Circulair polarisatiefilter 55mm

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een circulair polarisatiefilter voor op mijn Fuji s602Z (ik heb al een adapter dus 55mm schroefdraad). Het merk maakt me eigenlijk vrij weinig uit maar omdat het budget beperkt is kan ik er niet teveel voor uit geven. Ik kom overal ongeveer 50€ excl verz. kosten tegen. Is dit een beetje een normale prijs? Raynox heeft er wel een voor deze prijs maar dan krijg je er automagisch een adapter bij en dat is niet de bedoeling.

Ik kan er vrij weinig online vinden, maar de hama filters en waar die te koop zijn bijvoorbeeld helemaal niet! Ook diverse pricewatches geven geen antwoord. Iemand enig idee waar ze te koop zijn en waar de prijs/kwaliteit goed ligt? Het mag best een 2ehandsje zijn mits in goede staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48

SmartDoDo

Woeptiedoe

B+W wordt over het algemeen als kwalitatief erg goed gezien. Waarom loop je niet even langs een fotozaak? Daar kunnen ze je zo verschillend merken voorleggen, wat het kost en het verschil in kwaliteit uitleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SmartDoDo schreef op 14 februari 2004 @ 13:09:
B+W wordt over het algemeen als kwalitatief erg goed gezien. Waarom loop je niet even langs een fotozaak? Daar kunnen ze je zo verschillend merken voorleggen, wat het kost en het verschil in kwaliteit uitleggen :)
Nadeel is dat hier alleen van die grote ketens aan fotozaken zit. Die zijn over het algemeen veel duurder dan de gemiddelde webshop.. Vandaar dat ik het hier vraag. Ik zal er desalniettemin toch wel even langsgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik weet niet waar je woont, maar loop anders eens langs een Camex of City Foto. Zelf heb ik een 52mm van Heliopan. Kwalitatief goed glas met goede coating, maar die zijn weer lastig in Nederland te krijgen. Camex heeft in ieder geval Hama filters en nog wat meer merken, dacht ik zo.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm combi heeft een hama filter voor weinig (26€).. wat is jullie ervaring met hama? Hij had ook een B&W maar die is gelijk 4x zo duur :o, glaskwaliteit zal zeker beter zijn maar is dat verschil ook 65 euro extra waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Tja, zit er een coating op die Hama? Dat is redelijk essentieel, anders zit je al gauw aan de dikke flare-problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hillie schreef op 14 februari 2004 @ 13:33:
Tja, zit er een coating op die Hama? Dat is redelijk essentieel, anders zit je al gauw aan de dikke flare-problemen.
ik ga zo ff naar die shop toe, ik zal het eens vragen. Lijkt me wel toch? is toch vrij standaard? Ik hoop trouwens dat er aan beide zijden een 55mm schroefdraad zit, dan kan ik mn teleconverter er ook nog op gebruiken :D (zal wel heel veel f-stops verlies worden :()

edit:

heb inmiddels de Hama circ. polarityfilter gekocht, was 26 euro dus dat viel ook weer mee.. 52mm trouwens ipv. 55 :P

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Maktplaats staan regelmatig filters aangeboden, zo kwam ik aan een polfilter van Hoya voor 15,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

heb inmiddels de Hama circ. polarityfilter gekocht, was 26 euro dus dat viel ook weer mee.. 52mm trouwens ipv. 55
Hmm en hoe ga je dat 52mm filter op je 55mm lens schroeven?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Nou, ik gok dat 'ie er toch achter is gekomen dat er 52mm op moet. :) Ik vond 55 al een wat vreemde maat, 52 is veel gangbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Klinkt logisch :).. mijn lenzen zijn ook 52 en 56mm

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hillie schreef op 15 februari 2004 @ 19:55:
Nou, ik gok dat 'ie er toch achter is gekomen dat er 52mm op moet. :) Ik vond 55 al een wat vreemde maat, 52 is veel gangbaarder.
klopt (een beetje).
Ik heb een 55-52mm adapter bij mn teleconverter en dacht in eerste instantie hetzelfde als jullie, F52mm op de cam, M55 op de converter. Dit is dus niet zo en precies andersom. F55 -> M52

Ik kwam dus ook thuis met het verkeerde filter (M55). Gelukkig kon die nog geruild worden voor een F52-M52.

Zelfs mn teleconverter kan er opgemonteerd worden, al ben ik daar niet zo happig op door het gewicht van die lens. Er zit dan namelijk wel iets frictie in het filter :/
zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/lens.jpg

De kans dat die afbreekt zou aanwezig kunnen zijn en dat riskeer ik liever niet, zeker niet met het oog op een teleconvertor die op de stenen stuitert... :|

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Die filters kunnen wel een ander filtertje houden, of een licht zonnekapje, maar een paar stukken glas wordt alweer lastiger, zeker als het wat weegt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hillie schreef op 16 februari 2004 @ 11:13:
Die filters kunnen wel een ander filtertje houden, of een licht zonnekapje, maar een paar stukken glas wordt alweer lastiger, zeker als het wat weegt. :)
dat idee had ik zelf dus ook, en aangezien mijn teleconverter 265gr weegt... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didactylos
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 09:41
Ik heb persoonlijk goede ervaringen met E-bay en dan met maisonfoto (gebruikersnaam).
Niet duur en ook de verzendkosten vallen mee, filter is er binnen een week.

Things just happen, what the hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Didactylos schreef op 16 februari 2004 @ 12:00:
Ik heb persoonlijk goede ervaringen met E-bay en dan met maisonfoto (gebruikersnaam).
Niet duur en ook de verzendkosten vallen mee, filter is er binnen een week.
zo heb ik er een in NL, via marktplaats, alle grote merken zijn aanwezig (ff greep: Hama, B&W, Tiffen.... enz enz.) Filters in alle soorten en maten, als er geinteresseerden zijn zoek ik vanavond thuis wel ff zn ad. op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hillie schreef op 16 februari 2004 @ 11:13:
Is geen probleem hoor,die filters (mits van een goed merk) zijn zeer solide uitgevoerd.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 19:48:
[...]

Is geen probleem hoor,die filters (mits van een goed merk) zijn zeer solide uitgevoerd.........
Tja, het is een HAMA, toch een beetje budget merk..

Het probleem is dat ik er wat speling op kan voelen als ik de lens ondersteun en loslaat.. :/ Daarom ben ik wat huiverig
Pagina: 1