Ik heb voor een bedrijfje een website aangepast. Oude versie stond al on line. Nu heb ik echter een (Netscape) favicon door de hele website, die ik er zelf niet opgezet heb
. Ook staat 'ie niet in de root van de webserver met ftp. Via http kan ik gewoon de url invoeren (naam.tld/favicon.ico) en dan krijg ik 'm te zien. Met raw ftp commands kan ik 'm ook niet verwijderen. Hosting wordt verzorgd door Planet. Heeft Planet standaard dit lelijke ouderwetse icoon in de root gezet om 404's te ontspringen o.i.d.? En hoe krijg ik dit weg?
I&T -> SA
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Zonder link is zoiets natuurlijk moeilijk te beoordelen. Zonnet doet het echter wel, iedere "klant" heeft daar het standaard Zonnet favicon.
Je ozu kunnen proberen het cache te legen, of gewoon zelf een favicon neerzetten en hopen dat hij hem overschrijft.
Je ozu kunnen proberen het cache te legen, of gewoon zelf een favicon neerzetten en hopen dat hij hem overschrijft.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Sorry, dacht dat 'n linkje onder spammen zou vallen
Maar ik wil geen favicon. Ligt ook niet aan m'n cache, want ook op andere pc's krijg ik precies 't zelfde. Een Zonnet icoontje op een Zonnet server; daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar een Netscape icoon op 'n planet server? Worden ze gesubsidieerd door Netscape? 
offtopic:
Wat heeft dit met Software Algemeen te maken
Ligt het aan Internet Explorer? Netscape? CuteFTP? Apache? Cache settings? Volgens mij ligt het aan Planet Internet, ergo IT. Magoed.
Ben ik nu mentally sick en moet ik nu geëxecuteerd worden?
Wat heeft dit met Software Algemeen te maken
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 13:03 . Reden: Onbegrip voor verplaatsing ;] ]
Netscape kan niks subsidieren, Netscape bestaat niet meer.Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 12:58:
Sorry, dacht dat 'n linkje onder spammen zou vallenMaar ik wil geen favicon. Ligt ook niet aan m'n cache, want ook op andere pc's krijg ik precies 't zelfde. Een Zonnet icoontje op een Zonnet server; daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar een Netscape icoon op 'n planet server? Worden ze gesubsidieerd door Netscape?
offtopic:
Wat heeft dit met Software Algemeen te makenLigt het aan Internet Explorer? Netscape? CuteFTP? Apache? Cache settings? Volgens mij ligt het aan Planet Internet, ergo IT. Magoed.
Ik heb wel vaker een Netscape favicon gezien op een website waar het helemaal niets mee te maken had, waarschijnlijk omdat men het cool vond ofzo.
De enige oplossing zou dan misschien zijn om een leeg textbestand met de naam favicon.ico in je root te zetten, misschien dat hij hem dan niet pakt?
Maar de beste oplossing lijkt mij om gewoon zelf een favicon te maken. Waarom zou je dta niet willen? Het heeft alleen maar voordelen, je site is beter herkenbaar in bookmarks/favorieten en het is ook handig bij tabbed browsing.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.