SMART failure...

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• X-Terminator187
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05-2025
Hallo,

Ik krijg al een tijdje deze melding als ik de computer opstart:
SMART Failure Predicted On Primary Master : MAXTOR 5T060H6
Warning: Immediately back-up your data and replace your hard disk drive.
A failure may be imminent.

En soms wordt de harde schijf niet eens gedetecteerd bij het opstarten. Pas na een paar resets of het even loskoppelen van de HD doet ie het dan weer.
Het vreemde is dat de schijf het verder gewoon uitstekend lijkt te doen, ook het programma PowerMax van Maxtor geeft geen fout aan. Ik heb de gegevens al gebackupped en een low level format uitgevoerd, maar dat hielp niets.
De schijf is zo'n 3 jaar oud en er zit nog tot september dit jaar garantie op. Maar als je garantie wil claimen moet het PowerMax programma wel een foutcode geven, wat dus niet het geval is.
Zijn er mensen die ditzelfde probleem hebben gehad en hier een oplossing voor hebben? Kan ik onder deze omstandigheden toch garantie claimen bij Maxtor?
Zou het kunnen dat SMART ten onrechte een fout aangeeft?

Willen zij die bezwaar hebben tegen deze post nu spreken of voor altijd zwijgen. Specs

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 11:22
Daar is SMART juist voor, om voortijdig jouw te waarschuwen op defecte HD.

Als SMART dat aangeeft, zal ik als ik jouw was alle data backuppen. Lijkt me sterk dat SMART foute indicatie geeft.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Claimen bij Maxtor kan altijd, een mail naar hun support met wat er aan de hand is zorgt voor een reactie waar je wat aan hebt. Prima lui daar.

ARME AOW’er

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik had ook een SMART predicted faillure op een 30gig, ik kreeg een splinternieuwe terug!

Powermax moet toch wel een code genereren aangezien die ook de smart status check, dus ik zou zeggen probeer dat eens met een koude start.

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Ik heb ook een vreemd probleem met mijn hdd en powermax geeft ook niks aan.

Heb nu al een andere hdd gekocht en hoop nu dat de ander het snel gaat begeven want het is een waardeloos probleem wat ie maar af en toe doet.

Maar zo bij jou geeft je SMART het aan dus zou ik hem terug sturen.
Als hun de schijf meerdere malen testen valt ie bij hun ook wel door de mand :)

Verwijderd

Ik heb het hier met een 20gig gehad. Ook een paar keer gehad dat hij niet gedetecteerd was, duurde soms een hele tijd voordat hij begon met het opspinnen.
Jammergenoeg was de garantie een maand verlopen :(

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:19
Ik heb 2 Maxtor harddisks gehad, deze beide in 3 maanden tijd kapot. Smart errors, maar uiteraard gaf dat programma van Maxtor zelf geen foutcode. Na de tweede ben ik ermee opgehouden (garantie claimen) en ben ik gaan zoeken naar een fatsoenlijk schijfje. Nu al zo'n 1,5 jaar tevreden met Western Digital.

Mijn ervaring met Maxtor: zonder foutcode gingen ze me niet helpen. En geloof me, al mijn data was na een maand weg... (back-ups gemaakt uiteraard).

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:20
Je kunt toch ook op het RMA-formulier de Smart-code failure doen , dacht ik :?

• X-Terminator187
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05-2025
DutchCommando schreef op 15 februari 2004 @ 00:30:
Ik heb 2 Maxtor harddisks gehad, deze beide in 3 maanden tijd kapot. Smart errors, maar uiteraard gaf dat programma van Maxtor zelf geen foutcode. Na de tweede ben ik ermee opgehouden (garantie claimen) en ben ik gaan zoeken naar een fatsoenlijk schijfje. Nu al zo'n 1,5 jaar tevreden met Western Digital.

Mijn ervaring met Maxtor: zonder foutcode gingen ze me niet helpen. En geloof me, al mijn data was na een maand weg... (back-ups gemaakt uiteraard).
Ik heb eigenlijk altijd Maxtor schijven gehad en nog nooit problemen mee gehad, tot nu dan. Ik heb op het moment 3 Maxtors HD's in m'n systeem waarvan er dus een die melding geeft, ik hoop dat het bij die ene blijft, want ik wil m'n andere twee (80GB + 120GB) niet kwijt.
Termi schreef op 15 februari 2004 @ 02:11:
Je kunt toch ook op het RMA-formulier de Smart-code failure doen , dacht ik :?
Ja, maar dan heb je dus een SMART foutcode nodig. Maar het programma van Maxtor geeft geen foutcode.

Willen zij die bezwaar hebben tegen deze post nu spreken of voor altijd zwijgen. Specs

Verwijderd

X-Terminator schreef op 15 februari 2004 @ 12:27:

[...]

Ja, maar dan heb je dus een SMART foutcode nodig. Maar het programma van Maxtor geeft geen foutcode.
Dan zet je op het RMA-formulier dat de HD niet meer herkend wordt, dan heb je geen code nodig :)

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Had 3 weken terug ook een Maxtor 740 van 60 GB die smart failures gaf
powermax gaf ook een foutmelding
bij aanmelden van RMA kan je ook 'SMART Faillure' aangeven en dan heb je dacht ik geen powermax code nodig hoor

gisteren nieuwe HD teruggekregen ^_^ Diamond Max Plus 9 80 GB (opgestuurde was 60 GB)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Pagina: 1