Tray AthlonXP verpakking; altijd blister ?

Pagina: 1
Acties:

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb bij Eynstein een tray XP2500 Barton besteld. Deze zat in zo'n ouderwets kartonnen doosje met schuim dichtgemaakt met Eynstein plakker. Terwijl een vriend een dezelfde tray XP2500 in blister verpakking kreeg, ook van Eynstein.
is dit normaal zo'n verpakking ? Ik dacht dat tray CPU's tegenwoordig alleen in blister verpakking worden verkocht.

Ik vraag me dit af omdat ik wil weten of ik een retournering van iemand anders heb gekregen die er niet tevreden mee was.
Want dat ben ik namelijk ook niet. Niet overklokt wordt dat ding idle over de 50 graden heet (+/- een paar graden meet onzekerheid). En dat in een kast met goede airflow, een Thermalright ALX-800 blok en Artic Ceramique prut. Koelblok wordt direkt hardstikke heet dus dat zit wel goed.
Als ik een potje game gaat die op 60 graden en dat vindt ik veel teveel.
Ik heb gemeten in BIOS, Asus probe en MBM en die lijken eens te zijn.

Verwijderd

SkoolieDie schreef op 14 februari 2004 @ 12:22:
Ik heb bij Eynstein een tray XP2500 Barton besteld. Deze zat in zo'n ouderwets kartonnen doosje met schuim dichtgemaakt met Eynstein plakker. Terwijl een vriend een dezelfde tray XP2500 in blister verpakking kreeg, ook van Eynstein.
is dit normaal zo'n verpakking ? Ik dacht dat tray CPU's tegenwoordig alleen in blister verpakking worden verkocht.

Ik vraag me dit af omdat ik wil weten of ik een retournering van iemand anders heb gekregen die er niet tevreden mee was.
Want dat ben ik namelijk ook niet. Niet overklokt wordt dat ding idle over de 50 graden heet (+/- een paar graden meet onzekerheid). En dat in een kast met goede airflow, een Thermalright ALX-800 blok en Artic Ceramique prut. Koelblok wordt direkt hardstikke heet dus dat zit wel goed.
Als ik een potje game gaat die op 60 graden en dat vindt ik veel teveel.
Ik heb gemeten in BIOS, Asus probe en MBM en die lijken eens te zijn.
Een "Tray"-processor wordt, zoals het woord al zegt, in een tray geleverd aan de dealers. De dealers verpakken het dan naar hun keuze in iets waarin het fatsoenlijk te verzenden is. Dat kan o.a. een blister zijn of een doosje.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:35

The Third Man

The Third Jellyfish

Wel raar dat 'ie zo warm wordt, ik heb ook een 2500+, nauwelijks airflow en een Coolermaster CP5-6J31C (goedkoop koelertje) en haal dezelfde temps als jij :?

Verwijderd

heb ook een 2500 die dmv bios en easytune uit wordt
gelezen op een temp van 33 graden idle. Ik had hem
ook gewoon in een kartonnen doosje gekregen gewoon
met niks erop en er aan.

op een 7n400pro2 werd de proc 55 graden, dat was ook
heel vreemd maar dan ook met dezelfde cooler :S

mobo temp is ook 33 graden :S ;)

• SkoolieDie
  • Niet online
Beetje een teleurstelling eerlijk gezegd met mijn setup.
Moet ik dit nou zo laten bij deze temps ? Of ruilen die hap ?

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Mijn barton 2500+ heb ik overclockt naar 2800+ 2 gigahertz zoiets en hij word idle nog onder de 50 graadjes en stressed 56 ofzo, gewoon met standaard koeler...ik ben nog aan t sparen:P maar ik denk dat gewoon eentje hebt die wat warmer word ofzo :X :?

Verwijderd

AMD... geweldig die hitte. Een van de redenen waarom ik een trouwe Intel gebruiker ben.

Modbreak:

Dan ben je ook nog eens een domme Intel gebruiker gezien een P4 (net iets) meer Watt verstookt dan een gelijk presterende AMD AthlonXP. Gelieve on-topic en onderbouwd te posten :o

[ Voor 57% gewijzigd door dion_b op 14-02-2004 16:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 15:21:
AMD... geweldig die hitte. Een van de redenen waarom ik een trouwe Intel gebruiker ben.
flaim.... ik ben ook Intel aanhanger maar dat geflaim is nergens voor nodig... |:(

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:14

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Blaat niet zo AlexKnight... Oude koe :|

De Thunderbirds van AMD (tot 1400mhz) werden inderdaad warm. Ooit naar de dissipatie in Watts van een recente P4 (Northwood en Prescott) gekeken? Ooit vergeleken met de AMD waardes van XP en Athlon 64 processoren? :/

Hier stond een dode link.

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 13:36
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 15:21:
Tja, de 1 kiest voor een koelere proc, de ander kiest voor prestatie :Y)

Ik heb ook een XP2500+, wordt bij lange na niet zo warm als die van jou, maar ik heb dan ook een stuk of 10 fans in m'n Thermaltake XaserIII kast ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK mensen, ontopic en niet over en weer flamen :o

Nokken of deze topic gaat dicht en er gaan OW's vallen...

Oslik blyat! Oslik!

• SkoolieDie
  • Niet online
Legion schreef op 14 februari 2004 @ 16:21:
[...]

Tja, de 1 kiest voor een koelere proc, de ander kiest voor prestatie :Y)

Ik heb ook een XP2500+, wordt bij lange na niet zo warm als die van jou, maar ik heb dan ook een stuk of 10 fans in m'n Thermaltake XaserIII kast ;)
Woei Stofzuigerhel! 10 fans zullen ongetwijfeld helpen maar dan gaan m'n buren klagen.

Het gekke is dat ie niet veel heter wordt als ik de FSB op 190 zet :?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:35

The Third Man

The Third Jellyfish

SkoolieDie schreef op 14 februari 2004 @ 17:06:
[...]

Woei Stofzuigerhel! 10 fans zullen ongetwijfeld helpen maar dan gaan m'n buren klagen.

Staat je Vcore toevallig niet hoger dan normaal?

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
SkoolieDie schreef op 14 februari 2004 @ 17:06:
[...]

Ik merk bij het overclocken van mijn 2500+ met behoud van vcore ook niet/nauwelijks temperatuur verschillen, en bij verhoging van de vcore gaat de temp ook niet schrikbarend omhoog, maar wel iets.
Zonder goede airflow in mijn kast haal ik op 3200+ 44/45 graden stressed, met airflow, van een stuk of 5 casefans haal ik 42 max. en gemiddeld 39/40
Dat die van jou zo warm wordt is een merkwaardig. Of je cpu is niet helemaal 100%, of je airflow/koelblok/koelpasta is gewoon slecht.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• SkoolieDie
  • Niet online
Lekkere Kwal schreef op 14 februari 2004 @ 17:29:
[...]
Staat je Vcore toevallig niet hoger dan normaal?
Nu bij het overklokken heb ik hem op 1.7 gezet. Niet echt extreem dacht ik zo.
GiSaE schreef op 14 februari 2004 @ 17:38:
[...]
Ik merk bij het overclocken van mijn 2500+ met behoud van vcore ook niet/nauwelijks temperatuur verschillen, en bij verhoging van de vcore gaat de temp ook niet schrikbarend omhoog, maar wel iets.
Zonder goede airflow in mijn kast haal ik op 3200+ 44/45 graden stressed, met airflow, van een stuk of 5 casefans haal ik 42 max. en gemiddeld 39/40
Dat die van jou zo warm wordt is een merkwaardig. Of je cpu is niet helemaal 100%, of je airflow/koelblok/koelpasta is gewoon slecht.
Airflow is goed, koelblok(ALX-800+Arctic Ceramique) wordt direkt erg heet dus de hitte overdracht lijkt in orde. Ik zal hem er nog eens opnieuw opzetten en kijken of het verbeterd. Als niet dan stuur ik hem terug. Ben benieuwd of Eynstein hem terugneemt wegens te hoge temperatuur.

Draai nu 63 graden met Prime95 :(

Verwijderd

ik had ook iets te veel koelpasta er op gezet.
toen draaide hij op 50 en dat vond ik nog iets te hoog.

toen heb ik alles schoongemaakt en zo min mogelijk koelpasta
erop gezet nu werkt het als een zonnetje O-) (klopt af >:) )
Pagina: 1