Bios verandert de instellingen zelf?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Goei middag,

Heb hier ff een raar iets mee gemaakt, Die bios verandere de instellingen ZELF,
Hoe? Was niks aan de hand, opeens spontane vastlopen (oke kan gebeuren) comp opnieuw gestart sloefg die weer vast, Starte comp weer opnieuw op kreeg ik opeens et bootscreen van asus te zien terwijl ik dat uit had gezet, Dus ik ff kijken in de bios was alles verandert. (et gaat hier om een ASUS P4P800,
Hoe kan dit gebeuren? Ik had hievoor ook een ASUS P4P800 en daarvan was die bios ook naar de maan gegaan, Nu heb ik een nieuwe en dan krijg je dit. Dit is gewoon niet goed want dat mag helemaal niet gebeuren. iemand ervaarng mee gehad?

Blaad

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Vaak gebeurt het als een systeem vastloopt dat na een reboot het BIOS-scherm te voorschijn komt. Is een standaard iets bij ASUS trouwens. Lees daar je handleiding maar eens op na.

Het probleem ligt daarom waarschijnlijk ergens anders. Verkeerde drivers, een verkeerde installatie, noem maar op.

ARME AOW’er

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Het lijkt erop dat je bios gereset is. Kijk eens of je batterijtje nog het goede voltage levert.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

Asus heeft een techniek in z'n mobo's zitten dat bij een vastloper tijdens de boot de bios wordt teruggezet naar de standaar instellingen, niets om ongerust over te zijn. dit hoort zo :)

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
damster schreef op 14 februari 2004 @ 14:18:
Asus heeft een techniek in z'n mobo's zitten dat bij een vastloper tijdens de boot de bios wordt teruggezet naar de standaar instellingen, niets om ongerust over te zijn. dit hoort zo :)
Oke hij doet et weer goed maar et was toch raar, de snelheden wat ik had overgeclockt stond ook op standaart weer alleen de snelheden waar ik em op gezet heb dat gaf die wel aan. :S maar ja bedankt in ieder geval :)

Blaad