Toon posts:

HD rpm 7200 met koeling??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een IBM 18,0 GB 7200 rpm kopen,

Is een harddisk koeler dan noodzakelijk???

Kan iemand dat mij vertellen.

Mzzls,

MaV

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

het is geloof ik altijd wel aan te raden om dat te doen. Langere levensduur van je schijf als hij wat frisser blijft.
Als je verder een goeie case-koeling hebt is het misschien minder noodzakelijk, maar als ik jou was zou ik het wel doen (trouwens..wel veel extra herrie als je nog niet veel fans erin hebt)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:28

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb een 13,5Gb 7200prm en die wordt niet bepaald heet.

Verwijderd

Ik heb 2 20 GB IBM Plutos, beide zonder extra cooling (nou ja, een kastfan blaast ernaar toe...) kan dit kwaad? (ze worden wel warm....)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Een tijdje geleden heeft Cooler Master de CoolDrive op de markt gebracht.
Dit is een koelprofiel van 5,25" breed, waarin een 3,5" drive past.
Aan de voorkant zitten twee (erg stille) fannetjes die lucht langs de vinnen blazen.

Ik heb er twee (ze kosten ongeveer 5 a 6 tientjes) en de temperatuur van de drives die erinzitten is aardig gezakt naar mijn idee. Misschien gewoon wishful thinking, maar ik merk wel een temperatuurdaling.
Als ik eens tijd heb, zal ik wel een testje opzetten. (heb ik nu ff geen zin in, eerst moet mijn comp weer helemaal in orde zijn.)
Kaj.

Verwijderd

Just cooler heeft een koeler voor 20 piek die je aan de onderkant vd HD kan schroeven.
Ik heb nooit de tempdaling gemeten maar zal wel goed zijn :P

Verwijderd

Kost alleen maar weer extra geld en verhoogt het geluidsniveau van je systeem. Die gebakjes worden nou ook weer niet zo warm, dat je er meteen weer van die gare coolers tegenaan moet gooien.
Pagina: 1