Toon posts:

[XP] Generic text only printer over RS232 *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gegevens:
-Windows XP
-speciale printer aangesloten op RS232
-Gebruikte driver : standaard Xp Generic/text only

Vraag:
Is het mogelijk met XP in de RS232 configuratie bepaalde ASCII codes door andere te vervangen ? (ik dacht dat het bij win98SE wel mogelijk was).
Het gaat hier dus NIET over de escape sequences die men voor of na iedere print kan sturen.
Indien niet mogelijk in de RS232 configuratie , zou een alternatief ,printer text only driver , met toegang tot vetaaltabellen de oplossing kunnen zijn, weet iemand of deze bestaan ?

Eewige dankbaar voor iedere hulp. (da's lang)

regards.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:31

momania

iPhone 30! Bam!

OS even in de titel gezet, volgende keer zef even om denken aub.
Zie: Windows Operated Systems - Policy

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik me niet vergis kon je "vroeger" onder DOS je ASCI-tabel wel vervangen. Ik kan me niet herinneren dat er sinds windows in functionaliteit van DOS commando's is ingeboet.....volgens mij moet dat nog allemaal werken.
Dus zoek eens op DOS help met google, die moet ergens on line staan. Dnek dat je dan je ASCI-codetabel zo veranderd hebt, en bijbehorende codes ook.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Met dank aan THE_EAGLE , voor het snelle antwoord.

Bedoel je , een andere codetabel kiezen? of wijzigingen in een bestaande codetabel aanbrengen ?

Momenteel gebruik ik us ansi 1252 , als ik daar wijzigingen zou in aanbrengen vrees ik dat het invloed kan hebben op andere (dos) programmas wat display aangaat .

Als het al lukt om de tabel te wijzigen kan ik mogelijks voor die poort met een copy werken.

Enig idee over de structuur van een code-tabel ? wijzigingen zijn dan mogelijk met een hex-editor veronderstel ik.

Nogmaals dank voor alle hulp .

Regards.