Toon posts:

ghost loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een image trekken van een server met scsi schijven.
als ik een boot flop maak met Symantec ghost, en hiervan opstart,
worden de nic drivers goed geladen. alleen blijft de floppy drive actief en
in de command prompt staat loading. verder gebeurt er niets.

wie heeft er een suggestie?

gr,
Yrreb

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk is hij aan het scannen, probeer 's Ghost met deze -fni schakeloptie te runnen.

[ Voor 5% gewijzigd door _XipHiaS_ op 14-02-2004 12:51 ]

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Welke Ghost versie is dat?

Update anders naar 2004 (versie 8 ) of doe een LiveUpdate van 2003 en maak opnieuw bootdisk(s) aan.

Ik gebruik 2004 om rechtstreeks naar tape te backuppen.

Verwijderd

Topicstarter
Versie 2003

met de optie -fni start ghost wel volledig op, de scsi schijven worden ook
herkent. Maar wanneer ik op start druk, krijg ik allemaal vreemde tekens in het scherm en loopt de hele machine vast.

zelf denk ik dat dit met de scsi raid controller te maken heeft, maar zeker weet ik het niet. iemand nog een suggestie?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 21:33 ]

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-02 09:54

TaZz

Nostalgist

Ik had laatst op het werk ook een pc die continue vast liep als er ghost op werd gedraaid. Hier bleek een andere NIC de oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
in de server zit een Intel pro 100 kaarte die wordt wel ondersteund door Ghost.
met de scsi controller op het MB kan ik wel van de ene schijf naar de nadere schijf klonen, maar ik kan niet klonen naar de scsi raid controller van intel (srcu42L) die ik er vandaag bij in heb geplaatst. dan crasht het systeem

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ghost is niet volledig compatible met RAID voor zover ik weet - http://service1.symantec....&prev=&miniver=symghost_8

Verwijderd

Zet de (dos) SCSI drivers voor je RAID kaart ook eens bij je Ghost boot diskette erbij.
Ghost en RAID zijn niet echt goede vriendjes maar het is vaak wel te doen.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Als je een server hebt met een raidcontroller en je kunt er vanaf booten, dan kun je er een ghost image van maken. Op werk heb ik diverse IBM's/HP's en Compaqs geghost voordat we een software update gingen doen op een machine. De raidcontrollers in deze machines waren DAC's/Netraids en Smart Array controllers, allemaal te ghosten zonder problemen...

Dat neem niet weg dat je een ander probleem zou kunnen hebben, wat voor Ghost versie gebruik je bijvoorbeeld?

https://powershellisfun.com

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:10
Ik heb zelf ooit meegemaakt dat Ghost soms niet wilde werken, omdat hij z'n data niet snel genoeg kreeg over het netwerk... Net even een gebruiker die een groot bestand naar/van de server pompt en ghost stop er mee.

Verwijderd

Topicstarter
gebruik versie 7.5.

Ik probeer een kloon te maken van de oude scsi schijf naar de nieuwe mirror set.
ghost ziet de schijf wel, maar zodra ik start dan hangt ie.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 11:59:
gebruik versie 7.5.

Ik probeer een kloon te maken van de oude scsi schijf naar de nieuwe mirror set.
ghost ziet de schijf wel, maar zodra ik start dan hangt ie.
Met wat voor bootdisk start je op, laad je daar van alles (drivers/himen enz...) of niet? Ghosten gaat het beste met alleen command.com starten en config.sys/autoexec.bat overslaan...

Verwijderd

Topicstarter
gebruik alleen command.com met ghost.exe.
heb geprobeerd om de dos scsi drivers te laden, maar dan geeft de driver
aan already installed. denk dat de 2 controllers elkaar 'bijten'

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 13:40:
gebruik alleen command.com met ghost.exe.
heb geprobeerd om de dos scsi drivers te laden, maar dan geeft de driver
aan already installed. denk dat de 2 controllers elkaar 'bijten'
Gaat het nu alleen fout van Disk-to-Disk? Kun je niet Disk-to-Image doen naar een andere (ide) schijf of netwerkschijf? Hierna kun je het image misschien restoren met Image-to-Disk...

Verwijderd

Hmmm, exact hetzelfde probleem hier met een verse IBM Xseries 345. Een oudere versie van Ghost laat wel RAID-arrays zien (als zijnde schijven), maar zodra ik dan de source kies, staat hij vast.

Ghost 2003 daarentegen wil helemaal niet starten. Je krijgt het eerste scherm te zien, verder niks. (Ook met -fni)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 15:49 ]

Verwijderd

-={Fred_Perry}=- schreef op 15 februari 2004 @ 08:53:
Als je een server hebt met een raidcontroller en je kunt er vanaf booten, dan kun je er een ghost image van maken. Op werk heb ik diverse IBM's/HP's en Compaqs geghost voordat we een software update gingen doen op een machine. De raidcontrollers in deze machines waren DAC's/Netraids en Smart Array controllers, allemaal te ghosten zonder problemen...

Dat neem niet weg dat je een ander probleem zou kunnen hebben, wat voor Ghost versie gebruik je bijvoorbeeld?
Ow, interessant! Ook ervaring met een IBM serveRAID 6i toevallig?

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 15:50:
[...]

Ow, interessant! Ook ervaring met een IBM serveRAID 6i toevallig?
Nee, sorry geen ServeRaid 6i gehad helaas... Ik heb alleen met IBM PC Server 320/520 en 702 (of 704, weet niet meer zeker) modellen gewerkt. De HP modellen waarmee ik heb gewerkt zijn HP LH2, LH3, LH3000,LH4,LH6000,LPR,LP2000 en LC2000. Qua Compaq alleen de DL380G2, DL380G3 en de 580G2, daar dus nog niet zoveel ervaring mee...

Bij Hp hebben we altijd Netraid adapters gebruikt :) , bij IBM had je volgens mij alleen van die Mylex adapters :r Qua Compaq ken ik alleen de 5(s) i adapters...

Verwijderd

-={Fred_Perry}=- schreef op 26 februari 2004 @ 19:42:
[...]

Nee, sorry geen ServeRaid 6i gehad helaas... Ik heb alleen met IBM PC Server 320/520 en 702 (of 704, weet niet meer zeker) modellen gewerkt. De HP modellen waarmee ik heb gewerkt zijn HP LH2, LH3, LH3000,LH4,LH6000,LPR,LP2000 en LC2000. Qua Compaq alleen de DL380G2, DL380G3 en de 580G2, daar dus nog niet zoveel ervaring mee...

Bij Hp hebben we altijd Netraid adapters gebruikt :) , bij IBM had je volgens mij alleen van die Mylex adapters :r Qua Compaq ken ik alleen de 5(s) i adapters...
Jammer. Ik doe het nu maar met een unattended install en daarna via NT-Backup de system-state en systeempartitie herstellen. Duurt alleen iets langer, dat is dus wel jammer. Maarja, beter een wat tragere disaster recovery dan geen.

Edit:
Wat wel heel typisch is, is dat ik met Ghost 6.5 verder leek te komen dan met Ghost 2003 (met LiveUpdate uitgevoerd). Ghost 6.5 heb ik met -ia -fns zover kunnen krijgen dat hij zou gaan ghosten, met 1 seconde op de teller stond Ghost toen vast. (Misschien nog een keer met netwerk-bootdisk proberen, wie weet kan hij niet naar de tweede RAID1 schrijven.) Met 2003 ben ik niet zover gekomen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 18:50 ]

Verwijderd

Hi allemaal,

Heb zelfde problemen als jullie van een raid (ibm5si controller) een ghost maken...

Heb wat gevonden ben de link nog aan het doorlezen, misschien is er iets bruikbaars bij voor jullie..

komttie.

http://www.tek-tips.com/g...ev3/52/pid/491/qid/181815

Verwijderd

Ghost icm met een raid als source werkt niet. Wordt ook nadrukkelijk uit gesloten op de symantic site. Probeer Acronis TrueImage eens. Die kan raids als source wel aan en deze kan ook incrementele backups maken, plus hij werkt gewoon vanuit windows.
Gebruikte voorheen ook altijd ghost maar sinds ik alleen nog maar raid arrays heb ben ik overgestapt op Acronis

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 12:16:
Ghost icm met een raid als source werkt niet. Wordt ook nadrukkelijk uit gesloten op de symantic site. Probeer Acronis TrueImage eens. Die kan raids als source wel aan en deze kan ook incrementele backups maken, plus hij werkt gewoon vanuit windows.
Gebruikte voorheen ook altijd ghost maar sinds ik alleen nog maar raid arrays heb ben ik overgestapt op Acronis
:z Ghost werkt wel met Raid Array's, maar kan niet overweg met een aantal Raid Controllers! Het hangt er allemaal vanaf wat voor bootdiskette je gebruikt en hoe je raidcontroller in Dos-mode werkt wil je een Ghost kunnen maken van je systeem... :z

Verwijderd

-={Fred_Perry}=- schreef op 01 maart 2004 @ 20:02:
[...]

:z Ghost werkt wel met Raid Array's, maar kan niet overweg met een aantal Raid Controllers! Het hangt er allemaal vanaf wat voor bootdiskette je gebruikt en hoe je raidcontroller in Dos-mode werkt wil je een Ghost kunnen maken van je systeem... :z
Soms werkt het inderdaad wel (als target altijd) maar het wordt niet ondersteund ! Dat DOS verhaal heeft er niets mee te maken, hoor. :?
Alle normale raid controllers hebben alles al ok staan vooordat DOS in aktie komt (uitgezonderd dat dynamische speeltje van M'soft).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 12:16:
Die lijkt me inderdaad wel wat. Alleen jammer dat je alleen maar een trial kunt krijgen, die net NIET doet wat ik zou willen testen. Op de servers wil ik dat programma dus niet geinstalleerd hebben. Ik wil puur via rescue media een image kunnen maken van de server en bij rampen deze weer terug kunnen zetten. Ik heb hier nog mijn (prive) diskettes van Drive Image 5, die ga ik vanmiddag testen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 07:17:
[...]

Die lijkt me inderdaad wel wat. Alleen jammer dat je alleen maar een trial kunt krijgen, die net NIET doet wat ik zou willen testen. Op de servers wil ik dat programma dus niet geinstalleerd hebben. Ik wil puur via rescue media een image kunnen maken van de server en bij rampen deze weer terug kunnen zetten. Ik heb hier nog mijn (prive) diskettes van Drive Image 5, die ga ik vanmiddag testen.
Beetje zoeken op diverse bittorrent sites kan je een complete versie opleveren, anders zul je hem gewoon moeten bestellen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 10:55:
[...]

Beetje zoeken op diverse bittorrent sites kan je een complete versie opleveren, anders zul je hem gewoon moeten bestellen.
Bittorrent, dat klinkt illegaal-achtig. Ik wil nog langer werk houden dan tot volgende week.

Daarnaast koop ik (naja, baas dus) het pas als ik (hij) geloof(t) dat het gaat werken. "Eerst zien, dan geloven."

Drive Image 5 diskettes heb ik vandaag trouwens geprobeerd. Op een gegeven moment stopt het laden van diskette en zie ik de LED op de server voor schijfactiviteit ritmisch aan en uit gaan. De schijven zelf geven echter geen krimp en dan is het weer tijd voor CTRL-ALT-DEL.
Pagina: 1