[XP] Hardeschijf loopt vol, GEEN virus

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik had deze week te maken met een XP PRO systeem dat volloopt. Het systeem is vreselijk traag en er is met PM enige tijd geleden 5 of 10 GB bij de partitie genomen omdat de hardeschijf vol was. Na enige tijd was deze weer vol, gek zou je zeggen.

Het systeem is dus traag, heel traag. Dit komt omdat de hardeschijf eigenlijk de hele tijd activiteit heeft. Ik heb al gekeken met wat tooltjes wat er aan de hand kan zijn. Hetvolgende:

De Recovery Bin loopt iig vol. Als ik hier bestanden uit wil verwijderen dan gaat dit vreselijk traag, ook met een dostooltje. (ntfs) Het lijkt mij erop dat het systeem in een groote loop is blijven hangen en steeds een backup van zichzelf aan het maken is voor een systeemherstel. Ik weet dat er bepaalde virussen zijn die dit kunnen veroorzaken maar daar is geen sprake van.

Mijn enige optie lijkt om alle 2 de partities weg te gooien, een komplete format te doen en dan een image terug te zetten.

Overigens begin ik ook aan de hardeschijf te twijfelen omdat deze in DOS exact hetzelfde doet in windows...... druk bezig zijn met ....... :? Door de diagnostische test kwam hij iig perfect heen, tevens is hij niet oud.

Hier kan ik er al enige tijd niets over vinden, iemand toevallig ?

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 10:47
waarom zet je de recovery niet gewoon uit?

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-05 07:57

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

heb je norton antivirus?

...

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Inderdaad, heb je het voor de zekerheid al gecontrolleerd met een andere virusscanner dan die je normaal gebruikt ?
Heb je AdAware en/of Spybot Search and Destroy al gedraait ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zie bovenstaande - verder heb je hier al eens gekeken: Windows Operated Systems - FAQ - als je harddisk steeds vol loopt, kan het ook heel erg leuk zijn om te weten waar :)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Recovery staat dus uit, idd is er Norton Antivirus aanwezig.

En ik geef aan waar dat ie volloopt toch ?? RecoveryBin En ik kon hier niets vinden op RecoveryBin en vollopen, iig niets iets wat hier aan de hand is (lees mijn eerst nog eens goed !!!) TechBase had ook niets :(

Wat kan het zijn met NA ?

[ Voor 44% gewijzigd door BacardiBreezer op 14-02-2004 12:47 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Probeer maar even met een andere virusscanner dan - Norton AntiVirus wil (net zoals elk programma onfeilbaar is), nog wel eens wat door laten :)

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 15:50
Je zegt dat ie in DOS exact hetzelfde doet als in Windows. Dan zou het dus niet aan windows liggen. En dat in DOS bedoel je dat je met een schone opstartdiskette opgestart bent? Dan zou het best is zo kunnen zijn dat hij kapot is..

Verwijderd

Geen enkele virusscanner is 100% betrouwbaar, en het virus nestelt zich mss in Norton? Daarmee dat de bin volloopt? en dat norton hem niet ziet omdat het virus in norton zit?

Kan allemaal

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:18

Opa

Nu Multifocaal!

Wat is een "recovery bin"? Is dat van een proggie "Undelete"? En heb je ook Norton file protector? Dan zou ik een van de twee verwijderen als test kees.

Heb je behalve de "recycled files" ook de "Norton Protected Files" verwijderd?

Heb je System restore zo ingesteld dat het alleen je systeem schijven (met windows en je proggies) in de gaten houdt en heb je het aantal MB daarvoor teruggeschroefd?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Heb dit al eens meer voorbij zien komen. Norton is het grote probleem.

Uninstalleer eens al die Norton programmaatjes, en dan moet je eens je harddisk goed nakijken op rotzooi.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Nou Norton is dus idd het probleem ! THNX daarvoor. Maar u hetvolgende..... die 18 GB aan data is dus bijna niet weg te krijgen :| Zou het toch aan de HD liggen ?? In dos duurt het net zolang als XP zelf

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Mag ik deze even kicken ? Het systeem heef de hele nacht gedaan om 1 bestand te verwijderen :?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hang die schijf even in een andere pc. Weet je meteen of de schijf de boosdoener is.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 15 februari 2004 @ 13:19:
Hang die schijf even in een andere pc. Weet je meteen of de schijf de boosdoener is.
Dat is idd een goede optie, maar aangezien het ding perfect door een aantal testen heen komt twijfel ik daar aan. Die testen zijn natuurlijk absoluut niet 100% te vertrouwen. Het gekke aan de andere kant is weer dat het in DOS even lang duurt als in Windows om de map RecoveryBin te verwijderen. Het is me iig nog steeds niet gelukt. Dus in dat geval twijfel ik wel weer aan de HD. IK hang hem iig zo even in een ander sys !

• elevator
  • Niet online

elevator

Wat zit er allemaal in die recoverybin? Heel veel kleine filetjes duren nou eenmaal heel lang om te verwijderen.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 15:50
elevator schreef op 15 februari 2004 @ 14:49:
Wat zit er allemaal in die recoverybin? Heel veel kleine filetjes duren nou eenmaal heel lang om te verwijderen.
Maar niet de hele nacht om 1 bestandje te verwijderen

Heb je de schijf al in een ander systeem gehangen?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:58
Wanneer houd het nou is op! Norton is niet zo goed als men doet denken. De search staat er vol van. Tis weer hetzelfde liedje; "Ik heb Norton, dus het kan geen virus zijn" of "Ik heb Norton, raar dat ie dit niet kan vinden". De marketing machine van Norton heeft heel wat mensen gebrain-washed :X

Kan er niet in de FAQ worden opgenomen dat als men op wat mindere legale sites surft -> warez, p0rn, gebruik van kazaa, enz.<- het gebruik van Norton kan worden afgeraden? Tis nu al de zoveelste die weer last heeft van een virus probleem wat Norton niet had kunnen detecteren.

Verwijderd

Bijna crosspost Miki. :P

Er moet gezegd worden dat het tegenwoordig door eigenlijk geen een AV kan worden bijgehouden. Het is gewoon té veel. :/
NAV mist idd nog wat meer, maar ik denk dat je je eerder ergert aan de noeps die niet doorhebben dat een AV kan falen .e.d..
In verhouding tot meeste andere AVs is NAV echt niet zo heel slecht als het om cab installs gaat.
Het is gewoon dat alleen KAV en NAI een acceptabele detectionratio hebben, de rest is gewoon stukken minder. IMHO

Edit:
Sowwy mr. ele

Post was idd off-topic, maar meer onder het motto:
Rant niet zoveel off-topic Miki. :P :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 16:18 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Zullen we on-topic blijven? Wie zich aan wie ergert, en welke virusscanner wel goed is hebben we andere topics voor :)

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 12:16

Ryceck

Constants and Variables

goh... probeer eens sequioaview... kan je zien wat er allemaal met je HDD gebeurt en welke bestanden waar staan enzo. Kan je ook zien waar de grotere zooi staat.

http://www.win.tue.nl/sequoiaview/

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:58
@ Schouw en Elevator:

Het gaat niet zo zeer om het product, maar om de hoeveelheid problemen m.b.t. een virus die in Software Algemeen en Windows Operated systems opduiken. Het gemiddelde ligt nu op bijna 4 per dag kwa virusmeldingen waarbij Norton als anti-vrius programma was geinstalleerd.

Het gaat er dus niet niet om welke virusscanner wel goed is maar meer om het steeds groter probleem: het steeds repeterende virus probleem waar Norton o.a. debet aan is. Het is constant het zelfde liedje: Gebruik je Norton, Ja -> Verwijder deze -> Installeer fatsoenlijke anti-virus software (Kaspersky of Mcafee) + Hijack this voor een goede uitgebreide log -> probleem opgelost.

In andere topics word je ook meteen doorverwezen naar de search als het een repeterend/bekend probleem is. Een topic over een virus eindigt altijd zoals hierboven is aangegeven.

[ Voor 17% gewijzigd door Miki op 16-02-2004 16:32 ]

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ryceck schreef op 16 februari 2004 @ 16:24:
goh... probeer eens sequioaview... kan je zien wat er allemaal met je HDD gebeurt en welke bestanden waar staan enzo. Kan je ook zien waar de grotere zooi staat.

http://www.win.tue.nl/sequoiaview/
Zo ik ben er weer even mee aan de gang hoor ! Dit progje ziet er goed uit, mocht het helaas zo zijn dat hij bij het scannen op 60% blijft hangen. Ik begin dus steeds meer te twijfelen aan de HD !! De RecoveryBin heeft maar 194 MB ofzo (zegt windows dan) maar er zou meer aan de hand kunnen zijn. Norton is 100% zeker het probleem niet. Ik twijfel sterk aan de HD !

Ik hang hem zometeen in een ander systeem om eens te kijken wat we kunnen..... ik denk weinig..... misschien op 60% van de partitie badsectors ?? Hij komt goed door de maxtor-test heen dus dat lijkt me stug.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 21:10
Heb je ook de Maxtor sector check/surface scan gedaan? Duurt wel onnoemelijk lang maar dan weet je iig zeker dat er geen badspots op de schijf staan..

Pvouput live

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Krypt schreef op 18 februari 2004 @ 13:45:
Heb je ook de Maxtor sector check/surface scan gedaan? Duurt wel onnoemelijk lang maar dan weet je iig zeker dat er geen badspots op de schijf staan..
Daar kwam hij perfect doorheen !! en idd... duurt lang :Z

• FireWire
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

had je jezelf al eens gepoortscanned, misschien gebruiken ze je wel als pubje :)

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
FireWire schreef op 18 februari 2004 @ 17:15:
had je jezelf al eens gepoortscanned, misschien gebruiken ze je wel als pubje :)
Handig 2 firewalls achter elkaar :p Nee gebruiken ze me niet want ik zit pot dicht. Overigens moet ik er wel bij vermelden, iets dat ik vergeten was, dat het opnieuw installen van Norton het systeem vele malen sneller heeft gemaakt en de schijfactivity weg is. Deze loopt dus ook niet meer vol. Het vreemde is nog wel dat ik nog steeds niet kan localiseren waar alle space gebruikt wordt.... als ik alles bij elkaar optel an mappen kom ik er gewoon echt niet aan :|

Pagina: 1