[Win2k3/WinXP] In domein gebruikt pc lokale instelling niet

Pagina: 1
Acties:

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 11:50
Fijn dat je op dit topic hebt geklikt :>

Mijn situatie:

Ik heb een Windows 2003 Standard server met AD
- Vrijwel default install (alleen wizard doorlopen voor AD etc.)
- User aangemaakt 'User1' die in de groepen:
Administrator/Domain admins/Users

Ik heb een Windows XP Pro client
- Domein gejoined met deze pc, ingelogged met username User1 etc.

Wat is nu het probleem?

Ik kan op de client geen instellingen van het start menu wijzigen (bijv kleine iconen) Ik kan het wel kiezen, op op klikken, maar hij voert nix door

Idem voor Configuratie scherm: omdat ik een hekel heb aan de XP layout, wil ik 'klassieke weergave' gebruiken, maar wanneer ik daar op klik doet hij niets

Ook bij 'Mapopties' wil ik graag extensies tonen/hidden files laten zien,
ook hier kan ik alles kiezen, apply/ok gebruiken, maar gebeurt er niets

voor de duidelijkheid:
-De windows2003 server is vrijwel default (geen rare policies ofzo zelf gezet)
User1 is bij de AD users in de groepen: Administrators/Domain admins ingedeeld

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En wat is de reden dat je je User1 in de Administrator en Domain Admin groep zet van je AD?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• stfn345
Omdat ik die user lokaal op alle pc's admin wil hebben en die wil ik als admin overal hebben

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 13:38

Tags NL

Harmful or Harmless?

RaZoRhEaD schreef op 14 februari 2004 @ 13:32:
Omdat ik die user lokaal op alle pc's admin wil hebben en die wil ik als admin overal hebben
Daarvoor is Domain Admin al voldoende, bij het plaatsen van een computer in een domain wordt de groep Domain Admins automatisch toegevoegd aan de locale Adminstrators groep van een computer... Maar dit terzijde want dit lijkt me niet echt de oorzaak van het probleem..

Je hebt niets geconfigureerd aan policy's, alles is nog default in het domain? Je had geen local policy op je XP client staan of een securws.inf geladen?

https://powershellisfun.com

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maak eens een test OU aan en forceer classic startmenu en Classic theme, zet die PC + user in die groep.
Controleer en desnoods forceer met gpupdate de doorvoer van je test policy, als je theming is aangepast schakel je ook Theme service uit via een policy.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• stfn345
-={Fred_Perry}=- schreef op 14 februari 2004 @ 13:45:
[...]

Daarvoor is Domain Admin al voldoende, bij het plaatsen van een computer in een domain wordt de groep Domain Admins automatisch toegevoegd aan de locale Adminstrators groep van een computer... Maar dit terzijde want dit lijkt me niet echt de oorzaak van het probleem..

Je hebt niets geconfigureerd aan policy's, alles is nog default in het domain? Je had geen local policy op je XP client staan of een securws.inf geladen?
Die administrators group had ik al weggehaald, had me net al domain admin alleen gemaakt, maar oko dat helpt niet.

En nee ik heb geen policies geladen (Ter info, gisteren de server opnieuw installed, was een Win2k server) Is nu dus een win2k3 server (geen upgrade, nieuwe install)

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 13:38

Tags NL

Harmful or Harmless?

RaZoRhEaD schreef op 14 februari 2004 @ 13:50:
[...]

Die administrators group had ik al weggehaald, had me net al domain admin alleen gemaakt, maar oko dat helpt niet.

En nee ik heb geen policies geladen (Ter info, gisteren de server opnieuw installed, was een Win2k server) Is nu dus een win2k3 server (geen upgrade, nieuwe install)
Heb je nog een client staan om dit mee te testen, het lijkt haast wel een lokaal probleem van de Windows Xp client zelf. Default wordt er namelijk niets ingesteld waardoor je niet van Xp naar Classic mode zou kunnen gaan, hetzelfde geldt ook voor de explorer instellingen...

https://powershellisfun.com

• stfn345
-={Fred_Perry}=- schreef op 14 februari 2004 @ 13:56:
[...]

Heb je nog een client staan om dit mee te testen, het lijkt haast wel een lokaal probleem van de Windows Xp client zelf. Default wordt er namelijk niets ingesteld waardoor je niet van Xp naar Classic mode zou kunnen gaan, hetzelfde geldt ook voor de explorer instellingen...
Ja hoor, ff proberen (goed idee)
Pagina: 1