Toon posts:

Pinnacle studio 8 bij opnemen mist er een streepje beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo dra ik ga opnemen van mijn Digitale Videocamera met Pinnacle studio 8 verdwijnt het bovenste randje tot de helft van het scherm. Heb al verschillende opname mogelijk heden en instellingen geprobeerde maar dan druk ik weer op opnemen en er staat weer een zwart streepje

..........-------
---------------
---------------
---------------

Ik heb onder XP prof een PCTV RAVE Kaart met de nieuwste update
PinnaclePCTVUpdate550_XP.
Daarop heb ik aangesloten mn JVC Digitale Videocamera GR-DX25E
Ik maak gebruik van Pinnacle studio 8 met de update naar 8.10 Studio 8.10.4 Update Patch

Dit is alleen Bij mn JVC camera, als ik van mn wabcam opneem gaat het goed.

Met de software van JVC zelf maar dan via USB gaat het ook goed. (ImageMixer With VCD)

Ik heb al heel wat zitten searchen, maar dit probleem niet gevonden.

Verwijderd

Ik geloof dat ik je "probleem" begrijp, echter, als het is wat ik denk dat het is, dan is dit geen probleem. Dit hoort zo. De eerste beeldlijn begint in het midden en wordt dan naar links geschreven. Bij veel software wordt deze weggelaten. Jij ziet hier dus het hele beeld, inclusief die halve beeldlijn.

Verwijderd

Topicstarter
Zo dat is snel

Als ik nog niet opneem zie ik wel het volledige scherm
Maar ik begrijp wat je bedoelt dat zal dan wel zo horen.
maar nu moet ik dus de rest van het randje maar verwijderen of een optie zien te vinden in pinnacle om dat uit te zetten.

Nog bedankt

Verwijderd

Je zou het inderdaad kunnen croppen zodat je dat halve lijntje niet meer ziet. Ook kan het zijn dat je capturesoftware de mogelijkheid heeft iets in die richting te doen.
Maar waarom zou je? Tenzij je video capturet voor multimediatoepassingen (computermonitor and such) zie je er toch niets van terug. Geen enkele (standaard) televisie laat dit gedeelte van het beeld zien door zijn overscan.

Verwijderd

Topicstarter
Ow zo, als ik het met media player speel zie ik het wel dus

Hm waar ik trouwens ook last van heb als ik een filmpje die opgenomen is met pinnacle wil openen, krijg ik een foutmelding. In Explorer.EXE is een fout opgetreden en moet worden afgesloten.
Kan mn filmje dan wel zien. Zal wel met de decoders te maken hebben denk ik

Verwijderd

Geen idee, dan zou ik Pinnacle beter moeten kennen. Je zou eens kunnen kijken met GSpot of al je codecs voor dat bestand in orde zijn.
http://www.headbands.com/gspot/download.html
Al lijkt me dat dat wel in orde is, anders had Pinnacle wel iets gezegd. Wellicht moet je je standaard player veranderen. En kijk even naar je instellingen van Explorer e.d.. Eigenlijk zou op een NLE Explorer zich niet moeten bemoeien met dergelijke bestanden. (Niet alleen op een NLE, maar ok).

Verwijderd

Topicstarter
Vind het ook vreemd heb net de nieuwste windows XP geïnstalleerd met alle updates enz
Zodra ik het bestand selecteer krijg ik de foutmelding al

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 12:14:
Ik heb onder XP prof een PCTV RAVE Kaart met de nieuwste update
PinnaclePCTVUpdate550_XP.
Daarop heb ik aangesloten mn JVC Digitale Videocamera GR-DX25E
Even wat anders....

Sluit je de digitale camera aan op de PCTV rave ?
In neem aan op de composite-input of s-video input aansluiting ?

Als dat zo is kan je beter een Firewire kaart (IEEE1394) kopen voor een paar tientjes en daar je camera op aansluiten. Daarmee krijg je veel betere kwaliteit.

Firewire met jouw camera is de best mogelijke combinatie. de PCTV Rave kaart is bedoeld voor analoge video bronnen ! Het 'digitale'voordeel van je camcorder gaat met jouw setup verloren.

[ Voor 15% gewijzigd door Xymox op 14-02-2004 13:57 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het eerst via de USB opgenomen maar dat was echt heel slecht, nu heb ik het idd via de PCTV-RAVE en nu is de kwaliteit het zelfde dan als je het op de televisie laat afspelen, (dat vond ik er ook al niet super uit zien)

maar als je dan Firewire neemt is de kwaliteit dus beter en kun je zeker ook gebruik maken van de digitale zoom 700x , dus het word mooier dan wat je ziet als je het vanaf de camera op de tv laat zien. ik dacht Firewire is alleen wat sneller
En omdat het via de usb zo slecht was heb ik hem maar op mn pc kaart aangesloten

ik heb toevallig vanmiddag ff gekeken zoon Firewire kaartje kost 15 euro of zo maar voor zoon kabel moest ik 40 euro betalen. Maar dat is dus wel de moeite waard?

Het is namelijk de bedoeling dat ik de boel op DVD ga branden, ook nog ff uitzoeken welk bestand formaat daar nou het beste voor is, maar daar zijn wel forums over.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het een beetje wat ik zeg /denk?

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Met firewire heb je totaal geen kwaliteitsverlies, omdat de video 1:1 van de camcorder tape naar je harddisk gekopieerd wordt. Je kopieert dus video naar je PC in plaats van capture/digitaliseren etc wat je nu doet met je PCTV Rave kaart.
En dat laatste gaat altijd met kwaliteitsverlies.

Een gewone firewire kabel kost zo rond de 10 euro (zie bijv. www.alternate.nl voor 9 euro), dus dat zijn de kosten niet.

Zeker als je alles op DVD gaat zetten wil je het minste verlies aan kwaliteit en dat begint met het overzetten van je ruwe video (de tape) naar je PC !!

Digitale zoom heeft niets met Firewire te maken, dat is een optie op de camcorder zelf. Wat je opgenomen hebt op tape, zo komt het op je PC !

Het formaat voor DVD is trouwens MPEG2.

Voor guides en tutorials kijk eens op www.dvdrhelp.com

[ Voor 9% gewijzigd door Xymox op 15-02-2004 00:51 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Pagina: 1