperkende factor op het ICMP pakket heeft (namelijk dat de bandbreedte zo laag is dat het pakket opgebroken moet worden in stukjes om verstuurd en ontvangen te worden). Aangezien een gemiddeld ICMP pakket tussen de 32 en 100 bytes groot is, en de meeste verbindingen tegenwoordig wel meer dan 100 bytes per pakket kunnen versturen, is dat laatste niet aan de orde.

Met andere woorden: iedere ADSL verbinding op het SURFnet/InterNLnet netwerk met dezelfde koperlijnkwaliteit (errors op DSL niveau kunnen een negatieve invloed op je latency hebben), hebben dezelfde latency tussen de machine die rechtstreeks aan het modem zit en een remote host (waarbij je alleen kan vergelijken als je naar dezelfde remote host ping requests stuurt, en deze host op dat moment niet overbelast mag zijn). Er is dus geen verschil in latency tussen SURFnet 512/256 en SURFnet 8192/1024 verbindingen.

De latency in dit netwerk wordt voor het grootste deel "veroorzaakt" in het netwerk van bbned. De latency in het bbned domein is afhankelijk van de volgende zaken:

• Fysieke drager, protocol en netwerkelement gebonden overdrachtstijden (de tijd die het duurt om een pakket van een machine over een fysieke lijn naar een volgende machine te brengen, om te zetten naar een ander protocol en weer door te sturen);
• Eventuele congestie op een bepaalde machine (NRP capaciteitsproblemen zijn bijvoorbeeld direct debet aan je latency);
• Interleaving delay, om error correctie effectiever te maken, waardoor je verbinding constanter en stabieler werkt.

De eerste is simpelweg afhankelijk van de hardware en de gebruikte protocollen, de beperkingen daar zijn logisch. De tweede is verklaarbaar, en als dit optreedt moet dit uiteraard opgelost worden. De derde zou anders geconfigureerd kunnen worden, echter dat heeft weer invloed op de stabiliteit van je verbinding. Die keuze wordt door bbned niet gegeven, dus daar ben je aan gebonden.

Voor goede verbindingen over het bbned netwerk wordt algemeen een latency van tussen de 18 en de 25 ms gehaald (met uiteraard wat uitschieters hier en daar).

Punten om in ogenschouw te nemen:

• Hoe verder je "het internet" op gaat met deze latency tests, dus hoe meer hops in je test voorkomen, hoe onbetrouwbaarder je test en hoe minder je weet over welke node/hop je latency op welke mate negatief beinvloedt. Met een traceroute (liefst een mtr) is hier dan nog iets nuttigs over te zeggen, maar dan komen we direct bij het volgende punt;
• Sommige hosts reageren traag op ICMP verkeer, omdat ze het te druk hebben met andere dingen, of helemaal niet, omdat dat ze dat snel vulnerable maken voor DoS attacks (load omhoog door verwerking ICMP requests, router te druk voor "normale" verkeer, al het reguliere verkeer over deze router wordt te traag afgehandeld, of zelfs helemaal niet meer). Dit gedrag kan een ping (en in sommige gevallen een traceroute) compleet nutteloos/onbetrouwbaar maken;
• SDSL werkt via een andere techniek dan ADSL en heeft hierdoor (in vergelijkbare omstandigheden) een veel lagere latency dan ADSL;
• Ik ben niet gezegend met al teveel detailkennis, maar globaal moet bovenstaande wel kloppen dacht ik zo.

Of in het kort: je latency is best okay.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 76345 op 17-02-2004 21:26 . Reden: Typen, moeilijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Juist Kryz, maar ik heb de indruk dat er ergens op dat netwerk (InterNLnet, BBned, SurfNET, or whatever) soms wat fragmentatie optreed.

Maar zo dramatisch is het idd ook weer niet.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 73385 op 25-02-2004 22:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fragmentatie? Dat kan ik me niet voorstellen, op een dergelijk netwerk met die traffic hoeveelheden merk je dat direct. Als er fragmentatie optreedt dan zit dit meestal in de client, namelijk in Windows, waar TCP Receive Windows niet goed geconfigureerd staan, of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarmee doel ik dus op het in stukken moeten hakken van sommige (niet regelmatig) pakketjes :).

Dat is heel wel mogelijk, zonder dat dat extreme gevolgen voor het netwerk zou moeten hebben.

Het valt me ook op dat het allemaal een beetje door een trechter lijkt te gaan bij SurfSnel, maar ja, ik ben niet hun netwerktechnicus, dus ik kan er ook niet over oordelen.

Ik ben benieuwd wanneer dat wij (als bestaande abbonee's) ook 1 mbit upload krijgen, maar dat ligt aan BBNed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet wel wat fragmentatie betekent, wees niet bang. ;) En wat zijn "extreme" gevolgen? Ik kan je vertellen dat ik in het verleden iets dergelijks gezien heb, en wat ik al eerder zei: op een dergelijk netwerk met die traffic hoeveelheden merk je dat direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet wel wat fragmentatie betekent, wees niet bang. En wat zijn "extreme" gevolgen? Ik kan je vertellen dat ik in het verleden iets dergelijks gezien heb, en wat ik al eerder zei: op een dergelijk netwerk met die traffic hoeveelheden merk je dat direct.
Nou dat hij heel soms een pakketje moet fragmenten ondanks de DF flag.

Maar dat komt niet zo heel vaak voor, en daarom blijft de overlast beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je hebt niet helemaal meegekregen wat ik bedoelde. Ik vind het simpelweg slecht dat een verbinding waarvan beweert wordt door de leverancier dat het zo'n beetje het snelste is wat je kan krijgen de latency (of ping, boeit eigenlijk niet echt veel) zoveel hoger is dan bij iemand die het goedkoopste abo van Zon heeft.

De servers die ik bedoelde zijn niet 'ver weg', zelfs bij pingen naar de surfnet servers komt het geheel uit op 25ms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:50
MMm ik denk er ook over om een dergelijke abonnement te nemen.

Nu ik al deze verhalen lees, vraag ik me of het misschien ook modem/router
gerelateerd is.
Is er enige correlatie tussen bepaalde modems/routers die het beter dan wel slechter doen met SurfSnelADSL?
Ik zit zelf te denken om een Asus WL500-g te gebruiken maar ik heb geen idee of dit in 1 keer zal werken, hoogstwaarschijnlijk moet er nog een modem tussen (?).
Oh ja, als je in Groningen woont, gaat het verkeer wat je hebt met SurfNet Groningen dan alsnog via Amsterdan? Of gaat het ergens in Groningen naar de plaats van bestemming.

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
...moet je ff iemand die het heeft in Groningen om een traceroute naar servers vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had er iemand gisterenavond ook een storing ?
Nu ik al deze verhalen lees, vraag ik me of het misschien ook modem/router
gerelateerd is.
Is er enige correlatie tussen bepaalde modems/routers die het beter dan wel slechter doen met SurfSnelADSL?
Nee hoor, dat is onzin. Waar leid jij dat uit af als ik vragen mag ?
Ik zit zelf te denken om een Asus WL500-g te gebruiken maar ik heb geen idee of dit in 1 keer zal werken, hoogstwaarschijnlijk moet er nog een modem tussen (?).
Niet aan te bevelen, dan kun je die extra ip adressen wel vergeten. Bovendien leveren ze totaal geen support op andere routers, en is de CopperJet een mooi ding.
Oh ja, als je in Groningen woont, gaat het verkeer wat je hebt met SurfNet Groningen dan alsnog via Amsterdan? Of gaat het ergens in Groningen naar de plaats van bestemming.
Nee, het gaat via Nijmegen, en daar zit ook een Surfnet knooppunt (net als in Groningen ja) alwaar het zijn weg vervolgt, waarschijnlijk richting Amsterdam ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-07 10:11
mijn surfsneladsl aanvraag voor 2/1 mbit is de deur uit (sinds 2 dagen). En nu maar hopen dat het een beetje snel geregeld is, want eind van de maand loopt officieel m`n chello af :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

In Enschede zit ook een SurfNet knooppunt maar het verkeer gaat vanaf hier eerst naar Nijmegen en dan naar de AMS-IX (Amsterdam dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marteltor schreef op 20 februari 2004 @ 18:24:
mijn surfsneladsl aanvraag voor 2/1 mbit is de deur uit (sinds 2 dagen). En nu maar hopen dat het een beetje snel geregeld is, want eind van de maand loopt officieel m`n chello af :X
Is dat niet een beetje een krappe planning, denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

De snelheid hier is best redelijk en constant. 800kb/s haal je heel af en toe, 550kb/s is meer het gemiddelde. De upload hangt nog steeds rond de 50 kb/s, terwijl al maanden geleden is betaald voor het upgraden naar de 1mbit. Dit is nog STEEDS niet gebeurd en ze kunnen ook niet zeggen wanneer het gaat gebeuren. Beetje triest IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In Enschede zit ook een SurfNet knooppunt maar het verkeer gaat vanaf hier eerst naar Nijmegen en dan naar de AMS-IX (Amsterdam dus).
Hehe... ik wist dat dat zou gaan komen.

Er zit ook een knooppunt in Tilburg, Eindhoven, Utrecht, enz enz :).

Over dat soort knooppunten heb ik het dus ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Anoniem: 76345 schreef op 20 februari 2004 @ 19:21:
[...]

Is dat niet een beetje een krappe planning, denk je?
dat is het ook ja, vandaar die :X :(
* marteltor plant wel vaker slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
offtopic:
't is een beetje laat, na zoveel posts, maar ik zie ineens de lol van je userid heel erg in, marteltor (ik moet grinniken). Leg eens uit??? :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 96726 op 20-02-2004 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Anoniem: 96726 schreef op 20 februari 2004 @ 19:37:
offtopic:
't is een beetje laat, na zoveel posts, maar ik zie ineens de lol van je userid heel erg in, marteltor (ik moet grinniken). Leg eens uit??? :)
offtopic:
veel valt er niet over uit te leggen :P een jongen in de klas (dit is 6 jaar terug) heette peter, dat werd paitor (ook actief @ got), en toen moet ik ook maar tor achter m`n naam. Ik heet geen martel hoor, maar martijn. Blijkbaar vonden ze marteltor het meeste lijken of martijntor oid ;) een groot onzin verhaal dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
offtopic:
Door de uitleg wordt het nog beter.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

Anoniem: 73385 schreef op 20 februari 2004 @ 19:32:
[...]

Hehe... ik wist dat dat zou gaan komen.

Er zit ook een knooppunt in Tilburg, Eindhoven, Utrecht, enz enz :).

Over dat soort knooppunten heb ik het dus ;)...
Voor zover ik weet zou er naast Amsterdam een Internet Exchange zijn in Groningen en Enschede. Of die in Groningen stond op de planning.

Het woord knooppunt is misschien een beetje ongelukkig gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het woord knooppunt is misschien een beetje ongelukkig gekozen.
Idd, maar knooppunt noem ik iig geen Internet Exchange :D....

In Enschede is alleen een linkup naar Duitsland via de UT.

En voor het noorden heeft men wel meer mooie plannen :P...

Edit:
http://www.surfnet.nl/organisatie/netwerk/flash/kaart.html

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 73385 op 20-02-2004 22:12 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 07:38

IvoB

Prutst er rustig op los

Meer mensen last van een storing? De PPP aanvraag wordt niet beantwoord. (Locatie Gouda-Bloemendaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik twijfel dus ook... XS4All ala €39,95 of Surfsnel voor 34,95. Over XS4All hoor je amper negatieve berichten, maar Surfsnel krijgt weer een hoop gezeik over zich heen.

Wat ik me afvraag: hoe loopt het netwerk. thuis -> amsterdam -> nijmegen -> surfnet -> amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-07 13:03
Als ik een traceroute naar t.net bekijk:
thuis -> internl.net gateway -> surfnet -> ams-ix -> t.net

Waar die gateway zich bevindt is de vraag, maar aan de latency te zien blijft al het verkeer binnen de locaties van de ams-ix.

[ Voor 5% gewijzigd door Duck op 22-02-2004 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die gateway zit dus in Nijmegen :).
Wat ik me afvraag: hoe loopt het netwerk. thuis -> amsterdam -> nijmegen -> surfnet -> amsterdam?
Hehe, nee dus.

Thuis - Nijmegen - Surfnet/Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sasquatch
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heeft er iemand (in regio Utrecht) last van een slechte verbinding? Sinds gisteren zit download op zo'n 300-350 kb/sec, 20% packet loss en schommelende pingtijden van 100 tot 250ms.

Als ik bij Ethernet Port Configuration kijk, die ik ook staan (na reboot):

Tx Ok 104874
Tx Collisions 15358

Nogal veel Collisions (15%) Wil dit zeggen dat het met mijn interne netwerk heeft te maken?

Rx is goed:

Rx Ok 139986
Rx Broadcast Packets 72
Rx Error Packets 1

EDIT: Op de switch waren veel collissions te zien bij de router. Na alle plugjes een voor een geprobeerd te hebben, hield de collission op toen ik 1 computer uit de switch haalde. Op deze computer waren helemaal geen programma's actief, heb dus maar even de virusscanner aangezet.

[ Voor 26% gewijzigd door sasquatch op 23-02-2004 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89378

het viel me idd op dat de pings slechter zijn geworden, vaak had ik 20ms maar nu dus al 25ms. Dat heeft o.a mee te maken dat bbned zn verkeer anders regelt, bij kpn hebben bepaalde pakketjes voorrang waardoor de ping lager is. Bbned is meer een zakelijk netwerkboer waar stabieliteit hun sterkst kant zou moeten zijn.

op de zaak zit ik met een planet adsl lijn en een cisco router/modem op 10ms op tweakers.net.

babyxl zou nog beter moeten zijn ivm met lage overboekingen(tenzij ze het netwerk op dezelfde manier als bbned regelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
C:\Documents and Settings\Administrator>ping -f www.tweakers.net

Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=15ms TTL=248
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=16ms TTL=248

Ping statistics for 213.239.154.35:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 15ms, Maximum =  16ms, Average =  15ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
C:\Documents and Settings\Cybarite>ping -f www.tweakers.net

Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=137ms TTL=248
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=24ms TTL=248

Ping statistics for 213.239.154.35:
    Packets: Sent = 4, Received = 2, Lost = 2 (50% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 24ms, Maximum = 137ms, Average = 80ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is natuurlijk belachelijk!!! :( :| |:( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96726 schreef op 23 februari 2004 @ 18:10:
Dat is natuurlijk belachelijk!!! :( :| |:( ;(
Natuurlijk, zeg ik al de hele tijd, maar ik houdt dezelfde problemen hoor.

Niet altijd natuurlijk, maar dit komt regelmatig voor, zoals vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=19 ms TTL=248

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 19ms, Maximum = 19ms, Gemiddelde = 19ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Cybarite,
ik neem aan dat je hier al met surfnet over gebeld hebt? Anders zou ik dat maar doen want het is inderdaad nogal bedroevend.

ik denk niet dat het nuttig is om die ping tijden te posten die gewoon goed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Oke XS4All dus voor mij als ik dit zo allemaal lees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marteltor schreef op 23 februari 2004 @ 18:26:
Cybarite,
ik neem aan dat je hier al met surfnet over gebeld hebt? Anders zou ik dat maar doen want het is inderdaad nogal bedroevend.

ik denk niet dat het nuttig is om die ping tijden te posten die gewoon goed zijn
Aan surfnet ligt dat echt niet, maar aan InterNLnet wel.

Ik heb al zovaak geklaagd maar ik wacht maar af tot ze die upload verhogingen hebben doorgevoerd en alle apparatuur OK zou moeten zijn.

Deze pingtijden heb ik echt bij toeval direct toen ik het bericht van ro-maniak2 las gemeten en gepost.

Maar in andere ping-tests viel het wel mee, niet echt veel packetloss maar maar een latency lager dan 22 ms naar tweakers.net heb ik nog niet echt gehad,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ik kreeg net een brief dat m`n aanvraag nog wel een paar weken kan duren omdat de wijkcentrale capaciteitstekort heeft. Lekker dan, over een week ligt chello eruit. Morgen maar eens bellen of ik nog een maand chello erbij kan nemen. En waarschijnlijk zijn er over een paar weken ook wel betere adsl aanbiedingen...ook maar eens voor bellen naar surfsneladsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik kreeg net een brief dat m`n aanvraag nog wel een paar weken kan duren omdat de wijkcentrale capaciteitstekort heeft. Lekker dan, over een week ligt chello eruit.
Daar kan InterNLnet toch niets aan doen ?
En waarschijnlijk zijn er over een paar weken ook wel betere adsl aanbiedingen...ook maar eens voor bellen naar surfsneladsl
Oh ja ?

Vind je het huidige aanbod nog niet voordelig genoeg dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marteltor schreef op 24 februari 2004 @ 16:33:
ik kreeg net een brief dat m`n aanvraag nog wel een paar weken kan duren omdat de wijkcentrale capaciteitstekort heeft. Lekker dan, over een week ligt chello eruit. Morgen maar eens bellen of ik nog een maand chello erbij kan nemen. En waarschijnlijk zijn er over een paar weken ook wel betere adsl aanbiedingen...ook maar eens voor bellen naar surfsneladsl
Als je dat wil gaan doen, moet je wel eerst de lopende order cancellen. Dat moet je wel doen voordat het capaciteitsprobleem is opgelost, anders gaat het je redelijk wat kosten om te cancellen (note: ik weet niet zeker of het zo werkt bij InterNLnet, dat moet je hen even vragen).

Aangezien je aangaf niet zo goed te kuninen plannen, leek het me handig dit even te melden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73385 schreef op 15 februari 2004 @ 22:39:
[...]

De lange reactie van mij daarop ook :D

Zoals de mod zegt: geen gezeik meer, dus laten we er maar over op houden, het is duidelijk dat we die zaken wat anders zien maar daar hoeven we het topic niet mee te vervuilen. :)
Het is inderdaad duidelijk dat jij er naast zat.
Dit blijft uiterst relevant:
Hoeveel upstream halen jullie nu....oh gemiddeld 92 kbyte/sec...conclusie, nou dat is niet bepaald 1024kbps minus overhead. Het is nog minder (het is 920kbps) ...en dat komt wellicht door de techniek, de modems en de lijnen. In een topic over surfsnel een zeeer relevante vraag en conclusie. Dat jij die conclusie al eerder getrokken had, geeft je twee opties: "zwijgen uit verveling" of "behulpzaam antwoorden".

Jouw keuze: "mijn vraag en conclusie als waardeloos kwalificeren" is geen legitieme optie. Bij 1024 kbps up hoort nu eenmaal een praktische snelheid van zo'n 108 Kbyte/sec. Dat halen de mensen met 1024 down namelijk ook.

Ik ben geenzins van plan dit topic met bijzaken te vullen...maar als de moderators toestaan dat de ene forummer de andere forummer onterecht lastig valt over wat wel of niet een terechte vraag is, en hem vervolgens ook nog door een edit een onterecht laatste woord gunnen, moet ik helaas zelf even over mijn toetsenbord roffelen ;) Wat mij betreft is hiermee de kous af, ik zal niet meer reageren. Het laatste woord heb je nu met mijn toestemming. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Anoniem: 73385 schreef op 24 februari 2004 @ 19:11:
[...]

Daar kan InterNLnet toch niets aan doen ?

[...]

Oh ja ?

Vind je het huidige aanbod nog niet voordelig genoeg dan ?
Ik heb ook niet gezegd dat InterNLnet er wat aan kan doen...als jij dat eruit op maakt; sorry. En over de actie, het is natuurlijk een hele mooie actie, maar als demon over week komt met gratis modem en installatie dan zou ik liever daarvoor gaan ;)
Maar ik laat m`n order gewoon staan en ga morgen met upc bellen voor een extra maand chello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zie dat ik niet de enige ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook niet gezegd dat InterNLnet er wat aan kan doen...als jij dat eruit op maakt; sorry.
Ik maak dat er niet uit op, maar ik neem aan dat je zelf wel snapt dat deze thread alleen bedoeld is voor relevante posts. :>

"Lekker dan, m'n schoonmoeder is dood."

Heeft minstens zoveel waarde in dit topic.

Begrijp je wat ik bedoel ? :)
En over de actie, het is natuurlijk een hele mooie actie, maar als demon over week komt met gratis modem en installatie dan zou ik liever daarvoor gaan
Zeker :).

Maar dan hoef je daarvoor niet te bellen naar de aanbieder van SurfSnelADSL, toch ?

Ook lijkt het me sterk dat het actieaanbod in die paar weken ineens drastisch zou veranderen tov nu.

Maar ik begrijp natuurlijk dat je met dit soort opmerkingen InterNLnet een beetje wilt prikkelen om alles net even wat voordeliger te maken >:)....

Ik wens je veel succes daarbij, helaas is een deel van de huidige abbonee's al verrast door een plotselinge verandering in het beleid rond hun actie, waardoor zij voor vele euro's buiten de boot vielen :X...

Wat dat betreft zie ik ze er wel voor aan :D...
Maar ik laat m`n order gewoon staan en ga morgen met upc bellen voor een extra maand chello.
Precies, een beetje krokodillentranen he ;).

Chello zit vast wel te wachten op iemand die een maand langer betaalt :9, dus er kan je weinig gebeuren als je dit gewoon doet denk ik :).
ik zie dat ik niet de enige ben
Spreek voor jezelf.

Als je zo graag wilt blijven dreinen staat mijn mailbox voor je open, om je een verdere vernedering te besparen.

Veel plezier met je OW :O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
offtopic:
[quote]"Lekker dan, m'n schoonmoeder is dood."

Heeft minstens zoveel waarde in dit topic.

Begrijp je wat ik bedoel ?[/quote]

Ik begrijp het, maar toch vind ik dat mijn bijdrage toch iets meer ontopic was ;) Chello een maand extra is overigens gelukt. Waar gaat inhemelsnaam dat met die OW voor FitFaticus over :?

[ Voor 9% gewijzigd door marteltor op 25-02-2004 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
Op dit fragment doelde ik:

quote:
ik kreeg net een brief dat m`n aanvraag nog wel een paar weken kan duren omdat de wijkcentrale capaciteitstekort heeft. Lekker dan, over een week ligt chello eruit.

Denk nog eens goed na. Wat heeft die laatste zin met de problemen rond SurfSnel te maken ?

Niks, maar dat wilde je vast ook niet pretenderen :). Echter, als je zo praat als "Lekker dan", en "Nou mooi" etc. wekt dat een negatieve beeldvorming, terwijl het (overigens idd vervelende) feit dat jij nu ondervindt niet verwijtbaar is aan InterNLnet.

Die Fitfaticus deed dat eerder ook, maar toen ging het over iets offtopics waarop hij het antwoord nota bene gewoon in een ander, daarvoor bestemd centraal topic kon terugvinden.

Hij verbond aan dat antwoord echter al gauw een (negatieve) conclusie, terwijl InterNLnet daar helemaal niets aan kan doen; zoals ook te herleiden valt uit dat bewuste centrale topic.

Ik wijs mensen hierop om het niveau in deze thread een beetje op peil te houden. We zitten hier om problemen met SurfSnelADSL op te lossen - niet om loos te klagen , en als er eens een keer iets positiefs gebeurt meteen euforisch te zijn. Dat heb ik nu al een paar keer zien gebeuren, en is niet bevorderlijk voor de objectiviteit in deze thread.

Dat heeft weer als gevolg dat InterNLnet de échte problemen minder serieus zal nemen, en zo schieten we dus geen steek op.

Voortaan verwijs ik naar deze post als iemand zich weer persoonlijk aangevallen voelt, zodat de moderators niet wéér in moeten grijpen. :)

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 73385 op 25-02-2004 20:05 . Reden: whehe :D quotes binnen de offtopic tag werken niet.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

quote:
ik zie dat ik niet de enige ben

Spreek voor jezelf.

Als je zo graag wilt blijven dreinen staat mijn mailbox voor je open, om je een verdere vernedering te besparen.

Veel plezier met je OW
Gebiedende wijs kun jij je niet veroorloven in mijn bijzijn.
Ik spreek voor mezelf en wijs daarbij naar het feit dat je ook anderen vermoeit met je vreemde dyslogica.
Jij mij vernederen? Fysiek, verbaal, sportief en intellectueel niet haalbaar voor jou.
Jezelf vernederen, dat lukt aardig. Inmiddels hebben meer dan tien onafhankelijke personen over mijn schouder vastgesteld dat je vreemd aan het doen bent. Tel daarbij op de weerstand op je verhaaltjes in dit topic en ik hoef in jouw schoenen niet lang na te denken: dat wordt een nieuwe nick reggen en schoon beginnen.

OW? Moet ik maar weer bedenken dat dat waarschijnlijk "onderwerp" betekent?? Praat geen raadselen, meisje. Ookal sluit dat mooi aan bij je andere postings.

Aan de mods: het moge duidelijk zijn dat het op de man katten weer begint bij:
"om je een verdere vernedering te besparen."
Ontopic / offtopic ge-edit begrijp ik wel. Maar het zou fijn zijn als jullie je je ook even bogen over hetgeen waar ik voor strijd: "dat men niet lastig gevallen wordt door iemand die op basis van geen en slechte redeneringen continue andermans posts tot onzinnig verklaart." Dat doel mag dan offtopic zijn, je zou het ook in ieder topic elementair kunnen noemen.

Stellen jullie dat ook vast dan zou daar best een maatregel aan kunnen kleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Fitfaticus deed dat eerder ook, maar toen ging het over iets offtopics waarop hij het antwoord nota bene gewoon in een ander, daarvoor bestemd centraal topic kon terugvinden.
geen actuele gegevens en te vaak alleen downstreamcijfers.
Hij verbond aan dat antwoord echter al gauw een (negatieve) conclusie, terwijl InterNLnet daar helemaal niets aan kan doen; zoals ook te herleiden valt uit dat bewuste centrale topic.
Een conclusie is niet negatief of positief, maar objectief. Dat jij niet kunt lezen en denkt dat ik internl iets kwalijk neem is je eigen domheid. Ik stel nogmaals 100% terecht dat 1024 geen 1024 is maar 920. En dat blijft jammer. Wat de reden ook moge zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebiedende wijs kun jij je niet veroorloven in mijn bijzijn.
Ik spreek voor mezelf en wijs daarbij naar het feit dat je ook anderen vermoeit met je vreemde dyslogica.
Dat is jouw mening, het zou wel eens kunnen zijn dat de feiten anders zijn.
OW? Moet ik maar weer bedenken dat dat waarschijnlijk "onderwerp" betekent?? Praat geen raadselen, meisje. Ookal sluit dat mooi aan bij je andere postings.
Allereerst ben je bij je registratie hier op GoT akkoord gegaan met de verplichting tot het lezen van de FAQ.

Daar staat in wat OW betekent. Je zal er gauw in de praktijk achter komen.

Mijn redeneringen zijn volkomen logisch. Tot nog toe ben je er niet in geslaagd om enig defect aan mijn logica aan te geven.

Voor de rest ga ik niet verder in op je trolls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ALS JULLIE NU NIET KAPPEN MET DIT KINDERACHTIGE GEZEUR dan zal ik zo kinderachtig zijn om een modje te vragen kinderachtig tegen jullie te doen.

Ok? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maak je geen zorgen ro-maniak, dat is al gebeurd :).

Ik was trouwens niet degene die de discussie weer oprakelde na dagen van stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de rest ga ik niet verder in op je trolls.
"Voor de rest" of "verder"? Wat wil je nou?

Ga je er niet op in? Jij hebt geen keus, je bent niet bij machte erop in te gaan.
Sorry, Ro-maniak, nu stop ik echt, wat ze ook moge bazelen hierna. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

Ik heb gisteren de eerste factuur na de prijswijzigingen voor bestaande klanten gekregen. Hierop is al de EUR 59,- per maand voor een het 'Maximaal' abonnement verwerkt. Valt me toch wel mee dan. De loze beloftes van BBned over snelheidsverhogingen kon BBned zelf niet waarmaken. Gelukkig laat InterNLnet wel zien dat ze haar beloften nakomt.

Achteraf valt 2 maanden een bedrag van EUR 10,- teveel betalen wel mee. Ik was al een beetje bang dat deze prijsverlaging pas echt zou doorgevoerd worden na de werkelijke snelheidsverhogingen.

Laten we (zoals al eerder gezegd) die snelheidsverhogingen voorlopig maar even afwachten voordat mensen weer verder gaan met klagen. Dat er capaciteitsproblemen zijn op dit moment moge duidelijk zijn. Dat er mensen zijn die niet aangesloten kunnen worden geeft al aan dat die capaciteitsproblemen wel serieus genomen worden. Nog anderhalve maand en het zou voorbij moeten zijn :)

Topicstarter
Ik vind het ook schappelijk dat we gelijkgetrokken zijn in prijs met nieuwe abonnees.

Anoniem: 36743 schreef op 25 februari 2004 @ 22:39:
Ga je er niet op in? Jij hebt geen keus, je bent niet bij machte erop in te gaan.
Sorry, Ro-maniak, nu stop ik echt, wat ze ook moge bazelen hierna. ;)
Volgens mij kwam jij een paar dagen geleden al met een "comeback" (die te lame voor woorden was), waarin je afsloot dat Cybarite toen al het laatste woord mocht hebben. Wil je je misschien eens aan je woord houden? Dit slap gelul begint behoorlijk te irriteren.

Anoniem: 76345 schreef op 26 februari 2004 @ 08:17:
[...]

een "comeback" (die te lame voor woorden was),.
Waar baseer je dit op kryz....en waarom denk je dat je dit mag zeggen zonder argumentatie? Als uitleg teveel werk is, moet je niet posten!
Zo help je niet het offtopic gelul te stoppen, je gaat er zelf mee verder.

Ik vraag je met klem goed te kijken naar hoe dit ontstaan is, welke houding cyb aannam terwijl/nadat ik een legitieme vraag stelde en een legitieme conclusie trok.
Kijk ook even naar de houding tav andere posters.

Voor de rest heb je gelijk, ik had me aan me woord moeten houden. Ik werd echter getriggerd door het feit dat Cyb weer verder ging met anderen lastig vallen.

Ik heb gisteren de eerste factuur na de prijswijzigingen voor bestaande klanten gekregen. Hierop is al de EUR 59,- per maand voor een het 'Maximaal' abonnement verwerkt. Valt me toch wel mee dan. De loze beloftes van BBned over snelheidsverhogingen kon BBned zelf niet waarmaken. Gelukkig laat InterNLnet wel zien dat ze haar beloften nakomt.

Achteraf valt 2 maanden een bedrag van EUR 10,- teveel betalen wel mee. Ik was al een beetje bang dat deze prijsverlaging pas echt zou doorgevoerd worden na de werkelijke snelheidsverhogingen.
Zeker, dat is een mooie actie van InterNLnet, geheel onverwacht.
Laten we (zoals al eerder gezegd) die snelheidsverhogingen voorlopig maar even afwachten voordat mensen weer verder gaan met klagen. Dat er capaciteitsproblemen zijn op dit moment moge duidelijk zijn. Dat er mensen zijn die niet aangesloten kunnen worden geeft al aan dat die capaciteitsproblemen wel serieus genomen worden. Nog anderhalve maand en het zou voorbij moeten zijn
You read my mind. :)

@Kryz:
Gewoon niet op hem reageren :O.

@Mods:
Mijn vingers jeuken om de heer Fitfaticus eens goed te woord te staan, maar ik verwacht actie van een capabele mod hier, dus ik ga niet op hem in, terwijl hij verder strooit met insinuaties en valse beschuldigingen. Geef AUB duidelijkheid of ik op hem mag reageren of pak hem zelf aan.

@mods...
Laat je geen zand in de ogen strooien, Cyb heeft inhoudelijk allang verloren en speelt nu het spel van "niet meer reageren", alsof het een vrijwillige keuze is,
ze heeft gewoon geen weerwoord meer.

Aan jullie de taak om haar niet in deze zijstraat te laten ontsnappen.

Hier even een citaat van een andere website. Ik denk dat het marteltor betreft:

"martijn: in het surfsneladsl topic heb je gelijk hoor fitfaticus!"

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 36743 op 26-02-2004 14:11 ]

• marteltor
wat ik nog over dit stomme gel*l wil zeggen is dat het allemaal onzin is en dat het nou eens ff echt afgelopen moet zijn. Cybarite stelt voor om het er niet meer over te hebben (uitstekend plan!), alleen ga dan niet nog 'tussen neus en lippen door' met je beschuldigingen over fitfaticus ('terwijl hij verder strooit met insinuaties en valse beschuldigingen'). Ook wel grappig dat jij mij wijst op een offtopic reactie waarna iemand anders er nog wat aan heeft. ('Dat er mensen zijn die niet aangesloten kunnen worden geeft al aan dat die capaciteitsproblemen wel serieus genomen worden. Nog anderhalve maand en het zou voorbij moeten zijn').
Hetzelfde eerste geldt ook voor Fitfaticus ('nu stop ik echt, wat ze ook moge bazelen hierna'). Stop dan ook...
Ook het geblaat over 'wacht maar hij krijgt een OW' hangt me de keel uit, je bent geen mod en wie weet vindt die mod dat jij die OW krijgt! (de persoon voor wie dit is weet dat het voor hem/haar is).

Als jullie je nou eens aan jullie belofte gaan houden, en braaf: :X dan is dit topic een stuk leefbaarder ;)

fitfaticus, dat was ik, ik postte het niet op GoT omdat ik niet weer deze onzinnige discussie op gang wou brengen. Blijkbaar heeft het niet veel geholpen...

[ Voor 3% gewijzigd door marteltor op 26-02-2004 17:45 ]

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dicht voor overleg, ik denk dat sommige mensen binnenkort mail krijgen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Het Grote SurfSnelADSL-topic, deel 3
Hier verder :)

[ Voor 81% gewijzigd door intoxicated op 27-02-2004 10:41 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.