[Linux] pod2man niet gevonden tijdens compileren

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-02 15:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik ben bezig een server in te richten met Redhat 9 en wil voor het beheer Webmin gebruiken.
Webmin werkt nu wel, maar omdat ik ook van buiten mijn netwerk veilig erop wil kunnen werken, wil ik een SSL tunnel ervoor gebruiken.
Omdat te kunnen doen heb ik OpenSSL geïnstalleerd (zoals beschreven in de manual van Webmin), en dat ging goed. Vervolgens moet ik nog Net::SSLeay installeren, en dat wil mij maar niet lukken.
Elke keer als ik het Makefile.PL commando draai om een compilatie te maken, geeft hij een fout dat het pod2man programma niet wordt gevonden. Ik heb die geïnstalleerd en nog wil het niet lukken.
Er wordt wel een makefile geschreven, maar als ik die vervolgens probeer te installeren krijg ik een fout dat er een scheidingsteken ontbreekt...
Ik zit hier dus helemaal mee vast..
Het stomme is dat een eerdere install van Redhat het wel goed deed.
Wat moet ik doen om toch Net::SSL aan de gang te krijgen???

ps. ik heb de search net even door gespit, er kwam iets uit wat misschien de oplossing kan zijn, maar weet het nog lang niet zeker... ga het straks testen (als mijn server opnieuw is opgestart... duurt ff met 6 SCSI schijven en 2 SCSI controllers >:))

[ Voor 13% gewijzigd door deepbass909 op 14-02-2004 12:35 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Zo te zien hoort dit bestand gewoon in de perl files te zitten, wat geeft rpm -l perl voor uitvoer ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
moto-moi schreef op 14 februari 2004 @ 17:52:
Zo te zien hoort dit bestand gewoon in de perl files te zitten, wat geeft rpm -l perl voor uitvoer ?
dan krijg ik alleen lijst met opties van rpm...
Perl is overigens wel geïstalleerd. (versie 5.8.0)

ik kom er dus niet echt uit...

Ik heb nog verder zitten kijken, en het pod2man programma staat netjes in mijn /usr/bin directory, waar ook een path verwijzing naar is...

Ik krijg deze melding als ik de Net::SSLeay module probeer te installeren

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
[root@pandarve Net_SSLeay.pm-1.21]# perl Makefile.PL
Checking for OpenSSL-0.9.6g or newer...
You have OpenSSL-0.9.7d installed in /usr/local/ssl
That's is newer than what this module was tested with (0.9.6g). You should
consider checking if there is a newer release of this module
available. Everything will probably work OK, though.
Good. Both OpenSSL and perl seem to have been compiled with the same compiler.

Warning: I could not locate your pod2man program. Please make sure,
         your pod2man program is in your PATH before you execute 'make'

Writing Makefile for Net::SSLeay::Handle

Warning: I could not locate your pod2man program. Please make sure,
         your pod2man program is in your PATH before you execute 'make'

Writing Makefile for Net::SSLeay
[root@pandarve Net_SSLeay.pm-1.21]# make install
Makefile:88: *** ontbrekend scheidingsteken.  Stop.

Ik zit behoorlijk vast.

[ Voor 57% gewijzigd door deepbass909 op 15-02-2004 22:10 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Ik ben eerder ook tegen dit probleem aangelopen. Dit probleem is zover ik weet Red Hat specifiek (versie 9 en enterprise 3 serie). Je moet je LANG variabele voor het compileren aanpassen met het volgende commando:

LANG=en_US

Deze variabele staat standaard op en_US.UTF8 en dit levert ook de rare tekens op bij het bekijken van manpages (heel erg irritant).

Een tweede methode om dit probleem op te lossen vind je hier: http://www.stupendous.net/archives/2003/08/01/000054.html

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 22:07:
Ik ben eerder ook tegen dit probleem aangelopen. Dit probleem is zover ik weet Red Hat specifiek (versie 9 en enterprise 3 serie). Je moet je LANG variabele voor het compileren aanpassen met het volgende commando:

LANG=en_US

Deze variabele staat standaard op en_US.UTF8 en dit levert ook de rare tekens op bij het bekijken van manpages (heel erg irritant).

Een tweede methode om dit probleem op te lossen vind je hier: http://www.stupendous.net/archives/2003/08/01/000054.html
Tnx, dat deed inderdaad de truk!

Hoe kan ik in RedHat standaard de taal op en_US zetten?

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
weet niemand hoe ik de LANG variabele permanent kan veranderen???

lijkt me sterk...

Verwijderd

Heb je wel de link gelezen die ik je gaf. Daar staat namelijk letterlijk in hoe je de LANG variabele kan aanpassen! :?

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
sorry, heb ik niet meer naar gekeken, omdat de LANG optie al werkte... 8)7

mijn fout... tnx

[ Voor 3% gewijzigd door deepbass909 op 17-02-2004 14:25 ]

Pagina: 1