[XP] Uitzichzelf opnieuw opstarten*

Pagina: 1
Acties:

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-03 21:40

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Topicstarter
Gegroet!

Ik heb sinds enige tijd een probleem met mijn besturingssysteem, ik gebruik Windows XP Professional, en het is nu al lange tijd zo dat de computer uit zichzelf opnieuw opstart, zonder enige aanleiding, wordt het scherm zwart en start hij opnieuw op.

Van een kennis hoorde ik dat ik iets fout ingevuld had bij 'systeemdump' (configuratiescherm=>Systeem=>geavanceerd=>start-en-herstelinstellingen=>instellingen) , namelijk dat daar '64k' i.p.v. 'geen' ingevuld stond.

Nadat ik dat dus op 'geen' gezet had, is me het nog zeker 3 keer overkomen, wat betekende dat dat dus niet de hoofdoorzaak was.
Ik ben langzamerhand wanhopig geworden, en zou erg blij zijn als jullie een oplossing wisten. :)

Thanks in advance, Goudvis~

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 08:10
Dit kon je gemakkleijk met de search vinden. Ik raad je aan om die dan ook in de toekomst te gebruiken.

De oplossings is simpel.
Ga naar de eigenschappen van deze computer en het tabblad geavanceerd.
Klik daar op instellingen.
En verwijder het vinkje onder systeemfouten bij "de computer automatisch opnieuw opstarten"

[ Voor 6% gewijzigd door sunturion op 14-02-2004 13:07 ]

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-03 21:40

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Topicstarter
Dat heb ik al eens gedaan, ook op aanraden destijds, maar toen werd ik uur of wat later beloond met een blauw scherm, waarna de enige uitweg alsnog resetten was.

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

dat blauwe scherm moet je juist hebben.
Dat toont de foutmelding, foutmelding in google invoeren en je weet de oorzaak, of althans wat meer dan dat je nu weet.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-03 17:46

Tags NL

Harmful or Harmless?

sunturion schreef op 14 februari 2004 @ 13:07:
Dit kon je gemakkleijk met de search vinden. Ik raad je aan om die dan ook in de toekomst te gebruiken.

De oplossings is simpel.
Ga naar de eigenschappen van deze computer en het tabblad geavanceerd.
Klik daar op instellingen.
En verwijder het vinkje onder systeemfouten bij "de computer automatisch opnieuw opstarten"
Op het moment dat je dit hebt gedaan krijg je gewoon een BSOD scherm i.p.v een herstart. In het BSOD scherm krijg je een aantal gegevens te zien met, staat in een van de bovenste regels, de driver/executable die het probleem geeft. Hierna kun je dus gericht gaan trouble-shooten...

Damn, Damster was me net voor :P

[ Voor 4% gewijzigd door Tags NL op 14-02-2004 13:14 ]

https://powershellisfun.com

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Goudvis Jan schreef op 14 februari 2004 @ 13:11:
Dat heb ik al eens gedaan, ook op aanraden destijds, maar toen werd ik uur of wat later beloond met een blauw scherm, waarna de enige uitweg alsnog resetten was.
Op dat blauwe scherm zul je ongetwijfeld een foutmelding zien. Kijk eens bij Windows XP en 2000 BSOD guide om te achterhalen wat de oorzaak van die vastloper kan zijn :) Overigens is dit meer een WOS vraag ;)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Dat klopt, MS heeft dat in XP standaard aangezet zodat de meeste (minder ervaren) gebruikers geen "eng" blauw scherm met rare errors voor hun neus krijgen. ;)

Zodra je die optie uitzet kan je dus zien wat er volgens Windows gebeurt is, en met de Windows XP en 2000 BSOD guide kan je kijken waar het aan ligt.
Kortom, welke error krijg je, wat zegt de BSOD guide er over, en kon je het daarmee oplossen, of loop je spaak? :)

Overigens gooi ik dit topic over de schutting naar Windows Operated Systems.

edit:
Spuit 11 :o

[ Voor 3% gewijzigd door Rafe op 14-02-2004 13:18 ]

Verwijderd

thread effetjes naar bovengegooid

ik heb ook een BSOD error, maar ikkan hem niet lezen doordat de comp opnieuw opstart. Alleen kan ik de guide wel vinden hoe het automatisch opnieuw opstarten moet worden uitgeschakeld, alleen dit is als je windows nog werkt, als je eenmaal het BOSD scherm krijgt? Hoe moet het uitschakelen van automatisch opnieuw opstarten dan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 10:05 ]

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

lukt veilige modus niet varkentje?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Verwijderd

veilige modus lukt idd niet, zelfde scherm. Ook vorige goede conf terugzetten lukt niet. Het gaat er dus gewoon om dat ik de BSOD foutmelding kan lezen..maar dat kan dus niet omdat je een blauwe flits ziet..wat lettertjes op die blauwe flits en dan is het weer weg:-(

Error BSOD niet te lezen
Check bovenstaande topic

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 10:32 ]

Verwijderd

Ik heb het probleem met automatisch opstarten ook en ga ook proberen het vinkje weg te halen.
Bedankt voor de Tip!
Ik las trouwens dat het opstarten bij iemand werd veroorzaakt door Norton system works.
Misschien handig om "AVG" eens te proberen. Een uitstekende virusscanner die gratis is te downloaden, en zowat iedere dag wel een nieuwe update vindt. Bovendien maakt deze de PC
niet langzaam, iets waar Norton wel een handje van heeft!
Pagina: 1