P4B533 met 1 gig geheugen

Pagina: 1
Acties:

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 09:00

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Mijn P4B533 liep altijd prima met 1 reep PC2700 512 MB RAM. Maar omdat je toch altijd meer wilt toch maar met 512 uitgebreid.

Windows loopt na 5 sec vast, memtest ook. Na verwijderen van het reepje is de pc weer ok. Is er, behalve het omruilen van het geheugen (maar dan moet ik weer weg ...) nog iets wat ik kan doen?

Bij de P4B533 zit DIMM slot 2 zo dicht bij de videokaart dat je niet eens geheugen kunt installeren of verwijderen zonder iedere keer de videokaart te verwijderen 8)7

Yo.

Verwijderd

je moet je reepje ff checken met een memorycheck programma (zijn er zat te vinden in de FAQ) wellicht issie gewoon stuk

edit/ lezen is ook een vak |:( heb je al een ander proggel dan memtest gebruikt ?

edit2/ hier nog een linkje voor je waar er nog een staat:
PMG FAQ

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 13:10 ]

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
probeer anders even allebei de reepjes los van elkaar en memtest ze ook even.

Mischien is de nieuwe niet stuk maar wil de nieuwe niet goed funcioneren met het oude reepje.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Ok, dat wordt dus weer een hoop gedoe :( Ik laat de resultaten weten!

Maakt het nog wat uit of die nieuwe in slot 2 of 3 komt? Dit ivm het iedere keer verwijderen van de videokaart :(

[ Voor 47% gewijzigd door VonFoX op 14-02-2004 13:18 ]

Yo.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:18
Het maakt idd uit in welke socket je de DIMM steekt: de laatste socket kan namelijk maar een single-sided DIMM aan. Dus als het een double-sided DIMM betreft 'm in de middelste socket steken :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Volgens mij is het mijn eigen schuld :(

Heb ooit op de P5B533 de zgn jumperhack uitgevoerd. Heb dat nu weer teruggezet, en de DIMM werkt.

Yo.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:42
Ok 't lijkt al opgelost, maar nog even over of het uitmaakt of je slot 2 of 3 gebruikt: nee.
Slot 1 heeft 2 rijen, en slot 2 en 3 delen samen de andere 2 rijen.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Bedankt iedereen. Snap niet waarom de nieuwe reep niet met die jumperhack wil werken. Ik zal er denk ik niets van merken :)

Yo.

Pagina: 1