Toon posts:

[XP] Probleem met Windows Search*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijd geleden per ongeluk de windows search functie uitgeschakeld, maar nu kan ik helemaal niet meer vinden hoe ik die terug aan moet zetten |:(

Ik heb al op google gezocht, maar daar vond ik alleen hoe em uit te zetten, en de search hier leverde ook niks op.

Iemand die de oplossing weet? Zo'n windows zonder search functie is best wel onhandig eigenlijk.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Werkt <Windows-knop + f> niet?

LinkedIn WoT Cash Converter

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

UltimateCarnage - welke Windows Search functie bedoel je? De Indexing service?
Verder - over welk OS gaat het hier om? Zie ook de Windows Operated Systems Policy.

Verwijderd

Topicstarter
Oh, dom van me, vergeten OS te vermelden |:(

Het gaat om WinXP Pro, en met search functie bedoel ik gewoon de search die je ook onder het start menu vind. De snelkoppeling is gewoon weg, net als deze in het rechtsklikmenu. Overal eigenlijk.

Ik heb de functie er niet uit gesloopt denk ik, alleen de snelkoppeling overal verwijderd.
PcDealer schreef op 14 februari 2004 @ 11:36:
Werkt <Windows-knop + f> niet?
Doet niks :/

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 13:04 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:37
Kijk eens in de MMC wat je voor beleid hebt ingesteld. Daarmee kun je namelijk alle instellingen wijzigen.

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op 14 februari 2004 @ 13:06:
Kijk eens in de MMC wat je voor beleid hebt ingesteld. Daarmee kun je namelijk alle instellingen wijzigen.
[noob-mode]
mmc ?
[/noob-mode]

Verwijderd

Onderstaande link geeft aan hoe je de verwijzing in je startmenu kunt verwijderen. Wellicht staat dat ook in jouw registry en kan dit je verder op weg helpen om e.e.a. te herstellen.

http://www.winguides.com/registry/display.php/149/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 13:20:
Onderstaande link geeft aan hoe je de verwijzing in je startmenu kunt verwijderen. Wellicht staat dat ook in jouw registry en kan dit je verder op weg helpen om e.e.a. te herstellen.

De key waarover daar gesproken wordt staat er bij mij niet eens, moet ik die dan aanmaken? Zoja, welke waarde moet ik em dan geven? Dit kan ik nergens terug vinden.

edit:
het staat er gewoon bij natuurlijk |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 13:32 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 13:20:

Ik geef de voorkeur aan Group Policies om dat soort dingen mee te doen.
En wel om de reden die we nu zien:
als je hard in je registry gaat lopen snoeien en je vergeet wat je hebt aangepast / weggehaald heb je (zeker als het om systemwide settings gaat) een mooi probleem.
Policies zijn reversible, die kun je desnoods omdraaien / verwijderen en je hebt je originele out-of-the-box settings weer terug.

@ TS
Probeer met gpedit.msc eens de search expliciet te enablen, eventueel maak je een 2e user aan om te zien of daar ook de search wel/niet werkt.
In het uiterste geval kan je wellicht de HKCU string van de werkende gebruiker importeren :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 14 februari 2004 @ 13:38:
[...]

Ik geef de voorkeur aan Group Policies om dat soort dingen mee te doen.
En wel om de reden die we nu zien:
als je hard in je registry gaat lopen snoeien en je vergeet wat je hebt aangepast / weggehaald heb je (zeker als het om systemwide settings gaat) een mooi probleem.
Policies zijn reversible, die kun je desnoods omdraaien / verwijderen en je hebt je originele out-of-the-box settings weer terug.

@ TS
Probeer met gpedit.msc eens de search expliciet te enablen, eventueel maak je een 2e user aan om te zien of daar ook de search wel/niet werkt.
In het uiterste geval kan je wellicht de HKCU string van de werkende gebruiker importeren :)
Ik heb em via gpedit weer aangezet, maar ik neem aan dat ik moet rebooten voor ik het resultaat zie?

Ben nu ff in de onmogelijkheid om te rebooten, maar als ik gereboot heb laat ik het wel weten of het gelukt is :)
Pagina: 1