Toon posts:

Piepende minolta dimage xt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een minolta dimage xt (digitaal) gekocht.
Heel fijne camera, ultradun, goede kwaliteit, alles in orde dus maar
als ik hem oplaadt maakt hij een piepend geluid, niet echt hevig gepiep maar meer een soort ruis.

Het is mijn eerste digitale camera, dus ik weet niet of dit kwaad kan of niet?
Gebeurt dit dus wel meer bij het opladen van batterijen of weten jullie hier misschien meer van.

Bedankt alvast

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Als je met een scope naar het voltage op de lijn gaat kijken, dan zul je een hoogfrequente signaalcomponent zien (toevallig gisteren nog gezien op een laadcircuit). Ik gok dat dat via een of ander onderdeel hoorbaar wordt.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hillie schreef op 14 februari 2004 @ 13:45:
Als je met een scope naar het voltage op de lijn gaat kijken, dan zul je een hoogfrequente signaalcomponent zien (toevallig gisteren nog gezien op een laadcircuit). Ik gok dat dat via een of ander onderdeel hoorbaar wordt.
klopt; acculader van m'n nikon 5000 maakt ook een geluid. Erg irritant als ie naast je bed op het nachtkastje ligt op te laden.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Klopt zelfde 'probleem' hier met dimage Xt lader. Kan geen kwaat maar is wel erg vervelend dat geluid. Laad hem nu op in andere kamer. En ben blij dat hij zo snel vol is ;)

Katten staan er ook van te kijken als je camera in oplader zet ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
mja, nu ik weet waar het aan ligt, hoef ik niet meer ongerust te zijn.
het kan dus niet echt kwaad

bedankt voor de snelle reactie

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 20:48
'k heb het ook met de lader van m'n Nokia 6310i idd best irri als je probeert te slapen..

• JaWa
  • Laatst online: 05-02 22:57

JaWa

zie hier een icon

Lol

Dit probleem ervaar ik ook. Echt super irri ik had eerst de oplaad punten afgeplakt zodat hij wel mooi in zijn cradle kon staan. Als ik hem wilde opladen dan haalde ik de baterij eruit en stopte deze los in de oplader (trouwens als je de baterij los erin stopt laadt hij sneller op ipv de hele camera in de craddle).

Nu stop ik gewoon de hele camera in het bakkie.. en idd ik ben blij dat hij snel opgeladen is. alleen jammer dat je de pics niet via het bakkje eraf kan halen.

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
JaWa schreef op 14 februari 2004 @ 14:20:
Lol

Dit probleem ervaar ik ook. Echt super irri ik had eerst de oplaad punten afgeplakt zodat hij wel mooi in zijn cradle kon staan. Als ik hem wilde opladen dan haalde ik de baterij eruit en stopte deze los in de oplader (trouwens als je de baterij los erin stopt laadt hij sneller op ipv de hele camera in de craddle).

Nu stop ik gewoon de hele camera in het bakkie.. en idd ik ben blij dat hij snel opgeladen is. alleen jammer dat je de pics niet via het bakkje eraf kan halen.
Dat hadden ze eigenlijk nog wel even kunnen fixen idd. Maar ach, ben al blij dat hij zo op geladen kan worden :) Accu d'r uit is toch weer een handeling extra. En ik twijfelde tussen deze en een A70 maar dat ge-etter met batterijen had ik echt geen zin in ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 13:41:
Ik heb sinds kort een minolta dimage xt (digitaal) gekocht.
Heel fijne camera, ultradun, goede kwaliteit, alles in orde dus maar
als ik hem oplaadt maakt hij een piepend geluid, niet echt hevig gepiep maar meer een soort ruis.

Het is mijn eerste digitale camera, dus ik weet niet of dit kwaad kan of niet?
Gebeurt dit dus wel meer bij het opladen van batterijen of weten jullie hier misschien meer van.

Bedankt alvast
Hoi Zolex.

Kan ik in contact met je komen (mail) ik ben van plan om ook de DImage Xt te kopen? Ik zou graag wat fotos van je willen bekijken als dat kan? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 22:44:
[...]

Hoi Zolexx.

Kan ik in contact met je komen (mail) ik ben van plan om ook de DImage Xt te kopen? Ik zou graag wat fotos van je willen bekijken als dat kan? :)

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Voor mensen die foto's zoeken van een bepaalde camera, ik ga altijd naar http://www.pbase.com .

Ik heb zelf een Minolta Dimage X20 gehad en was ZEER tevreden over het gebruik van dit toestel en de fotokwaliteit is ook niet zo slecht als mensen je willen doen geloven soms. "Eeeeek, dat ding heeft een aparte lensmechanisme, dat ken ik niet, dat is eng, dat werkt vast niet goed, koop maar een Canon Ixus, etc. etc."

[ Voor 64% gewijzigd door Stereotomy op 09-05-2004 22:56 ]

Alors.

• HunterPro
  • Niet online
www.dpreview.com doet het zelfde grapje, even naar gallery gaan :)
Pagina: 1