Toon posts:

bij wireless geen ip toegewezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb dus het volgende probleem:

Ik ben bij wat mensen thuis aan het hobbyen met een wireless netwerk. 2 computers- 2 verschillende kaartjes (BenQ en sitecom)..
Op pc 1 werkt alles perfect. Zodra je een van de 2 kaartjes insteekt (maakt dus niet uit welke) vindt hij alles en maakt gewoon netjes verbinding met internet en krijgt dus ip adres toegewezen..
ipadres: 192.168.123.100
subnetmask: 255.255.0.0
default gateway: 192.168.123.254

Op PC 2 werkt het niet zo geweldig. Als je de kaartjes insteekt, vindt hij alles perfect enzo. Werkt tot hier allemaal goed. Totdat je gaat kijken welk ip adres hij heeft.
IP adres: 169.xxx.xxx.xxx
subnetmask: 255.255.0.0
default gateway: blanco.
Hij heeft dit probleem bij Win ME en XP-pro. Het is dus logisch dat hij niet kan internetten.
Overigens geeft de netwerkverbinding aan dat hij een "excellent" bereik heeft. Dit is dus niet direct het probleem.

iemand??

alvast bedankt..

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Geef het basisstation eens een reset.

LinkedIn WoT Cash Converter

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
pc2 krijgt geen adres van dhcp server.
check of dhcp client aanstaat op op pc2. als dat zo is dan ff handmatig IP gegevens invullen. kan je dan de default gateway nogniet pingen, dan is het vast iets met drivers van je wifi card

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een beetje een n00bishe vraag, maare; wie wat waar kan je die DHCP instellen? O-)..

En op zich; het kan niet echt aan de drivers liggen, want ik heb dus beide kaarten al lopen wisselen tussen de computers en ik gebruik bij beide precies dezelfde drivers. En computer 1 doet het dus wel en 2 niet.. Dus ik denk dat het inderdaad eerder aan die DHCP client ligt, maar nu dus nog ff weten hoe dat dan weer werkt..

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Oke, men maakt vorderingen..kleine helaas..

Wanneer ik de pc een eigen ip laat kiezen en ik ga naar "cmd" en ik typ vervolgens ipconfig/all dan krijg ik nogsteeds die *** 168.x.x.x als ip en subnetmask 255.255.0.0.. Maar mijn DHCP staat in ieder geval op "yes"
Hierbij vindt hij de andere pc niet..

Wanneer ik zelf een ip invul:
192.168.123.112
255.255.255.0
192.168.123.254 (gateway)
en ik vervolgens ipconfig/all doe, dan krijg ik dus heel die tjak te zien, maar staat mn DHCP weer op "no".. :(
Als ik dan vervolgens weer bij netwerk ga kijken vindt ie de andere pc waar ik nu op zit te werken zoals zou moeten wel..

Dus iemand nog een gokje?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 13:51:

en ik vervolgens ipconfig/all doe, dan krijg ik dus heel die tjak te zien, maar staat mn DHCP weer op "no".. :(
Als ik dan vervolgens weer bij netwerk ga kijken vindt ie de andere pc waar ik nu op zit te werken zoals zou moeten wel..
ok, klein lesje:
een DHCP server, die in een accesspoint kan zitten, deelt ip adressen uit aan machines die een dhcp client draaien. Dus als jij handmatig een IP adres invult op een machine, dan zal de dhcp client op die machine niet een IP adres opvragen van de DHCP server.

Overigens: bij netwerk gaan kijken of ie een computer vind, is nogal een slechte omschrijving. Probeer in een tcpip netwerk altijd te pingen, de netwerkomgeving van windows is namelijk niet echt handig voor dit soort dingen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Oke, we zijn weer iets verder, maar toch nog even ver.. Ik heb het nu dus voor elkaar gekregen om op de "foute pc" (pc: F) interrnet te krijgen (windows reïnstall).. De grap is nu alleen dat op het moment dat ik voor het eerst hier internet op kreeg hij er bij de "goede"pc (pc G) vanaf vloog.. En voor die pc (G) geldt nu wat voor deze pc (F) eerst gold.. Dus dat foute ip-adres etc etc.. Enkele dingetjes die mij van te voren niet verteld waren zijn dat:
-. er nog een laptop beneden aanhang en die draait wel voortdurend gewoon goed.. Ook wanneer men deze aan/uitschakelt maakt het nogsteeds geen verschil.
-. Er de volgende router tussen zit: sitecom wl-018..

Mijn eigen idee was dus dat de router misschien maar 2 wireless adressen uit wil delen ofso.. Ik dit beetje proberen te vinden in de router, maar niks hoor???

Dus als iemand nog ff een gokje kan wagen waar het probleem nu zit?

Edit: Wanneer ik op pc G eerst ipconfig/release en dan ipconfig/renew doe krijg ik het volgende: "Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: draadloze netwerkverbinding (er is geprobeerd een bewerking uit te voeren op iets anders dan een socket)"

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 17:25 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou kunnen natuurlijk dat je AP een limiet van 2 verbindingen heeft .... welk Accesspoint heb je precies ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
wat is je ip-address pool dan ? dwz in welke range deelt je router ip-adressen uit ?

[ Voor 3% gewijzigd door arikkert op 18-02-2004 08:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij deelt ip-adressen uit van 100-199 dus dat zou niet echt het probleem mogen zijn eigenlijk..

En zoals al gezegd connecten de w-lan kaartjes naar een sitecom WL-018 Wireless Network Home Station 11m..

Ik ga vanmiddag daar eens klussen met 2 pci netwerkkaartjes en dan kijken of ik pc G op die manier via pc F kan laten internetten.. Dit is natuurlijk niet helemaal zoals ik het zou willen, dus als iemand nog een idee heeft; alles is welkom

Verwijderd

Topicstarter
Oke, nu weer een nieuw iets:
Zoals ik hierboven al beschreven heb, heb ik hier nu 2 netwerkkaartjes ingezet, geinstalleerd etc.. De pc's zeggen echter dat er een kabel aangesloten moet zitten..
Nu heb ik hier een stuk straight kabel tussen zitten, maar heb ik toch het vermoeden dat ik er een stuk cross in had moeten zetten.. En anders is de kabel dus gewoon niet in orde lijkt me.. Kan iemand een van de theorieen bevestigen? Beetje n00bishe vraag misschien, maar toch

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 15:19 ]

Pagina: 1