Toon posts:

net in elkaar gezette pc start niet op.

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe pc gekocht (losse onderdelen en in elkaar gezet), maar die start niet op. Alleen het on/off lampje brandt en het geheugen lampje, bij het werkgeheugen brandt. Verder doet de pc niets. Ik heb de kabeltjes ven de ledjes, de reset switch en de on/off switch twee keer nagekeken, dus daar ligt het niet aan.

Graag wat hulp plz,

alvast bedankt,

Niek

Verwijderd

Kun je ff wat specs neerzetten?
Dat werkt makkelijker ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 13:22 . Reden: spelvaut ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik kan wel mompelen dat je 4 webcams moet installeren zodat we kunnen kijken wat er aan de hand is maar technisch en praktisch gezien zal dat wel niet mogelijk zijn.

/me welkom op Got trouwens

Lees even de FAQ door hoe je een topic moet starten en zoek even naar mogelijke oplossingen en geef aan wat je zelf hebt geprobeerd. Zeker weten dat er dan zinnige aanwijzingen komen.

ARME AOW’er

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:46

SmartDoDo

Woeptiedoe

Alles goed nalopen en eerst maar eens de basisonderdelen inbouwen. Dan kijken of hij opstart.

Met CPU, geheugen, videokaart hoort hij al op te starten. Wellicht heb je ook wat aan Technische PMG FAQ: Hoe bouw ik een PC? :)

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om een amd athlon 2500+ gigabyte GA-7N400L mobo, 2x 512 mbram pc 3200 (foutje van leverancier, krijg binnenkort pc 2700, maar moet werken) 80 gb hdd maxtor 7200 rpm, ati 9800 pro grafische kaart. sound on board.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Merk voeding, vermogen? De FAQ (nu al? :( )gelezen?

ARME AOW’er

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:46

SmartDoDo

Woeptiedoe

Wat je configuratie ook is, start hem zo kaal mogelijk op. Kijk na of alles goed vastzit en probeer het dan nogmaals. Ziten de PCI kaarten goed in het slot, stekkers goed vast etc. :)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 21:16

Opa

Nu Multifocaal!

Begin es met alle kaarten uit te bouwen en alle schijven los te koppelen (data en stroomkabels)

Begin met mobo, cpu, 1 stick geheugen en videokaart en zie of je beeld krijgt. Van daar ga je verder kijken.
Heb je meteen al niets, vervang de dimm door de andere en probeer opnieuw. Op die manier kom je misschien meer te weten.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Voeding en geheugen zijn de no.1 hoofdpijnveroorzakers bij zelfbouw pc's :+
De busjes waarmee het moederbord in de case vastzit wordt er ook nog wel eens 1 van vergeten.
Check dat voor de zekerheid ook ff aan de hand van je mobo-handleiding nu je toch kaal moet booten...just to be on the safe-side.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een ATX 300w voeding in.

Verder, de system jumpers staan allemaal op auto.

Heb gecontroleerd of de grafische kaart, processor en het geheugen goed bevestigd is. Ik denk overigens niet dat dit het probleem is. Ik krijg namelijk helemaal geen beeld. Het mobo heeft wel stroom (Lampje naast het werkgeheugen brandt). Ook de fans beginnen niet te draaien.

Verwijderd

Probeer eerst eens je BIOS te resetten, batterij even van je MOBO halen en na minimaal tien seconden weer terug.

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 13:28:
het gaat om een amd athlon 2500+ gigabyte GA-7N400L mobo, 2x 512 mbram pc 3200 (foutje van leverancier, krijg binnenkort pc 2700 , maar moet werken) 80 gb hdd maxtor 7200 rpm, ati 9800 pro grafische kaart. sound on board.
hoezo zou je liever pc2700 willen ipv 3200??

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:18
Niek25901. Ik gooi 't topic dicht omdat de start niet voldoet aan de eisen (zie PMG FAQ en PMG Beleid). We zijn nu alleen maar bezig info uit je aan het trekken welke je zelf al op had kunnen leveren in je start post. Daarnaast is het beetje info wat je geeft nu helemaal verpreid over het topic en dat schiet niet op natuurlijk. Lees de FAQ's, probeer zelf éérst dingen en open dan evt. weer een nieuw topic met daarin al je bevindingen en alle specs :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.